horbror
Vi är vad vi heter
Allting började väldigt lugnt. Åker hem till AddeRS för att "hjälpa" honom
byta olja i 660:in samt skicka på mitt slip-on, sen ska vi ut och härja.
Max en timmes jobb tänkte jag.
När jag kommer dit upptäcker jag att jag glömt oljefiltertången.
Aja, tre mil och trekvart senare är tången på plats.
Äntligen!
Nu börjar det jävliga.
Filtret visar sig vara fastskruvat av norra europas största steoridfreak som
använt ett tre meter långt rör som hävarm. Vi tar i så tången trycker ihop
hela filtret. Efter två timmar, en burgare och rejält med könsord så lyckas
Adde knacka loss skiten med en mejsel.
Äntligen!
Skruvar snabbt som sixten på slipon:et. Provstartar och blir allmänt nöjd.
Nu ska vi ut och härja!
Hinner köra tre kilometer innan Adde kör upp jämsides och vinkar in
mig till kanten. Tydligen har jag glömt en bricka som håller dämparen,
så nu hänger den i fjädrarna. *****!
Kör tillbaka och slänger dit en (lås)bricka och nu verkar den sitta!
Äntligen, nu ska vi ut och härja!
Vi kommer till en korsning och svänger av mot Vänge.
Lyfter upp Katie:n på slangen och hinner åka ca. fem meter innan
bakhjulet spinner loss i en grussammling. Femtio meter efter det börjar
bakhjulet att åla sig i en kurva. Blir för andra gången invinkad till kanten
där vi konstaterar att jag fått in en 4"-spik i bakdäcket.
Andreas åker hem och hämtar punkaspray och är tillbaka en halvtimme
senare. Vi sprutar i skummet i däcket bara för att upptäcka att det
sprutar rakt ut genom hålet utan att täta särskilt mycket.
Adde beger sig åter igen iväg. Denna gång till en av hans känningar för att hämta en crossbuss. Trettio minuter senare står hojjen i Addes garage.
På fredag morgon har jag tid för 100mila-service på lelles, så hojjen kommer
förmodligen att fraktas dit på släpkärra, för jag lär knappast hinna
lägga om/laga däcket imorrn.
Sååå, nu känner jag hur irritationen börjar släppa.
Det kunde varit värre
//Olle
byta olja i 660:in samt skicka på mitt slip-on, sen ska vi ut och härja.
Max en timmes jobb tänkte jag.
När jag kommer dit upptäcker jag att jag glömt oljefiltertången.
Aja, tre mil och trekvart senare är tången på plats.
Äntligen!
Nu börjar det jävliga.
Filtret visar sig vara fastskruvat av norra europas största steoridfreak som
använt ett tre meter långt rör som hävarm. Vi tar i så tången trycker ihop
hela filtret. Efter två timmar, en burgare och rejält med könsord så lyckas
Adde knacka loss skiten med en mejsel.
Äntligen!
Skruvar snabbt som sixten på slipon:et. Provstartar och blir allmänt nöjd.
Nu ska vi ut och härja!
Hinner köra tre kilometer innan Adde kör upp jämsides och vinkar in
mig till kanten. Tydligen har jag glömt en bricka som håller dämparen,
så nu hänger den i fjädrarna. *****!
Kör tillbaka och slänger dit en (lås)bricka och nu verkar den sitta!
Äntligen, nu ska vi ut och härja!
Vi kommer till en korsning och svänger av mot Vänge.
Lyfter upp Katie:n på slangen och hinner åka ca. fem meter innan
bakhjulet spinner loss i en grussammling. Femtio meter efter det börjar
bakhjulet att åla sig i en kurva. Blir för andra gången invinkad till kanten
där vi konstaterar att jag fått in en 4"-spik i bakdäcket.
Andreas åker hem och hämtar punkaspray och är tillbaka en halvtimme
senare. Vi sprutar i skummet i däcket bara för att upptäcka att det
sprutar rakt ut genom hålet utan att täta särskilt mycket.
Adde beger sig åter igen iväg. Denna gång till en av hans känningar för att hämta en crossbuss. Trettio minuter senare står hojjen i Addes garage.
På fredag morgon har jag tid för 100mila-service på lelles, så hojjen kommer
förmodligen att fraktas dit på släpkärra, för jag lär knappast hinna
lägga om/laga däcket imorrn.
Sååå, nu känner jag hur irritationen börjar släppa.
Det kunde varit värre
//Olle