en Röd/Vit och en Svart R1a/R6a

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Någon som har koll på vilka puckon som bränner runt på ovanstående hojar. Ingen av dom har reg.skylt.

Puckona brände runt i kortbrallor, t-tröjor o hjälm i Borstahusen för några minuter sedan.

Dom skaftade på bakhjulen och höll på att klämma några barn som var på väg över vägen. Tror inte ens att dom såg ungarna, eftersom dom inte släppte på rullen ett dugg.

Tyvärr var jag gåendes, men skulle jäkligt gärna vilja ha ett dessa:mad:

OBS! Jag hörde när dom stannade till och snackade innan dom brände iväg, och det var helsvenska killar.

charmo

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2008
Hoj
1Liter's Kobra Kai Kittad
Hade du också haft en snabb hoj hade du också kunnat leka göra sådär =) tycker det luktar Svensson-Avundsjuka här!

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Hade du också haft en snabb hoj hade du också kunnat leka göra sådär =) tycker det luktar Svensson-Avundsjuka här!

Det står dig fritt att tycka.
Men mitt inne i ett samhälle, 50 km i timmen, med lekande barn som är på väg ut i vägen, så spelar det fan ingen roll om jag har snabb hoj eller ej.

Om du var en av de två så får du fan se upp. Såg ni ens dom när dom var på väg ut mellan träden?

Även om ungarna inte ska cykla rätt ut, så är dom för fan inte mer än 5 och 7 år gamla. Det är bl a av dessa orsaker som där är 50 inne i samhälle.

Det var mina grannars barn, men det spelar egentligen ingen roll vems barn det är. Jag tror fan inte du hade varit lycklig om du klippt dom.

Tänk dig för fan för nästa gång, där bor jävligt många barn längs med Erikstorpsvägen.

Någon i RoH får gärna visa mig vem Charmo är vid en körning, vill gärna ha ett snack med honom

charmo

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2008
Hoj
Det står dig fritt att tycka.
Men mitt inne i ett samhälle, 50 km i timmen, med lekande barn som är på väg ut i vägen, så spelar det fan ingen roll om jag har snabb hoj eller ej.

Om du var en av de två så får du fan se upp. Såg ni ens dom när dom var på väg ut mellan träden?

Även om ungarna inte ska cykla rätt ut, så är dom för fan inte mer än 5 och 7 år gamla. Det är bl a av dessa orsaker som där är 50 inne i samhälle.

Det var mina grannars barn, men det spelar egentligen ingen roll vems barn det är. Jag tror fan inte du hade varit lycklig om du klippt dom.

Tänk dig för fan för nästa gång, där bor jävligt många barn längs med Erikstorpsvägen.

Någon i RoH får gärna visa mig vem Charmo är vid en körning, vill gärna ha ett snack med honom

Nej det va inte jag som körde, ingen aning vem som körde heller för den delen. Tycker bara det är dubbelmoral när du själv inte följer trafikreglerna. För du har ju garanterat fri sikt överallt på TT rundorna och håller hastigheten antar jag? tror nog dom som bor längs vägarna där hade kunnat skriva ett liknande inlägg om just din körning. Har jag fel?

Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Nej det va inte jag som körde. Har ingen aning om vem som körde heller för den delen, tycker bara det är dubbelmoral av rang när folk här inne skriver "kör si och så , utan ställ, på bakhjulet , i 150 på 50 väg inte klokt" kom inte och säg att du följer alla regler exemplariskt.

Långt ifrån.
Jag kör i princip alltid åt helvete för fort, både med bil, båt och hoj. Men jag har barn själv, och jag alltid försökt hålla stenhårt på 30 och 50.
Och jag skiter fullständigt i om folk kör nakna i flippflopp.
Det var ett sätt för att identifiera dom.

Men att bränna fullt 1an, 2an o 3an, på bakhjulet, där vägen ser ut som den gör, med mitt inne i ett samhälle, det är fan inte ok för mig.
Speciellt inte som det kom barn cyklande, på väg ut mellan träden för att passera Erikstorpsvägen. Det är sällan jag är rädd, men det var jag fan ta mig idag.
Slanga du förbi Knutpunkten eller på Strandvägen i Hbg, det rör mig inte i ryggen, där har du fri sikt.

Sen får du tycka precis vad du vill om dubbelmoral och Svensson avundsjuka och allt vad du vill.

charmo

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2008
Hoj
Långt ifrån.
Jag kör i princip alltid åt helvete för fort, både med bil, båt och hoj. Men jag har barn själv, och jag alltid försökt hålla stenhårt på 30 och 50.
Och jag skiter fullständigt i om folk kör nakna i flippflopp.
Det var ett sätt för att identifiera dom.

Men att bränna fullt 1an, 2an o 3an, på bakhjulet, där vägen ser ut som den gör, med mitt inne i ett samhälle, det är fan inte ok för mig.
Speciellt inte som det kom barn cyklande, på väg ut mellan träden för att passera Erikstorpsvägen. Det är sällan jag är rädd, men det var jag fan ta mig idag.
Slanga du förbi Knutpunkten eller på Strandvägen i Hbg, det rör mig inte i ryggen, där har du fri sikt.

Sen får du tycka precis vad du vill om dubbelmoral och Svensson avundsjuka och allt vad du vill.

Jag har inte skrivit i något inlägg att jag tycker att det är OK att göra så heller. Jag själv hade aldrig kört så på en 50 väg med massa barn till höger och vänster.

Nodde

Hangaround
Gick med
11 Nov 2009
Hoj
1992 Honda VFR 750F
Behagar nån gå över hastighetsbegränsninarna i Landskrona/Borstahusen lär ni få öva inbromsning om ni inte vill köra över mig, eller ännu värre: MIN SON!

Och om ni inte inte lyckas.......:mad:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Nej det va inte jag som körde, ingen aning vem som körde heller för den delen. Tycker bara det är dubbelmoral när du själv inte följer trafikreglerna. För du har ju garanterat fri sikt överallt på TT rundorna och håller hastigheten antar jag? tror nog dom som bor längs vägarna där hade kunnat skriva ett liknande inlägg om just din körning. Har jag fel?

Som jag skrivit så många gånger, DET FINNS OLIKA GRADER I HELVETET.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Som jag skrivit så många gånger, DET FINNS OLIKA GRADER I HELVETET.

Men samtidigt är det jävligt tjatigt att det alltid kommer upp trådar att "guuuud ni körde för foert... för jag gör det bara där JAG tycker det är ok"

Skit som skit som du säger. Kör o sluta gnälla så mycket. Att sitta o leka allan på ett forum o vilja "snacka" med folk hela tiden är mest skrattretande.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Håller med, blir dålig stämning och startar massa onödiga bråk o pajkastning. Ta det vid någon körning istället om ni råkar se en liknande hoj. Alla hänger inte på sporthoj.com :krama

Men samtidigt är det jävligt tjatigt att det alltid kommer upp trådar att "guuuud ni körde för foert... för jag gör det bara där JAG tycker det är ok"

Skit som skit som du säger. Kör o sluta gnälla så mycket. Att sitta o leka allan på ett forum o vilja "snacka" med folk hela tiden är mest skrattretande.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha