Encfiltlog.menc, wtf??

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Min mor skulle titta igenom sina telefonbilder igår (htc hd2), men alla bilder var som bortblåsta. Hon bad då mig om hjälp, så jag Testade att koppla in telefonen i datorn för att titta på minneskortet i mappform. Problemet är bara att det enda som finns på telefonen är en encfiltlog.menc fil på 2kb, allt annat är väck. Inga undermappar, inga filer, ingenting. Allt är som bortblåst, utom just denna konstiga lilla fil. Har testat att googla, men ingen verkar veta vad det är frågan om. Någon här som vet mer??

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kolla så att inte minneskortet är krypterat. Bör vara något liknande Inställningar > System > Kryptering i telefonen. Annars kan du testa kortet i Ubundu/Linux om du har tillgång till det.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kolla så att inte minneskortet är krypterat. Bör vara något liknande Inställningar > System > Kryptering i telefonen. Annars kan du testa kortet i Ubundu/Linux om du har tillgång till det.

Har kollat, kryptering var ej aktiverat. Prövade till och med att kryssa i och ur rutan men utan resultat. Tyvärr, har ingetdera... Någon idé om varför det blivit såhär annars? Är filerna borta eller kan man rädda dem på något sätt?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ingen annan som vet något?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ligger dom i telefonminnet istället:confused:

Nix, ingenstans i telefonen Så vitt jag kan se... Jag kommer inte ens åt telefonens internminne via fildelaren, alla undermappar och annat är liksom borta. Det enda som syns när man öppnar telefonen som en mapp på datorn är den där märkliga filen som windows inte vet vad den ska göra med... 2 kb stor är den, resten ofinns. Men telefonens minne är fortfarande upptaget av något, telefonen är liksom inte renblåst. Så något större än en fil på 2kb innehåller den ju helt klart... Frågan är bara hur man kommer åt filerna...

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Kolla runt/fråga på nått androidforum - om det blitt fel i filsystemet finns det recoveryprogram som kan plocka fram grejerna igen - bara man inte använder telefonen/kortet (en raderad fil är ju bara flaggad som ledigt utrymme och ej borta innan det skrivits över)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Försökte med ett recoveryprogram, men det hittade inga borttagna filer...:va Får se om det finns något annat program som kan funka bättre.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO