En stor logga på min hoj kostar ?

För det vill ja ha

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Har funderat lite på det här med sponsring och det vore intressant att veta vad ni som kör i Rookie 600 och 1000 har att säga. Vet inte hur vanligt det är med spons i dessa klasser, de flesta sliter antagligen ihop pengarna själva.

Föreställ er följande innan ni svarar på frågan i pollen:
Ett företag vill ha sin logga på din hoj i stort format (typ som Lucky Strike hade på Suzuki för många år sedan) under en hel säsong. Hur mycket pengar skulle du vilja ha för det?

Observera att frågan BARA gäller dem som kör i de två klasserna som nämns ovan!

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
sandstream71 skrev:
Har funderat lite på det här med sponsring och det vore intressant att veta vad ni som kör i Rookie 600 och 1000 har att säga. Vet inte hur vanligt det är med spons i dessa klasser, de flesta sliter antagligen ihop pengarna själva.

Föreställ er följande innan ni svarar på frågan i pollen:
Ett företag vill ha sin logga på din hoj i stort format (typ som Lucky Strike hade på Suzuki för många år sedan) under en hel säsong. Hur mycket pengar skulle du vilja ha för det?

Observera att frågan BARA gäller dem som kör i de två klasserna som nämns ovan!

Lycka till ! I rookie klasserna är det sällan pengar involverat utan mer saker ( kjedjespay, olja, rabatt på däck mm ).

Mvh//ZS

sandstream

Guest
Zilversurfer skrev:
Lycka till ! I rookie klasserna är det sällan pengar involverat utan mer saker ( kjedjespay, olja, rabatt på däck mm ).

Mvh//ZS
Vill förtydliga att det inte är för en egen satsning frågan gäller utan det är mer en marknadsundersökning för att se vad de som kör i dessa klasser vill ha betalt för att åka omkring med en logga för ett företag (mitt kanske :tungan).

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Saknar alternativet: "Vad som helst". :D
Vill någon bidra med något, vad som helst, så har jag gärna deras logga på hojen...

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag skulle vilja ha 500000 för det men man får väl nöja sig med en uppsättning däck.

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Nada
Spons

Få dem att betala anmälningsavgiften är väl en bra början. Tror att det kostar extra om man anmäler sig genom ett sponsrat team. Detta för att få med företagsnamnet i programbladet. Sen måste man givetvis ha extra kåpor för att kunna se fräch ut efter en ev. avåkning. Så redan där skinnar man sin sponsor på ca. 10.000:-

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag fick en uppsätning däck till idag :fyllisar för minna sponsorer.
Annars brukar jag säga allt över 500 så kan jag dansa med :yoparty

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
sandstream71 skrev:
Vill förtydliga att det inte är för en egen satsning frågan gäller utan det är mer en marknadsundersökning för att se vad de som kör i dessa klasser vill ha betalt för att åka omkring med en logga för ett företag (mitt kanske :tungan).

Fan köp nya kåpor åt mig så får du måla dom hur du vill med lite plats åt resterande sponsorer.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln