En plats till SMC/Folksam-kurs 14/9 (Knutstorp).

DJ Berndt

-saviour of the universe-
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
gsx-1100E -82, zx9r -01
Eftersom min motorcykel tyvärr inte är körduglig längre efter en incident, har jag en plats som är betald och klar till den 14/9 på Ring Knutstorp.
Kursen är gul grupp, och med den kvalificerar du dig till en lägre försäkringspremie hos folksam med tyngsta sporthojen. Du behöver inte vara medlem i SMC för att köra kursen. Den kostar 1400.- som icke medlem, priset diskuterar vi.

Vh. Daniel
070-575 49 05
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Nu har ni chansen! Sista BKK för i år.

Jag hade köpt platsen av dig om jag inte skulle stå som flaggvakt den dagen :argpådato
 

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Klippan
Hoj
VTR Fajerstårm
vad är det för regler när man ska köra den kursen.. slipon? ljudnivå? dubbel d-ring på hjälmen?
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
EricMetal skrev:
2453114 vad är det för regler när man ska köra den kursen.. slipon? ljudnivå? dubbel d-ring på hjälmen?

Ljudkravet är max 95dBA. Har du slipon, ta då med en dB-killer insats. Har varit på Knutstorp vid fyra tillfällen i år (kört en dag och flaggat tre) och det är många som har slipon på utan dB-killer. Banägaren kan göra stickprov på hojar som låter mycket. BKK:s personal bryr sig inte om ljudet...

Krav på skydd är väl att de ska vara godkända skydd. Är hjälmen godkänd typ CE-märkt eller liknande är det ok.
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Motorrad skrev:
2453207 Ljudkravet är max 95dBA. Har du slipon, ta då med en dB-killer insats.

Var får jag tag på en dB-killer insats. :va

Mitt Akrapovi´c Evolution låter nog lite väl bra o mdet skulle bli kontroll.

Även om jag tycker att en twin med slipon aldrig låter lika ilsket som en fyra, ljudet är liksom snällare för örat, mer som musik liksom :D
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Kolla om någon snäll medlem på forumet kan tänka sig att låna ut en db-killer till dig. :pannkyss

Kanske Putteliten?
 
Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Fahrer skrev:
2456046 Kolla om någon snäll medlem på forumet kan tänka sig att låna ut en db-killer till dig. :pannkyss

Kanske Putteliten?

Tack för tipset. Det gick bra ändå. (Va väl troligen ingen som mätte)

Har just kommit hem från Knutstorp, 14 bankörningsmil i kroppen... ont, sköntont :hoppskrat

Nu ska det i Öhlinsfjädrar i gaffeln, även om det faktiskt kändes riktigt bra på banan så slog den igenom när jag körde hem :va

Vet någon var man kan köra dB-killers till mina Akrapovic Evolution? ...måste ha för.... JAG SKALL KÖRA SÅ MYCKET BANA JAG HINNER NÄSTA SOMMAR :yoparty
 
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
Rickar skrev:
2459659 Tack för tipset. Det gick bra ändå. (Va väl troligen ingen som mätte)

Har just kommit hem från Knutstorp, 14 bankörningsmil i kroppen... ont, sköntont :hoppskrat

Nu ska det i Öhlinsfjädrar i gaffeln, även om det faktiskt kändes riktigt bra på banan så slog den igenom när jag körde hem :va

Vet någon var man kan köra dB-killers till mina Akrapovic Evolution? ...måste ha för.... JAG SKALL KÖRA SÅ MYCKET BANA JAG HINNER NÄSTA SOMMAR :yoparty
Greven har db killers till akra,kostar dock 450kr/st.
Provat o dra på lite mer förspänning på gaffeln?
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Zmurfen skrev:
2459804 Provat o dra på lite mer förspänning på gaffeln?

Har provat :mad:

Enligt boken skall man ställa förspänning på något liknande 6 streck, jag har 1 streck. Kompressionen på 6 klick ut, jag har två...

...gaffeljävelen slår igenom iallafall, mest i potthål, fartgupp och efter mina små försök till weelie-skutt :gnissla Det får nog bli Öhlinsfjädrar i vinter iallafall.

Blev erbjuden någon slags dB-killer av universaltyp för 150 pix... eller är Akra så mycket bättre :va
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Låter som du blev banbiten idag :tungan

Jag och brorsan (Motorrad) stod i hårnålen som flaggvakter och kunde studera dig på riktigt nära håll, tror t.o.m att du fastnade på en och annan bild dessutom :)

På förmiddagen fick vi bland annat bevittna en rejäl avåkning i ingången till hårnålen som krävde rödflagg. Som tur var gick det bra med föraren, värre gick det med hojen :(

Motorrad fick låna Blacktripples superduperkamera och han lyckades knäppa av en sådär 200 bilder :tummenupp
Själv fick jag hålla koll på banan...

Kolla med Blacktripple om han kan hitta dig bland vimlet av hojar.

Tog själv några bilder som jag håller på att lägga upp just nu på Film & Bilder.
Inte lika bra och lika många som Backtripples men vissa blev faktiskt riktigt bra med tanke på att jag fotade med en helautomatisk Agfa T6 med 3ggr optisk zoom.
 
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
Rickar skrev:
2460198 Har provat :mad:

Enligt boken skall man ställa förspänning på något liknande 6 streck, jag har 1 streck. Kompressionen på 6 klick ut, jag har två...

...gaffeljävelen slår igenom iallafall, mest i potthål, fartgupp och efter mina små försök till weelie-skutt :gnissla Det får nog bli Öhlinsfjädrar i vinter iallafall.

Blev erbjuden någon slags dB-killer av universaltyp för 150 pix... eller är Akra så mycket bättre :va
Har du kollat oljenivån i gaffeln?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fahrer skrev:
2460695
Motorrad fick låna Blacktripples superduperkamera och han lyckades knäppa av en sådär 200 bilder :tummenupp

Kolla med Blacktripple om han kan hitta dig bland vimlet av hojar.

Tråden i filmer och bilder är uppdaterad med lite bilder från kin kamera. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top