En skitsak? >>>>HELP<<<<

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Har spolat ner toatvålen (den man sätter på kanten)..

Är det bara att gräva upp den eller? den synns inte och jag har redan använt toan efter det att den föll i.Tjejen glömde berätta att hon tappade ner den.Varje gång jag spolar står vattnet kvar en bra stund.Nån kanske är rörmek här inne?

Nån som gjort nåt liknande? Vad ska jag göra?

Detta är inget skämt utan ett problem
:confused:

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
de e la bara på med diskhandske o ner o gräva i skiten o se efter om du känner den?

råkade själv slänga ned en hel dassrulle i skiten när ja va stressad :tomten

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
låDan skrev:
de e la bara på med diskhandske o ner o gräva i skiten o se efter om du känner den?

råkade själv slänga ned en hel dassrulle i skiten när ja va stressad :tomten

Har ingen plasthandske,vet ju att vattnet ska vara rent men jag vill inte köra utan med tanke på vad som antagligen sitter fast där nere,,får väl fixa en metallpinne i morrn som jag kan peta lite med.Känns dumt att ringa VVs-firma direkt.Den går inte att använda som det är nu. :confused:

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
En tjej jag dejtade ett tag lånade min Supra och lyckades tappa nycklarna i toan..då fick hon panik och spolade! :kocko
Kostade mig x antal hundringar att fixa till startspärren osv

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
twinner skrev:
Har ingen plasthandske,vet ju att vattnet ska vara rent men jag vill inte köra utan med tanke på vad som antagligen sitter fast där nere,,får väl fixa en metallpinne i morrn som jag kan peta lite med.

Ähh.. du har väl tvål och vatten.. ner med näven och plocka upp, troligen sitter den ju precis i första böjen..

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
UrbanTiger skrev:
Bara att bita i det sura äpplet och köra ner armen :gnissla
Skippa den där tvålen och köp en sånn där WC-anka istället :tummenupp

Sknakade med en rörkrökare på ett bygge en gång för 100år sedan och han berättade om ett ställe dit han blivit kallad. Det var stopp i toaletten och inget hjälpte med spolslangar och grejjer så det blev till att bila upp källargolvet. Frun i huset stod intresserad bakom ryggen på han under tiden han borra som fan. Efter ett tag var röret blottlagt så dom kunde göra hål i det och ut kom ett hundratal använda kondomer. Frun i huset gick då och handlade i några timmar :rodnar :rofl

Haha, fan av pinsamt. Hoppas hon fick ta hand om alla själv. :D

\Masonit

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Tack för alla betryggande ord och hjälp som får en att tro att ni alla är rörmokare:=)
:p

Jag har numera blivit förlöst från problemet.

Tog en bit antennkabel som jag tejpade en liten krok på...Fick gräva ett bra tag men sen fastnade hela faderullan på kroken och det var bara att dra lite försiktigt,tvålen satt en bra bit inne i röret:)

jinxed

Jinxed
Gick med
21 May 2004
Hoj
TL1000R
Åk till närmsta VVS-företag å låna en rensfjäder, funkar inte det så är det bara till å lossa hela stolen å ta till armarna...
Kan lukta lite illa men du överlever nog

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Om du är experimentvillig kan du ju köpa nån form av syra och fylla toan me den då tvål är hyfsat basiskt och skulle förmodligen lösas upp då och gå att spola ned. Detta beror lite på hur stort tvålen var, kan krävas mycket syra under längre period om den var helt ny.

Om du inte hittar den i första böjen med gummihandske och vill ej kontakta VVS kan detta vare ett alternativ, eller så kan du bara fortsätta spola då det lär ha åtminstone liten upplösningseffekt.

Jag är dock varken kemist eller VVS expert så du gör allt på egen risk!

Lycka till :tummenupp

Edit: och nu läste jag klart hela tråden och det hade löst sig, grattis.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Åh vafaan,en burk kaustiksoda tar dö på det mesta,tar ju annan skit så,lite plast fixar det galant :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024