Karin.81 skrev:Som hojåkande tjej har jag en undran till alla (kaxiga) killar (och tjejer). När man säger att man har mckort och hoj, blir mc intresseade killar, väldigt nyfikna av en, och tycker man "e cool" och "häftig"...om man nu sedan sticker ut och åker med dom, varför ska dom då alltid hävda sig och visa sig bättre???? Och "leta" efter något "fel" man kan rätta till??? Det e bara en undran...QUOTE]
Leta fel låter ju skumt... Har kört hoj sen jag var barn (cross) och om man är tokig i att köra så vill man gärna utmana varandra och se vem som är värst så har det alltid varit för mig. Kalla det det gärna barnsligt men vill man hävda sig mot killar så är ju inte lusten mindre att hävda sig mot tjejer...
Så det e därför du aldrig vill åka med mej längre!!??Iceman1975 skrev:Har nog haft tur att inte träffa på så många som ska "hävda"sig..
De jag träffat har jag slutat åka med, för där kommer det ske en olycka..
Och jag vill inte vara med då..
Sen om nån ger mig tips/råd gör mig bara glad.. Min egen säkehet..
Man lär så länge man lever..
/N
En del skojar i stort sett hela tiden. Då kan det bli tjatigt. Och en del, tro det eller ej, är faktiskt allvarliga.Gustav1 skrev:Sen kan det ju vara så att någon skojar, är ironisk alltså.
Bit tillbaka bara!
Jonne_boy skrev:Så det e därför du aldrig vill åka med mej längre!!??
von reisen skrev:Kalla det det gärna barnsligt men vill man hävda sig mot killar så är ju inte lusten mindre att hävda sig mot tjejer...
Karin.81 skrev:Trevligt att du tror jag e snygg
Bikerbitch skrev:En del skojar i stort sett hela tiden. Då kan det bli tjatigt. Och en del, tro det eller ej, är faktiskt allvarliga.
rougie skrev:Du åker med fel killar! Åk med mig istället.
Karin.81 skrev:Har en triumph tt600, och det räcker mer än väl för mig...kommer inte inom dom närmsta åren "utnyttja" hojens hela kapacitet, men ändå undrar dessa "jag är bäst" personer varför jag inte köper en 1000 kubik... och när jag ger dom svaret att jag e nöjd med min hoj, kan man få ett svar som :"jaja, du e ju tjej, så det räcker för dig kanske...." Jag menar, tror inte alltför många kan köra hoj så bra att man utnyttjar tex 200 hästar i motorn, eller har jag fel?? Har dock inte sagt att det INTE finns folk som kan det, bara att det e väldigt få....
vågen skrev:hon e min!
Kan vi inte ha en SH Dejt sida
TomK skrev:Lata och bekväma människor köper sig stora och effektstinna hojar, för att det gör det så enkelt att köra fort och för att imponera på grannarna (och andra med ).
Ta med dessa 1000cc-lirare till en rr-bana och låt dem bli frånåkta av en ettrig 125:a, så kanske det blir slut på snacket...
Jag pendlar mellan Stockholm och Uppsala varje dag på mitt Monster! Dig har jag inte sett än. Eller?Karin.81 skrev:Vart bor du då?
sthlm eller uppsala trakten?
då kan vi åka...
Du får ett gratis här från en gammal gubbe;Karin.81 skrev:Komma med råd är till tex: Tänk på att inte.....
Leta efter fel: va fan kör du så för...
Jag kanske inte visste om att det tex blir extra halt på vita vägmarkeringar när det regnat ute....Om jag vetat det hade jag med stor säkerhet inte kört på dom eller hur.... Jag har i min tanke att köra hoj i MÅNGA är till UTAN olyckor!!!
Jag är bara inne på min 4 säsong, och jag vill VÄLDIGT gärna ha råd.....
Karin.81 skrev:Som hojåkande tjej har jag en undran till alla (kaxiga) killar (och tjejer). När man säger att man har mckort och hoj, blir mc intresseade killar, väldigt nyfikna av en, och tycker man "e cool" och "häftig"...om man nu sedan sticker ut och åker med dom, varför ska dom då alltid hävda sig och visa sig bättre???? Och "leta" efter något "fel" man kan rätta till??? Det e bara en undran...
Jag säger nu INTE att ALLA är på detta sätt, men många som jag träffat....
Jag har även åkt mycket med killar och tjejer som gärna VISAR och kommer med RÅD, och det är VÄLDIGT uppdskattat...
Bara lite nyfiken på vad andra har att säga om detta, eller är det bara något som jag själv tycker???
mb skrev:Känner inte igen detta hos mig själv. Tycker väl egentligen man alltid ska ta det lugnt när man åker flera - lätt att man jagar upp varandra annars och kör utöver vad som är hållbart om man vill behålla kortet.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|