En till Akut hjälp :)

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Ska ta mig en titt på en R1 -03 imorn för eventuellt inköp.

Nu är det så här att oljenivå givaren tydligen gett upp- Den byttes och nu lyser motorlampan. Om det är sant vet jag inte men att motorlampan lyser är säkert :)

Vad kan problemet vara, skall jag dra öronen åt mig och leta vidare?

Behöver tips snabbt! :)

cstinge

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki SV 1000 S
inte änn aning faktiskt. men den ska ju inte lysa i alla fall. Om det är ett enkelt å billigt problem så borde det inte vara nå problem för han att få det fixat på en verkstad, om han vill ha hojen såld. om du är helt torsk på hojen, ge honom handpenning, men skriv ett kvitto på att problemt skall åtgärdas på verkstad innan resten av pengarna betals, går han inte med på det tycker jag att du ska hoppa den hojen.

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
inte änn aning faktiskt. men den ska ju inte lysa i alla fall. Om det är ett enkelt å billigt problem så borde det inte vara nå problem för han att få det fixat på en verkstad, om han vill ha hojen såld. om du är helt torsk på hojen, ge honom handpenning, men skriv ett kvitto på att problemt skall åtgärdas på verkstad innan resten av pengarna betals, går han inte med på det tycker jag att du ska hoppa den hojen.

Tack!
Jag testar att göra en tråd i stora forumet med. Är nyfiken på vad det kan vara :)

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Vad kan det i värsta fall vara då?

Den lampan lyser ganska ofta på R1:an. Inget nytt problem för Yamaha, nåt som har följt med i många år sen FZR. Eftersom det är en lampa som varnar för låg oljenivå och inte för tryck som en del andra märken spelar det inte så stor roll mer än lite irritation. Man har ju alltid koll på oljan genom inspektion genom det lilla fönstret. Vet dock ej hur det ska åtgärdas, jag åtgärdade felet på en av mina R1:eek:r med en lite bit svart tejpbit. Billigt!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024