En studerandes betraktelser en fredagkväll

Lone Sleeper 86

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
kawa gpx750r... atm
Jag är 20, oskud,omotiverad och allmänt deppig...
Emellanåt då man ser över sitt liv vet man inte vart man skall ta vägen...
ja åtminstone inte när de e vintter... på sommarn e de bara å hoppa på hojen å köra skiten av sig... *suck ... j*la vinter*

Jag ser tilbacka ett par år å vad ser jag... 3 år bortkastade på gymnasiet... jag var en neard å körde honda monkey... fick körkort å köpte en långsam svart bmw 316(ja den med 1.8l förgasarmotorn) som för tillfället ståt på gården i ett halvår och rostar bort.... fortsatte med att kuska runt fulla polare å almänt bråka med snuten som alltid var lika förbannad får att de inte kunde såtta dit mig... godkväll konstapeln, är det nåt -BLÅS TACK... *pfffff* bilen stinker starksprit men jag är spiknykter ... suten blir 5 grader rödare
-KÖRKORT OCH REGISTERUTDRAG... allt är i skick och då jag frågar efter 3 minuters tystnad om det är nåt mer kan man tydligt se vad han tänker.."s****n jag borde sätta dit dig j**la ungdoms ligist , bara för dit fula tryne"- NEJ NI KAN FORTSÄTTA säger han å sticker iväg med en rivstar... flinar i bilen å kör vidare med baksete fullt av skrålande fyllungar.

Jeesus så meningslöst... sen då... jobbar en sommar med att packa grönsaker... hatar numera tomater å gurkor och har kvaddat ryggen av att stå framåtböjd.... enda lindringen var att jag hadde lastbilskort och fick köra runt och hämta upp de J**la grönsakerna...
Slutet på sommarn var inte så skit ... den var den bästa tiden i mit liv för att vara ärlig... för halva lönen köper jag min första mc... har visserligen bara
25kW kort men faan skit i de... vad kan möjligen gå fel...å 105 hk e väl inte så mycket över...klarar mig utan värre incidenter , utom att det var nära att bli stoppad en gång... men snuten ändrade sig... andrenalinet pumpade den gången... kör en månad utan ordentliga kläder... ja jag har tom provat shorts och t-shirt utan hjälm i 160 knyck... herregud vad man var dum... blev smartare och köppte ordentlig g-tex dräckt och upptäckte det lilla undret att köra i regn... ahh det var tider det... sen då... hösten kommer å eftersom jag inte studerar faller jag tilbacka på dataspel...sååå meningslöst...får ett jobb med att köra in räv å minkpälsar... jag lovar er ni har inte kört lastbil fören ni kört på smala sluttande skogsvägar i dåligt skick och suttit med lastbilen i 60grader mot färdriktningen i 80km/h, det är så man lär sig parera....januari kommer och inn i lumpen... vilken lekskola, 8 vekkor med att liga dyngblöt i skogen å springa av och an och gräva gropar å fylla igen dom*håhåjaja sen då x antal veckor med navigationsutbildning och kaffe på soldathemmet, och sen 8veckor läger i rad... består av att göra all skitgöra åt den äldre kontingenten och lysna på skrik tills man tror man inte nånsin kört båt och är fem år gammal... sen 10 veckor ATU utbildning...fredsbevarare jag....lr nån av de andra kurskamraterna? tror inte det... jänkkarna skickar ut folk de plockat upp pågatan efter 4 mån intensivutbildning...och britterna skikkar ner 15 åringar... vi då... efter 1½års militärträning tor jag inte att nån e de i denhär åldern då äldre stammanstälda beter sig som om de just gått ut grundskolan och krigslekar är det ända de tänker på... sen rästen av året tillbringar jag med att köra trupptransport båt... vilket i stort består av att sitta och vänta på nån med maskinerna i gång och luckorna öppna... om nån undrar vart skattebetalarnas pengar i finnland försvinner har jag åtminstone bränt upp 7000Euro i brännolja... bästa minnet från tiden är en insident under en sammövning med svenska armen: stridsbåtsförarna bengan och johansson..
stridsbåten kör in mt sprängstens stranden Krash KRIIIK, båten ½ meter upp bland stenarna..
Bengan: Du johansson, ligger hon bra så.
Johansson: Nä ru ta upp henne lite till
WROOOM WHOOOSH KRIIIIIIK båten en 2 meter upp på stranden
Bengan: räcker de?
Johansson: ja rå
Bengan:behöver vi förtöja?
Johansson: nä rå hon ligger som en sten...
Det kan man kalla landstigning:yoparty

Under det året blev man minnst 2 år äldre så om min mentala ålder varit 14 så är jag väl 16 i en 20 årig kropp då*suck* snacka om mental underutvekling... den fysiska ska vi inte tala om... ni vet ordspråket om män och bmw:n... sorligt men sant....

4-5 veckor senare sitter jag här .. jag studerar ekonomi... har femtielva ogjorda arbeten... nå 2 iaf... men ni kanke känner till den mentala bördan av ett arbete som borde varit gjort för en vecka sen med deadline i morgon

Jag vet inte vem jag är, varför jag studerar det jag gör och min ekonomi är öppen för imigration på grund av en 100% underbefolkning... hojen måste få föggarna stälda samt anna nödvändig service gjord ... bilen är obesiktad... måste svetsas och håller allmänt på att förfalla, jag var ute med morfar i kväll å försökte skjuta en hare... efter 1 timmes traskande i snö upp till knäna i oländig tärräng smäller det... haren drar det lånnga strået... den svänger pga av ljudet på säkringen och morfar hinner inte se att den svänger och missar med en hårsmån... allt förgäves... suck... jag bor fortfarande med mina föräldrar och är för omotiverad för att supa....

mina framtidsplaner består av en veckas repövningar i maj... pengarna från det borde räcka till till otminstone att få hojen i skick och försäkrad i en månad inklusive bränslekostnader... efter det får världen ta över och vända allt till skit som vanligt...( spara pengarna för studierna vs köra en månad....hmm ALDRIG)

nåja ... trevlig kväll alla:huvet

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Eh va :confused:

1. Du bör se över din stavning, allvarligt talat.

2. Livet är skit, vänj dig.

3. Trevlig kväll.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Du bekräftade just att det finns alltid nån som har det värre. :tummenupp
Inte för min egen del, jag ligger på topp men det finns säkert många därute som behöver den insikten.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag trodde aldrig jag skulle säga det men för att vara 20 åring och finne så är hans svenska stavning bra...

Hur vet du att han är uppvuxen i Finland?

Du bekräftade just att det finns alltid nån som har det värre. :tummenupp
Inte för min egen del, jag ligger på topp men det finns säkert många därute som behöver den insikten.

Åh nej, kom inte här och kom.
Du har ingen chey! :FU

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Välkommen till verkligheten. jag är 27 o sitter hemma själv en fredag med folköl och datorn som enda sällskap, då jag tydligen är den enda i umgängeskretsen som är singel...

Life sucks, then you die.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Välkommen till verkligheten. jag är 27 o sitter hemma själv en fredag med folköl och datorn som enda sällskap, då jag tydligen är den enda i umgängeskretsen som är singel...
Samma som här i princip, men jag tycker det är ganska skönt jag. Singelpolarna är ute o jobbar hela högen, o tjejkompisarna försöker para ihop mig med sina kompisar. Men jag vägrar, så därför blir det en öl och slalom ikväll. :tummenupp

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Samma som här i princip, men jag tycker det är ganska skönt jag. Singelpolarna är ute o jobbar hela högen, o tjejkompisarna försöker para ihop mig med sina kompisar. Men jag vägrar, så därför blir det en öl och slalom ikväll. :tummenupp

Det räknas inte som slalom när du, full som ett ägg, försöker vingla till toaletten för att ta en närmare titt på avloppet :tummenupp

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Äh, sådant är livet under den mörka årstiden.
Det mesta suger och man undrar vad det är för poäng med allt.

Snart är det sommar och man snurrar runt på hojen och njuter.
Visst, den kommande säsongen kommer att slå nya rekord när det gäller kostnaderna, men va fa...
Man lever ju bara en gång. Lika bra att göra det bästa av det.

Gör inte en självuppfyllande proftia av livet.
Förväntar du dig att livet kommer att suga och vara allmänt tråkigt så kommer det även att bli så. Man formar sin egen framtid.
Vill du att livet skall vara bra så är det bara njuta av dom roliga tillfällena och se till att dom återkommer oftare. För man formar sin egen framtid..
:)

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Förlåt för min dåliga allmänbildning. :rolleyes:

I längden kanske :confused:

du behöver nog inte skämmas, detta står att läsa om trådskapare under stället var avatarbilden normalt brukar vara:

Joinade: Feb 2007
Bor: Finland, Vasa
Hoj: kawa gpx750r... atm

Till Lone Sleeper 86:
Jobbigt läge. Men snart är det vår (hoppas jag) och då ordnar saker upp sig. Angående studier så är det inte bra att läsa nåt "bara för att göra det", ta ett mellanår och jobba samt fundera över vad du egentligen vill göra.
Brukar inte vara nån större brist på arbete i din region och du har ju körkort.

//f.d. jeppisbo

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vaddå, troru vi andra har det så jävla lätt hela tiden?

Men kära Anja du är ju älskad av nästan alla(det är bara nollorna som är älskade av alla), (troligen) inte oskuld och du kör Aprilia RS 250 med bravur. Dessutom har du en miljon coolhetspoäng i det Borsiinska garaget, så ditt liv kan det inte vara något fel på.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag har börjat plugga på "äldre dar´"..
Min nya skolkompis heter Linda, har stora bröst och är 22 år.. Tihi!!!

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Hörru, finnpajsarn, du har bara fångat den finska folksjälen väl. ;)

Dessutom skriver du rätt jäkla bra. Skriv gärna av dig oftare!

Sjukdomsinsikt är första steget mot förbättring... det finns de som super skallen av sig istället för att sitta och självömka och jag tror prognosen är fan så mycket sämre för dem.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha