En tankeställare..

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nej usch. Kör försiktigt, och sen lite försiktigare ändå.
Man tappar nästan lusten när man ser sånt här, SPECIELLT när man ser barn som skadas.
Allt har kommit i annan dager sen jag fick barn själv.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Gäller verkligen att tänka sig för.. Det kan gå illa väldigt fort.. :(
Ja, och även om man själv har koll på situationen så kan det mycket väl dyka upp någon annan som inte har det.

Det är svårt att ta åt sig tills man är där själv (som drabbad eller vittne). En olycka drabbar alltid bara någon annan.
Ingen av dom gånger jag har flugit ambulanshelikopter har jag planerat att krascha... Jag hade inte planerat att åka ambulans till Uppsala när morsan fick hjärnblödning heller...

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Ingen av dom gånger jag har flugit ambulanshelikopter har jag planerat att krascha... Jag hade inte planerat att åka ambulans till Uppsala när morsan fick hjärnblödning heller...

Han har ju fullständigt rätt i att folk tänker "En olycka drabbar alltid bara någon annan."

Även om t.ex. jag vet att en hemsk olycka KAN hända mig, inser man inte det innerst inne för att man tror sannorlikheten är försvinnande liten. Jag vet att jag kan dö om 1 timme när jag kör hem från jobbet. Jag vet att min tjej kanske sagt "jag älskar dig" för sista gången imorse. Men egentligen vet jag att jag lever ikväll. För det händer ju inte mig?

AAA7

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Hoj
Rsix
Nej fy f-n!! De blir näst intill å avregga hojen å bara köra bana... får köpa nå som går saktare på vägen.. f-n va "avtänd" man blev å åka ut i trafiken..

En öl på altanen va're i kväll ja..... SKÅL!

Helt rätt!! håller med, :tummenupp

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Det var väl det jag skrev?
Att man tror aldrig att något ska hända en själv...

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Det mesta av det som e riktigt kul innebär alltid risker. Man får helt enkelt kalkulera om det är värt risken och köra mc. Upp till var och en.
Själv tycker jag absolut att det är...

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
fyyy faaan. som förälder till 2 pojkar på 1 och 5 år var det riktigt jobbigt att se. hoppas verkligen att dessa klipp sprids ordentligt så att folk tänker sig för.
vet att man aldrig når alla, men tänker en sig för i trafiken så har man kanske sparat 2 liv. förarens och den som blir drabbad.

Peepoo

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2009
Hoj
Företagets Yamaha XT660R/XT660Z, suktar efter en egen motard...
Hemskt... fick nästan lite ont i bröstet utav vissa av klippen.

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Nej fyfan..... Dethär var inte kul å se.... :gråta
Nu känns det helt plötsligt inte lika roligt å köra hoj på gata längre....

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Varför är inte den här med på riskettan för..?? Jag blev tagen, har bara sett en kort version innan, den med tjejen o killen o muren bl.a. men den här var "bättre" om man nu kan kalla något som visar detta för bra men ni förstår nog hur jag menar.

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Jesus christ vad äckligt....och ni som inte förstå det....har inga barn.....

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Varför är inte den här med på riskettan för..?? Jag blev tagen, har bara sett en kort version innan, den med tjejen o killen o muren bl.a. men den här var "bättre" om man nu kan kalla något som visar detta för bra men ni förstår nog hur jag menar.

Håller verkligen med dig. Denhär borde om någon visas på risk 1an.

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Det är alltid lätt att säga att man skall vara försiktig, bara gasa på när vägen/omgivningen motiverar etc men när man grenslar dessa "bestar" som
bara flyger fram när man "vilar" handen på gashandtaget så blir det lite bekymmersamt
att hålla igen ibland... Jag tror som många skriver att man egentligen borde köra av sig på bana mer och kanske ha en annan lugnare cykel i trafik... Men tid/pengar/familj komplicerar ting...

Men ikväll - trots sjukt bra väder - så blev det en kall bira på altanen istället...
Fick nöja mig med att säga godnatt till gixxern i garaget.... :)

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Det är alltid lätt att säga att man skall vara försiktig, bara gasa på när vägen/omgivningen motiverar etc men när man grenslar dessa "bestar" som
bara flyger fram när man "vilar" handen på gashandtaget så blir det lite bekymmersamt
att hålla igen ibland... Jag tror som många skriver att man egentligen borde köra av sig på bana mer och kanske ha en annan lugnare cykel i trafik... Men tid/pengar/familj komplicerar ting...

Men ikväll - trots sjukt bra väder - så blev det en kall bira på altanen istället...
Fick nöja mig med att säga godnatt till gixxern i garaget.... :)

Jag vet inte om den nya utbildningen (risk1+2) får en att tänka lite mer för jag har bara riskmedvetande i huvvet när jag kör mc. Har tagit CE några år efter B men där är det inte samma sak utan först nu när jag tagit A-behörigheten har det här safetytänket innfunnit sig. Det KAN bero på att jag fortfarande känner mig lite osäker men sambon tycker jag kör som "en mes" även med bilen så nåt har det påverkat iaf. Om det är bra eller dåligt är nog beroende på personen som tycker till men förhoppningsvis så klarar jag mig helskinnad fram till kistan om siså 56 år..:yoparty

Blev en kall här också, har service på pärlan på måndag och vill inte köra alltför många mil över intervallen..

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Vidrigaste av allt är väll ändå att vissa klipp är från övervakningskameror.....
Nästan lite glad att jag såg det nu och inte innan jag åkte till jobbet.

För mina tankar till grabbarna jag körde ikapp med på g till jobbet. T-shirt, shorts, hjälm och flipp-flops. Satt på en gixxer och min hoj är inte lika snabb och jag är glad för det samt att jag började tänka efter vad fan jag pysslade med.

Vidrigt youtubeklipp helt klart!

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
inte kul att se sådana klipp.. tragiskt att sånt här händer..men tycker att det är ''Bra'' eller vad man nu kan kalla det, att titta på liknade klipp då och då.. man får ju en solklar tankeställare som är väldig nyttig i trafiken.. Funkar på mig iaf..

Nyheter
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende