KawaF3771
Ny medlem
Ingen med moppe har varit så dum o rejsat mot mig än
Kurtan skrev:Det här lär ju ändra eran uppfattning om "moppar"...
http://www.scooter-racing.dk/dss_2002.wmv
samt dynoprintouten
http://www.scooter-racing.dk/dss_2002_print.jpg
EBS skrev:Ja, för att få upp en hoj/moppe i en teoretisk topphastighet av 160 är inte jätte svårt. Men i verkliga livet har vi nått som kallas LUFTMOTSTÅND. Min NSR gör nog runt 210 utan luftmotstånd och med rätt drevning. Så man kan inte lita på hastigheten som mäts upp i bänk.
CayLe skrev:Om magneten är tillräckligt stark så att den fångar upp samtliga signaler samt att den är rätt kalibrerad så ska den nog vara mer exakt än standard mätarna. Rätta mej om jag har fel någon.
forna skrev:tänkte också på de där me moppen i bänken, är den simlerad så den räknar ut luftmotstånd och dyl.? annars kan man ju få vilken grejj som hellst att göra 200, har man en cykel som man bara drevar rätt å balanserar något¨å trampar lite går nog det också över 100. men däremot om det var gjort så att den där moppen, hur mycket den nu var trimmad vet man ju inte, gjorde 170 i verkligheten så är ju det grymt, om den inte var helt jävla moddad.
Kurtan skrev:Jojo, men den där lär ju inte direkt ligga på 90 km/h i verklig hastighet så
SkorvKalle skrev:16-18 hästar med bara cylindern, har du sen förgasare o trimpipa på de borde de fan inte va helt omöjligt o få upp den i 130.. möjligtvis "verklig fart" men inga mätare varken på bilar eller mc visar verklig fart... om du skulle mäta me RG:n när han maxar den tror ja nog den gör runt 130... jag tävla mot en likadan supermoppe dock med endast trimblås o den gjorde 90 enligt min mätare
Hammet skrev:fel fel fel, dom mäter upp effekten med alla "standard" trimdelar, tex. metrakit avgassysten, 24mm dell'orto, ostrypt cdi, hiflow, racing vevparti och dyl. med en riktigt bra inställd motor kanske dom kan krama ur 18hk/14-16000rpm
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |