En påse kompression

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
jag kom på att jag har en påse kilo och en låda watt stående också, dom kan vi nog använda till nå't kul projekt om vi blandar ihop på rätt sätt
 

Bifogat

  • images.jpg
    images.jpg
    1.5 KB · Visningar: 155
  • images1.jpg
    images1.jpg
    2.7 KB · Visningar: 157

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
nja där tar du nog fel om användningsområdet, jag trodde att trimmern var av den där kraftiga varianten som jag brukar använda, den måste man ha i bromsbänken när man inte använder den för annars stannar den inte kvar i garaget, den springer iväg på egna äventyr

OK ! Jag förstår , finns många användningsområden för bromsbänken.
En ide jag fick var att sätta frugan i bromsbänken när hon börjar prata om att fara på IKEA. Kan det funka tro ???
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
OK ! Jag förstår , finns många användningsområden för bromsbänken.
En ide jag fick var att sätta frugan i bromsbänken när hon börjar prata om att fara på IKEA. Kan det funka tro ???
den har jag testat och det funkar bättre än man kan tro, räkna med att tjäna in 2000:-/användningstillfälle
 

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
den har jag testat och det funkar bättre än man kan tro, räkna med att tjäna in 2000:-/användningstillfälle

Kanon ! Efter 4-5 tillfällen har man ju sparat 10 000:-.
Då kan man ju köpa ett slipon för dessa pengar istället.
Älskar sådana här goa tips !
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Komplettera med denna så får du garanterat lättare!
2130_750130[list].jpg


149:-
Q-25 Tankeläsaren
Jag vet vad hon tänker från Hobbex.
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag kan som sagt vara eran trimmekaniker. Jag har lärt mig allt om att porta nu.

Man häller i mängder med öl i den där stora behållaren framför sadeln och ser till att den blir full. Sen tar man in motorcykeln på vilken krog som helst, väntar på att den gör lite dumheter eller spyr på mattan. Vips har den blivit portad!
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Har inte en rekorderlig trimverkstad en baktakt mätare :va
Får man till en rättjusterad baktakt så blir hojen som ny!

/h
 
Last edited:

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Outlaw-hoj

Tänkte passa på att visa hur min outlaw (förklaring på ordet finns tidigare i tråden) hoj ser ut efter min garagefrontsolycka (skulle fylla på kompression , se tidigare i tråden). Skall bli kul att börja köra igen och känna knäskrapet i kurverna. Skickar även bild på hojen före jag frontade garaget.

Passar på att starta en gissningstävling.
Vilket kort är före olyckan och vilket är efter.
Knäck den om ni kan.:yoparty

PS ! Färgen är lite missvisande på korten.:tummenupp
 

Bifogat

  • garage.jpg
    garage.jpg
    66 KB · Visningar: 36
  • images[3].jpg
    images[3].jpg
    2.3 KB · Visningar: 116

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tänkte passa på att visa hur min outlaw (förklaring på ordet finns tidigare i tråden) hoj ser ut efter min garagefrontsolycka (skulle fylla på kompression , se tidigare i tråden). Skall bli kul att börja köra igen och känna knäskrapet i kurverna. Skickar även bild på hojen före jag frontade garaget.

Passar på att starta en gissningstävling.
Vilket kort är före olyckan och vilket är efter.
Knäck den om ni kan.:yoparty

PS ! Färgen är lite missvisande på korten.:tummenupp

Jag tror att första bilden är efter olyckan och att du ville försöka förvirra genom att ha efterbliven före förebilden :galen :Rockbanan :3freak
 

Dr.Bike

Guest
OK ! Jag förstår , finns många användningsområden för bromsbänken.
En ide jag fick var att sätta frugan i bromsbänken när hon börjar prata om att fara på IKEA. Kan det funka tro ???

Jag som doktor, kan skriva ut bromsmediciner te´na vettu... ;)
 

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Jag kan som sagt vara eran trimmekaniker. Jag har lärt mig allt om att porta nu.

Man häller i mängder med öl i den där stora behållaren framför sadeln och ser till att den blir full. Sen tar man in motorcykeln på vilken krog som helst, väntar på att den gör lite dumheter eller spyr på mattan. Vips har den blivit portad!

Kan kanske funka , men menar du allvarligt att man kan blanda öl ( i den stora behållaren framför sadeln) med kylvätskan som finns där sen förut.
För du är väl så allmänbildad att du vet att där skall vara kylvätska.

Risken som jag ser det är att det blir en bismak av ölen :confused:
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Kan kanske funka , men menar du allvarligt att man kan blanda öl ( i den stora behållaren framför sadeln) med kylvätskan som finns där sen förut.
För du är väl så allmänbildad att du vet att där skall vara kylvätska.

Risken som jag ser det är att det blir en bismak av ölen :confused:

Jo men motorcykeln är ju van att ha en viss mängd kylarvätska (60% alkohol) och överkskrider man den gränsen lite blir den precis kalasfull... Tro mig! Jag har trimmat/portat många motorcyklar i mina dar... Jag minns t ex den gången när........................................................
 

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Har inte en rekorderlig trimverkstad en baktakt mätare :va
Får man till en rättjusterad baktakt så blir hojen som ny!

/h

Baktaktmätare har jag faktiskt aldrig hört talas om.
Bakfumlare däremot har jag hört talats om , men det måste vara i nåt annat sammanhang. Rättjusterad bakfumlare tror jag inte man behöver mäta upp heller för den delen.
Möjligen kan det dyka upp ett kuvert från Riksförsäkringsverket efter ca 1 år om man inte använt rätt gummiblandning.Har hört talas om dom som får detta kuvert därefter varje månad i 18 år. Vad kan det vara för kuvert.
Min polare säger att det är avbetalningen på hans hoj men det brukar väl inte riksförsäkringsverket skicka. Trodde det var bankerna som lånade ut pengar.:confused:
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Jag har en annan synvikel på det här med kompression i påsar, men jag skulle vilja ha en likadan som eran.
Ska jag köpa synvinkel på Claes Ohlsson eller är Julas synvinkel bättre?
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag har en annan synvikel på det här med kompression i påsar, men jag skulle vilja ha en likadan som eran.
Ska jag köpa synvinkel på Claes Ohlsson eller är Julas synvinkel bättre?

Den bästa finns på RUSTA! :D
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Rusta har även billiga ögonmått. Men välj rätt märke, vissa av dom sämre märkena är inte godkända för avståndsallergiker.
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Baktaktmätare har jag faktiskt aldrig hört talas om.
Bakfumlare däremot har jag hört talats om , men det måste vara i nåt annat sammanhang. Rättjusterad bakfumlare tror jag inte man behöver mäta upp heller för den delen.
Möjligen kan det dyka upp ett kuvert från Riksförsäkringsverket efter ca 1 år om man inte använt rätt gummiblandning.Har hört talas om dom som får detta kuvert därefter varje månad i 18 år. Vad kan det vara för kuvert.
Min polare säger att det är avbetalningen på hans hoj men det brukar väl inte riksförsäkringsverket skicka. Trodde det var bankerna som lånade ut pengar.:confused:

Jag har hört någonting om detta men oklart var?
Man kunde tydligen inte heller använda begagnade gummin utan dom skulle var nya varje gång.
Så då utesluter det ett par begagnade som gått ett par varv.
Men dom säger att det efter ett par år kan börja köra med läder.....?
Då verkar det som om det inte kommer några avbetalningar???
Man skriver någonsorts kontrakt och i vissa fall råder någon form av muntligt avtal??? Helt förvirrad???

Dimman
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Det finns faktiskt en lösning som brukar tillämpas ute på vischan, bonnmek om man säger så.
Gå till en välsorterad ostdisk i större matvaruaffär, och be om sån där flänsost på tub. Kläm ner en rejäl portion i kompressionspåfyllarhålet (om sådant finnes, annas får man göra själv som nån beskrev tidigare). Låt det sedan stå och bygga upp kompression under ett par dar, sedan är det bara att starta! Finessen med det här är att man inte behöver vara lika nogrann vid påfyllningen eftersom flänsosten genererar kompressionen först efter att man fyllt på!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top