nLasse
För säkrare körning, kör bana!
Det är väl f-n vad ni sitter och bevakar!!! När jag nu försöker få sista ordet...
TroLliS skrev:har illa dig gjort
Nu loggar jag ut.......
Ses ikväll
n'Lasse skrev:Och med tanke på dina varvtider på rörken (jaja, jag vet! Du får straffa mig senare Ugluk!) så lär det ha varit rullen i botten i kurvorna om DU säger att det gick fort!
Något som faktiskt diskuterats i påtryckningar från SMC är avåkningszoner med lecakulor.TroLliS skrev:<snip>Vår det inte nåe för SMC att framföra ??
Alla hojvägar i SMC-kartan ska vara enkelriktade, tycker det låter som ett vettigt förslag.
Ugluk skrev:Något som faktiskt diskuterats i påtryckningar från SMC är avåkningszoner med lecakulor.
Galne Dansken skrev:Yep´zz - och då ka älgen häller inte komme i vägen..
Den ligger med 4 bryttna ben i leca kuglor till halsen
Det händer väl att älgar simmar över sundet till danmark, så några enstaka borde ju finnas.TroLliS skrev:Finns det älg i danmark ??
Har för mig att jag läste nåe om älgolycka i danmark men det finns ju egentligen inte sånna djur där, kan ha fått allt om bakfoten.
Ugluk skrev:Det händer väl att älgar simmar över sundet till danmark, så några enstaka borde ju finnas.
Lecafållorna var inte uppe i någon motion, utan i dialogen med VV när nollvisionen var som hetast och alla nya stolpar anpassades för att ge efter vid en kollision. Tvivlar på att det blir något av dock. Synd, för det är klart vettigt. Låg skaderisk och självmarkerande..
Men det är ju det hela nollvisionen går ut på.. Att frånta förarna ansvaret för deras framfart genom att göra fordonen och trafoikmiljön så säkra att folk kan köra hur som helst..TroLliS skrev:Jaja, jättevetigt när vägarna ser ut som värsta racebana
Ugluk skrev:Men det är ju det hela nollvisionen går ut på.. Att frånta förarna ansvaret för deras framfart genom att göra fordonen och trafoikmiljön så säkra att folk kan köra hur som helst..
Kan dock tillägga att det skulle vara roligt att se alla uppstickande R1-bakdelar i dikena med förare som står till midjan i lecakulor och svär (a'la Papphammar)..
Iaf bättre än vajerräcken.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |