VBK
Mas.
Korkade människor förtjänar att bli blåsta - enda sättet de lär sig på!
Denna typ av scam har det skrivits om både i tidningar och på nätet under flera år nu. Har man missat det och dessutom är så naiv att man tror detta är normalt, ja... Då lär man sig bäst med en ordentlig blåsning.
Gå till dig själv:
1. Skulle du skicka en stor summa pengar i förskott till en för dig okänd person, i ett annat land, och lita på att denne skulle skicka dig varan?
2. Skulle du dessutom skicka denna person 40.000:- extra (för en produkt som kostar 20.000) och be personen att sedan sätta in den överskjutande delen på ditt konto igen?
Svarar du JA på någon av dessa frågor är du DUM som en gråsten - maila mig då jag har en lysande affärsidé du säkert skulle nappa på!
;-)
Jodu det finns nog en anledning att denna och nigeriabreven mm fortsätter, Girigheten och möjligheten att tjäna lite pengar gör tydligen att sunt bonnförnuft slängs åt sidan.. Men jag tror faktiskt inte det beror enbart på att man är korkad och förtjänar det.
fasen, skulle betygsätta detta inlägg med BRA givetvis men råkade trycka på RÖD! går det att ändra på något vis?
jag vill ge detta inlägg ett stort +, det är nog rätt många som inte riktigt har hajat hur bedragarna går tillväga men nu vet ni!
Nej det går inte att ändra !!! Jag är kokt i bajs
Last edited: