En rolig bedragare från mobile.de

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Saxat ur mobile.de
SUZUKI SV 1000S
Rot, EUR 3.599

Väääldigt billigt så jag mailade mest på skoj...

Jag email:
Hi, what is wrong with this bike? I am going to germany in a few weeks. Tell me more about this bike please.

Svar från idioten:
Dear customer,

There is nothing wrong with the bike.
The price of the bike will be 3200 euro .
It has all the papers in order.
The bike,does not have any scratches,was never been involved in accident
and was keept in garage on bad wheather.The mileage presented on the bike
is accurate.There are no accident indicators.
The bike is in perfect condition you could even say that is Like NEW !!!!
Reply ASAP,
Thank you!

Jag email:
Ok, where are you and the bike located?
I would like to set a meeting with you and see the papers.

Svar från idioten:
Hello,

Right now I`m in England and the bike is with me. I`m here because someone wanted to buy this bike and now he told me that he doesn`t want to buy it anymore because he told me that he doesn`t have the money for this bike. I spent a lot of cash to come here and now I see that I came for nothing. Please tell me where are you and I will come to you, but I must to be sure that you realy want to buy this bike.
SO, we can do this like this ... you will send 1000 euro using Western Union Wire
Transfer, you will be the sender... and as the receiver`s name you can use your wife`s name or any name you want like this :

Sender : Your name
Address : Your address
Reciver : Your wife`s name
Address : 47 UPPER
City : London
ZipCode : SE16 7LL
Country : United Kingdom Or any other address from London.
So, after you will send the money please send me the scaned paper so I can call at Western Union and check if the money are there. After they tell me that the money are there, I will come to you with the bike, and there you can tell me if you want to buy it or not... you can test it, and if you don`t like it then you can take your money back.
Please understand me that I don`t want to come there for nothing, I must be sure that you have the money.

Jag email:

Okay!
Well I am an exchange student in Sweden, I am moving back to Singapore in
3 weeks. Is it possible that you meet me in Singapore (with the bike) if I
transfer the money as you said?

Svar från idioten:
It is allright with me, I can assure you if you will transfer the money as I said,
after I see that the money are there, I will make a reservation at UPS and I will come with an airplane from them, so I can assure you that the bike will be intact, no scratches, nothing. Please tell me when are you able to make the transfer . If you can make the transfer tomorrow or after tomorrow, I can come in Sweden and show you the bike.
Right now I`m staying at a friend of mine here in London, and the bike is in
garage. It is like new, and it works excelent.
So, please let me know as soon as posible.
Thank you and I will wait your mail.

Och nej jag är inte utbytesstudent från Singapore men jag ville bara kolla hur han tänkte lösa den frågan ;)

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Beundransvärt att du orkar tjafsa med byfånen....

Är det nån mening med att anmäla dylika fall till någon instans av något slag?

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Jag vill få han att tro att jag ska pröjsa...tycker inte om sånna som han.. Jo jag ska kolla upp om man kan anmäla han så inte någon desperat stackare betalar "handpenning".

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
säg att han inte behöver göra sig besvär att komma, du reser helt enkelt till London och hämtar bågen, så får han alla pengar i kontant direkt!

Det kommer han ju inte vilja om det är en bluff,

är det ingen bluff så har du en jävligt fin och billig båge!

Dessutom är du i en win-win situation, får du en adress, dra dit, är det fel... så har du en weekend i London.

Mvh Mattias

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Hehehe trust me, de ÄR en fetbluff, jag har aldrig ens nämnt ett ord om att få bågen hemskickad, jag frågade vart jag kunde möta upp han för att få se papper osv..sen började han surra om hemkörning å grejer :lol

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Briljanto skrev:
säg att han inte behöver göra sig besvär att komma, du reser helt enkelt till London och hämtar bågen, så får han alla pengar i kontant direkt!

Det kommer han ju inte vilja om det är en bluff,

är det ingen bluff så har du en jävligt fin och billig båge!

Dessutom är du i en win-win situation, får du en adress, dra dit, är det fel... så har du en weekend i London.

Mvh Mattias

Han har ingen hoj, inte ens en trampcykel i ghettot.

Trådstartaren: Maila o säg att du ändrade dig, att du flyttade till Australien

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Chronic skrev:

Nej det antar ju jag med..
men om nu trådstartaren ville få honom att tro att han är en seriös köpare så varför inte ge som krav på affär att ham själv tar sig till London för att hämta hojen. Då får han pengarna kontant dessutom.

Går han inte med på det så säger han ju själv att det är en bluff. Han måste ju själv förstå att det är en vida kännd bluff han håller på med?

Mvh
Mattias

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Chronic skrev:

säg att du ska på resa till månen istället.. lite mer match för bögtysken :tungan

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Var just nu ett inslag i Plus ang. bluffanonnser på nätet.
Där framkom det var lätt att bli lurad :hihi

drovy

Ps. guess what
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Honda CBR600RR, Suzuki SV650-06, Yamaha R6-08
var in på en sida för ett tag sen, där en kille hade lagt upp en hel hög med liknande diskusioner som du pysslar med nu.. fast lite mer förnedrande på nå vis :rolleyes: roligaste man läst på länge.. :hihi , nån som vet vad jag pratar om ?

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
drovy skrev:
var in på en sida för ett tag sen, där en kille hade lagt upp en hel hög med liknande diskusioner som du pysslar med nu.. fast lite mer förnedrande på nå vis :rolleyes: roligaste man läst på länge.. :hihi , nån som vet vad jag pratar om ?
Yep :hihi

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
drovy skrev:

Nej men skulle gärna vilja ha en länk.. :)

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati
Vem går på att han tar med sig hojen för att möta köparen på andra sidan jorden för att kunna sälja den till ett ruggigt rea-pris???

Jag vill absolut inte uppmuntra till sånna här grejer men idioterna borde försöka göra historierna lite mer trovärdiga...

exempelvis

"Idioten" borde istället säga att han har den i sitt garage i Tyskland och att det ska komma lite folk för att titta på den i veckan.
Men om köparen betalar 1000 euro via Western Union i förskott så håller han hojen, för han behöver verkligen pengar väldigt snabbt på grund av något...
Och även hävda att han kan få pengarna tillbaka om han inte blir nöjd... efter att han sålt den till någon annan så han får in lite pengar igen.

Fortfarande lite för bra historia för att vara sann, plus att när western union är inblandade så blir la de flesta misstänksamma...
Men fortfarande mer trovärdig än nötternas på mobile.de

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
R6 Lego edition
Om någon är så j*vla :dummer så han går på det kan jag inte ens tycka synd om honom :öl

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
:rofl

hade ett liknande samtal men en annan som skulle sälja en CBR 600 2005 för 4000 € :hihi :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln