En till skuren rs 125

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
flexbert skrev:
Varför är det så många aprilia som skär? :va

120 munstycke är förlitet för fullpower enligt starol..... fick rekomendationer att gå upp i munstycke.......... har knappast med ägaren då 9/10 rser skär efter ett visst antal mil :kocko
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Mr_Malossi skrev:
120 munstycke är förlitet för fullpower enligt starol..... fick rekomendationer att gå upp i munstycke.......... har knappast med ägaren då 9/10 rser skär efter ett visst antal mil :kocko


......... Om man inte servar som man ska.
Dock så verkar Aprilias rekomendationer var lite väl glest satta....
 

McKlauf

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Västervik.
Hoj
Till våren..
Kör man på fel bestyckning så går det ju för FAN åt helvete.
Hadde ni inte mopeder?
Eller, fick ni en ny 125'a på 16-årsdagen av pappa och bara ströp av,körde fullt och sket i att ombestycka?
Jag tvivlar på att cylindrarna hadde skurit om man hadde bestyckat om.
Om man inte kan ombestycka, låt en verkstad fixa då?!onehundredeleven!!
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
McKlauf skrev:
Om man inte kan ombestycka, låt en verkstad fixa då?!onehundredeleven!!

Om man inte kan ombestycka så ska man inte ha 2T :fakta

Jag kör för tillfället med ett 135 munstycke, alldeles för stort. Men bättre för stort än för litet.
Jag har beställt ett 130, får hoppas att det funkar.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
McKlauf skrev:
Kör man på fel bestyckning så går det ju för FAN åt helvete.
Hadde ni inte mopeder?
Eller, fick ni en ny 125'a på 16-årsdagen av pappa och bara ströp av,körde fullt och sket i att ombestycka?
Jag tvivlar på att cylindrarna hadde skurit om man hadde bestyckat om.
Om man inte kan ombestycka, låt en verkstad fixa då?!onehundredeleven!!


och du är 90, du har ju mycket att säga till om :rolleyes:
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
McKlauf skrev:
Kör man på fel bestyckning så går det ju för FAN åt helvete.
Hadde ni inte mopeder?
Eller, fick ni en ny 125'a på 16-årsdagen av pappa och bara ströp av,körde fullt och sket i att ombestycka?
Jag tvivlar på att cylindrarna hadde skurit om man hadde bestyckat om.
Om man inte kan ombestycka, låt en verkstad fixa då?!onehundredeleven!!


Att en verkstad måste göra det tror jag inte.
Mitt vevstakslager skar. Det kan man inte "bestycka bort"
 

trackbike

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Ort
västerås
Hoj
aprilia 125cc
vart är dt du köper?

DJM skrev:
jepp, kolvkitt för 800kr. Klart allt ingår? vad annars heter de kolvkitt? Kolvbult, kolv, ringar. och clips.



var köper du ett komplett kolvkitt för 800kr?


hälsningar wille :)
 

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Östervåla
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Tror knappast biltemaoljan är orsaken till att en mc skär. Oljorna är till större del likadana.
 

McKlauf

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Västervik.
Hoj
Till våren..
DJM skrev:
och du är 90, du har ju mycket att säga till om :rolleyes:
Har haft moped och så som jag ser det så funkar la 125'a ganska likt mopederna?
Men om du tycker att jag har fel angående mitt uttalande kan du ju ta och rätta mig, genom att skriva som det ska vara.
Få höra nu!
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
125:eek:rna, speciellt de högvarvtrimmande hojarna; RGF:en, Miton och RS:n är riktigt känsliga för inställningar! Man skall t.ex. enbart köra på 98:eek:ktanigt för att förhindra spikningar och man skall vara riktigt noga med alla inställningar kring förgasare!

Mopeder är inte lika trimmande i förhållande till cylinderstorlek och är alltså inte heller lika känsliga.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
tvålen skrev:
125:eek:rna, speciellt de högvarvtrimmande hojarna; RGF:en, Miton och RS:n är riktigt känsliga för inställningar! Man skall t.ex. enbart köra på 98:eek:ktanigt för att förhindra spikningar och man skall vara riktigt noga med alla inställningar kring förgasare!

Mopeder är inte lika trimmande i förhållande till cylinderstorlek och är alltså inte heller lika känsliga.


en rättelse bara, jag kör alltid på 95. Märker ingen skillnad..
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
DJM skrev:
en rättelse bara, jag kör alltid på 95. Märker ingen skillnad..

Jag har också gjort det, och märker ingen skillnad... Men saker kan vara bra för motorn fast man inte märker nån skillnad själv.

Far pratade ett bra tag med Björn Anderson Racing Konsult igår och det var därifrån vi fick det tipset. Samt att man vid inkörning INTE skall blanda i extra olja. Det sänker bara oktanhalten.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Säkert en plausibel förklaring. :D

Jo, det är rätt vanligt att nya på forumet leker trådlyftarn allan eftersom att de inte läst utgångsdatumet men de är väl sånt som händer då och då :)
No offense, peace, love and motoroil :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top