En stackars finländare har talat

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Dee_cati skrev:
Jag gillar inte finnar. Jag förknippar finnar med alkisar som sitter på parkbänkar och super och hotar en med knivar. Jag har knappt några dåliga erfarenheter av finnar, varför är jag som jag är? Har iofs en polare som har finska föräldrar, men där går gränsen. Finskt efternamn är ok, men inte finsk brytning. Såg en jättesnygg brud förut som blev skitful när hon öppnade truten och bröt på finska, då var hon lika osexig som en tjej från malmö eller dylika danmarks-kommuner. Det är bra konstigt hur det kan vara ibland, men jag ger mig fan på att finnarna är likadana. Men varför gillar jag norrmän egentligen?

Du kanske har träffat en norsk tjej någon gång som inte öppnat munnen :tummenupp

Ace of spades

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Letar
För att förstå finländarnas missundsamhet ska man komma ihåg att Finland som nation uppstod genom svensk försorg och var också lika mycket del av sverige som skåne,halland eller jämtland i 600(!) år. Finland tillhörde sverige längre än vad skåne hittills gjort!
:fakta

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Ace of spades skrev:
För att förstå finländarnas missundsamhet ska man komma ihåg att Finland som nation uppstod genom svensk försorg och var också lika mycket del av sverige som skåne,halland eller jämtland i 600(!) år. Finland tillhörde sverige längre än vad skåne hittills gjort!

Det var nog på den tiden det fanns lite stake i Svenskarna ännu, men det har nog knullats bort länge sen bara så du vet!.

Troligen skulle nog du snacka Ryska nu om det inte var för Finnarna, men sen igen var nog din morfar för upptagen att ta emot av tysken Gunther när ni var neutrala i andra världskriget, och lät tyskarna invadera Norge från Svensk mark.

Vem vet kanske du är halv tysk! :slicka

PS: Skulle bara lägga till att jag hejar på Sverige när Finland inte är med längre! :rock

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
tja Finland var ju ockuperat av ryssland ett bra tag med efter Sveriges ockupation.
Men sånna här gammla grejer kan man väl inte älta idag?
Själv tycker jag det är för mycket letande efter fel på oss själva, vi är som vi är så som alla andra nationer. Varför skulle vi bli som sydeuropeerna eller liknade.
På senare tifd har det ju inte gått så bra för landet, men tidigare låg vi högt upp på listan, vi har producerat en jäkla massa som våra grannländer inte har varit i närheten av, allt har vi försökt göra själva nästan.
Tyvärr är ju den tiden över nu och allt är på väg ut ur Sverige.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
WestW >> Vi kanske ska skicka denna till honom? :crash

Bifogat

• leijona.jpg
    leijona.jpg
    56.2 KB · Visningar: 83

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
vem fan är salo. den mutade lilla finnen kan ni gott ta tillbaka! släpper in 5 mål på 30 min speltid.
förrsten vilket land var det som hade kurre som coach för några år sedan!

det kallar jag förräderi att hjälpa finnarna! Det gick bra för dem och de har sverige att tacka!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...