Förra året hade jag ungefär liknande symptom på min hoj (också en Kawa, fast äldre). Den varvade upp fint till typ 8000 rpm och sen bluddrade den i några sekunder, den gick av och på, för att till slut varva ur ordentligt. Det felet visade sig bero på brytaren till sidostödet. Vad jag har hört är det en klassiker på Kawor. Precis som föregående talare påpekar så vid ett visst varvtal börjar antagligen brytaren att självsvänga och då bluddrar hojen. En brytare som är dålig kan ge väldigt konstiga symptom, det tog mig ett bra tag innan jag kom på vad det var.
En brytare kan ha två fel, antingen rör sig inte pistongen som den ska, den åker inte ut tillräckligt, eller är blecken inne i brytaren ärgiga. Det första kan man undersöka genom att dra ut pistongen, man kan försöka känna om den åker ut eller inte. Det andra kan man försöka åtgärda genom att spruta in rostlösning, det är inte lätt, men det kan hjälpa om man har lite tålamod.
Det kan vara värt att kolla upp sidostödsbrytaren, det är lätt gjort och det kan spara mycket tid. Lycka till!