En till mc-olycka, ren dumhet!

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Hoztic skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65521926_852__,00.html

Mina sympatier har han då inte! Fast vi andra får ju betala för det! :huvet
Att folk ska ha så svårt att ge fan i att köra bil/mc när dom har druckit?!

Att det ska vara så svårt att förstå att man inte riktigt är lika "haj" på att köra när man har druckit, jag har iofs aldrig provat men jag kan tänka mig hur det skulle vara att hoppa på hojen eller i bilen när man är lite rund under fötterna...som sagt är det trist att vi andra får betala för det inträffade... :kocko

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Hoztic skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65521926_852__,00.html

Mina sympatier har han då inte! Fast vi andra får ju betala för det! :huvet
Att folk ska ha så svårt att ge fan i att köra bil/mc när dom har druckit?!

Nä, den som kör onykter får inga sympatier från mitt håll heller! :kocko
Han lär väl inte få ut en krona på försäkringen för hojen om han var full men vi andra får ju betala polis/ambulans/sjukhusvistelse med våra surt förvärvade skattekronor... :mad:

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
MiZou skrev:
Att det ska vara så svårt att förstå att man inte riktigt är lika "haj" på att köra när man har druckit, jag har iofs aldrig provat men jag kan tänka mig hur det skulle vara att hoppa på hojen eller i bilen när man är lite rund under fötterna...som sagt är det trist att vi andra får betala för det inträffade... :kocko

Jag har kört dan efter EN gång men aldrig mer. Även att det va sent på kvällen dan efter och att jag verkligen tyckte att jag va "frisk" så va det nog den äckligaste upplevelsen jag råkat ut för. Balansen va väldigt begränsad likaså rektionsförmågan. Något man kanske inte märker lika mkt av när man sätter sej i en bil. Så det blir aldrig mer nåt bilkörande dan efter i fortsättningen.

Tycker inte direkt synd om snubben, han hade väl bara lite otur när han tänkte! :fatta!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ones skrev:
Nä, den som kör onykter får inga sympatier från mitt håll heller! :kocko
Han lär väl inte få ut en krona på försäkringen för hojen om han var full men vi andra får ju betala polis/ambulans/sjukhusvistelse med våra surt förvärvade skattekronor... :mad:

Även om han inte får några pengar från försäkringen så kommer han ju påverka statistiken, vilket påverkar premierna oavsett om han får några pengar eller inte! :4skrika :huvet

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
finns inga som helsta ursäkter för å köra full :kocko

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
Är det någon mer än jag som tror att den ökade alkoholkonsumtionen börjar få ett bakslag, vilket många reagerar på, och därmed skärper sin konsumtion, eller slutar dricka helt? Det må låta luddigt men jag hoppas ni hänger med.

Hur som helst så citerar jag Cartman;

You go to hell. You go to hell and you die!

Edit: Jag kan tillägga att jag mycket sällan dricker för berusning så jag är redan skärpt. ;)

Last edited:

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Gren skrev:
Är det någon mer än jag som tror att den ökade alkoholkonsumtionen börjar få ett bakslag, vilket många reagerar på, och därmed skärper sin konsumtion, eller slutar dricka helt? Det må låta luddigt men jag hoppas ni hänger med.

Hur som helst så citerar jag Cartman;

Edit: Jag kan tillägga att jag mycket sällan dricker för berusning så jag är redan skärpt. ;)

Är den nån som har försökt mäta hur mycket folk dricker, och inte bara köper? Själv har jag köpt mycket mer på senare år, men det blir ju aldrig av att dricka upp det man köper.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rätt, Gren,
gatuvåld, kvinnomisshandel, rattfylla,
allt för att vi normalkonsumenter ska få billig och lättillgänglig alkohol.

Det börjar gå för långt, man börjar nästan fundera på att bli nykterist
i ren protest.

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
pini skrev:
finns inga som helsta ursäkter för å köra full :kocko
Det håller jag med om, men det finns heller inga ursäkter att köra vårdslöst och mista livet eller ta livet av andra i trafiken heller.
Därmed är det inte många MC-olyckor som har mina sympatier.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Mc-olyckor som sker med påverkade förare borde inte ens hamna i statistiken som mc-olycka. Men Tingvall räknar säkert med dom så han får så mörka siffror som möjligt om mc.

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Håller med Patrik, OM han var berusad kan han ligga och lida, för er som undrar hur det är med reaktionerna, sätt er vid datorn och spela bilspel, börja dricka öl... :tummenupp
Det tar inte lång tid innan du är chanslös, även om du kan spelet! :arsele

Fredrik :tomten

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
sweborn skrev:
Är den nån som har försökt mäta hur mycket folk dricker, och inte bara köper? Själv har jag köpt mycket mer på senare år, men det blir ju aldrig av att dricka upp det man köper.
Nej och så är ju det där snacket överdrivet, häromveckan stod det att vi minsan nu tog in mindre sprit till landet än tidigare och andra gånger då dricker vi mer än någonsin osv blablablabla.

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Speedy skrev:
Håller med Patrik, OM han var berusad kan han ligga och lida, för er som undrar hur det är med reaktionerna, sätt er vid datorn och spela bilspel, börja dricka öl... :tummenupp
Det tar inte lång tid innan du är chanslös, även om du kan spelet! :arsele

Fredrik :tomten

Det där tyckte jag va ett dåligt exempel... jag gjorde varvrekord på ett bilspel en gång på fyllan som jag sedan inte klarade slå!
:va (jag tar detta dock som en tillfällighet)

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
MiZou skrev:

Han kanske blev drogad på krogen, har hört att såna saker kan hända i storstäder. :3freak

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Elgasen skrev:
Det där tyckte jag va ett dåligt exempel... jag gjorde varvrekord på ett bilspel en gång på fyllan som jag sedan inte klarade slå!

Du skulle antagligen få snabbare tider på riktigt också, eftersom du skulle ta risker osv som du inte skulle våga göra nykter. Men det finns ju en gräns där också, när man inte längre klarar av att köra pga reaktioner, balans osv.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Elgasen skrev:
nja, för mig går det också bättre till en början, man satsar ju hårdare, å andra sidan går det åt helvete så går det åt helvete med besked.

Vid en högre grad av fylla så funkar det dock inte, visst jag kan ju fortfarande köra men jävligt dåligt.

Då kör jag med ratt o pedaler o växelspak o hela skiten alltså.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
sweborn skrev:

Samma här, ekonomin har ju gjort att man har råd att köpa godare vin och whisky istf den billigaste starkölen. Ett visst förändrat förhållningssätt till alkohol har väl gjort sitt till, när man slutade plugga, började jobba och skaffade sambo osv istället.

Däremot har jag lite svårt att förstå att det ska vara så svårt att låta bli att slåss, våldta, köra bil/mc osv så fort man har druckit? Och jag tror inte bara på tillgängligheten, det har alltid varit lätt att få tag på hembränd sprit tex. Det har nog mer med att göra hur folk mår i allmänhet, och sen är ju visserligen sprit och droger en bidragande orsak som knuffar dom över kanten, men det är inte hela förklaringen!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM