En till mc-olycka, ren dumhet!

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
När vinet går in, går vettet ut.

Gammalt ordspråk som gäller än.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
gthyni skrev:

Då dricker de med nävarna då.

Nä, men visst är det vanligt med folk som blir aggresiva när de super, trist att de inte fattar att de ska sluta dricka bara, samma jävlar jämt tycker jag.
Gäller även de som jämt ska köra på fyllan, samma gubbar jämt jämt.

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
gthyni skrev:

Jag håller inte alls med. Jag må vara en stor jävla moralkaka hela jag, men när jag gör mig berusad så kan jag få för mig att jag vill ta mig till något annat ställe, samt att bilen är det enklaste sättet, men överjaget säger tvärstopp. Mina moraliska spärrar säger helt enkelt stopp.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Speedy skrev:
sätt er vid datorn och spela bilspel, börja dricka öl... :tummenupp
Det tar inte lång tid innan du är chanslös, även om du kan spelet! :arsele

Fredrik :tomten

Har provat detta för nåt år sedan, och det är rätt skrämmande hur lite man behöver för att få noll koll :näsblod

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Hoztic skrev:
Du skulle antagligen få snabbare tider på riktigt också, eftersom du skulle ta risker osv som du inte skulle våga göra nykter. Men det finns ju en gräns där också, när man inte längre klarar av att köra pga reaktioner, balans osv.

tveksam att det skulle gå bättre på riktigt, anledningen till det är att bilarna har bättre kvalitet i spel än på riktigt. :hihi

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Elgasen skrev:
tveksam att det skulle gå bättre på riktigt, anledningen till det är att bilarna har bättre kvalitet i spel än på riktigt. :hihi
Öh ja men alltså du menar att du krockar dig runt banan snabbare i ett arkadspel då alltså?
Jag menar på allvar att jag kan köra fortare i ett simulatorbilspel med några öl i kroppen, men det kan lika gärna gå åt helsike, man satsar ju hårdare och struntar i det mesta, bara det går fort.

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Ones skrev:
Nä, den som kör onykter får inga sympatier från mitt håll heller! :kocko
Han lär väl inte få ut en krona på försäkringen för hojen om han var full men vi andra får ju betala polis/ambulans/sjukhusvistelse med våra surt förvärvade skattekronor... :mad:
Inga sympatier härifrån heller, men det tråkiga är att han lär kunna få ut full ersättning från försäkringen, åtminstone vad det gäller olycksfallsbiten. Angående själva mc:n ska jag låta vara osagt, men trafikskadelagen gör f.n. ingen skillnad om man är nykter ratt-/styrfull el. dyl. avseende personskador och ersättning för förlorad arbetsinkomst etc.. :kocko nog...
/F.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Nja, själva skadedelen för hojen tror jag blir lidande.
När det har varit bevisade fyllstyrningar som slutat med krasch på bilsidan så brukar bolagen vägra betala ev. reperation på den.

*harry*

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Hoj
husqvarna 510
så jävla dumt!!! :huvet
inga sympatier från mig iaf!
det är tillräkligt farliga maskiner att köra nykter!

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Silwer skrev:
Nja, själva skadedelen för hojen tror jag blir lidande.
När det har varit bevisade fyllstyrningar som slutat med krasch på bilsidan så brukar bolagen vägra betala ev. reperation på den.
Låter rimligt - man är ju (minst sagt) vårdslös i trafik, även om det lär krävas grov d:eek: för att bli av med annan ersättning.
/F.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Silwer skrev:
Nä, men visst är det vanligt med folk som blir aggresiva när de super, trist att de inte fattar att de ska sluta dricka bara, samma jävlar jämt tycker jag.
Gäller även de som jämt ska köra på fyllan, samma gubbar jämt jämt.

Det är väl samma människor som mår risigt, saknar spärrar och inte bryr sig hela tiden helt enkelt. Det handlar väl i grunden om vad man har lärt sig är rätt och fel. Och naturligtvis spelar nog sannolikhetsinlärningen in, man kanske börjar köra dan efter, och det gick bra då, sen börjar man köra efter en öl samma kväll, osv. Men man måste nog sakna spärrarna från början, och tack och lov förstår ju dom flesta hur fel det är. Men lik förbannat kör 10 000-tals rattfylla, varje dag! :4skrika

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM