Endurance i Februari

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Vilken bil körde ni? Samt vilka bilar blev 1,2,3,4,5a? Lättare att hålla koll på bilarna än lagnamnen

Ser fram emot deras andra aktiviteter... Vi är nog med på allt:tummenupp

1:a Nr 43 Silverfärgad -88 Mitsubishi Galant Automat på typ 78hk.
2:a Röd Subaru 4x4
3:a Nr 9 Svart Toyota (?)

Vet inte om andra såg hur tajt sista timmarna var..
Men det var riktigt nervöst att stå i depån & se på när RTR körde.

För er som inte känner RTR (Johan Reuterholt)
Han sitter i rullstol, gasar och bromsar med höger hand på ett hemma-tillverkat stag som går ner till pedalerna..

Han kör alltså MED EN HAND PÅ RATTEN :yoparty :klappar

//
Benny

fastcorner

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
RaceGixx1000/Ducce 998
Helsjukt race köra ett 24-timmars mitt i vintern på is gata hmmm helt normalt. Men vad gör man inte för att stilla racenerverna:D

Team Fastcorner hade ett spännande race. Bilen hade innan race givetvis kittats med dom allra nödvändigaste raceprylar kromade navkapslar från biltema med tillbehörande tärningar i spegeln samt ett måste på race neonljus kitt till undersidan på bilen mums.

Allting flöt perfekt i ca 12 timmar sen kom allt på en gång. Hasplasten under motorn lossnade och fungerade helt plötsligt som en extra kylare. Ungefär ett ton snö plogades in i motorrummet jämntjock med huven. En standard punktering givetvis efter all jakt på sekunder och allt snävare kurvtagning tog kurbsen ut sin rätt.

Gött tänkte man nu kör vi men icke vid 4 draget på morgonen den tiden som kallas helvetestimmen kallast och mörkast kom bilen åter in i depå då hade vi blivit påkörda och hela stötdämparfästet plus tvärstag helt av fram med svets. fixa banka o laga 1 timme senare ut igen.

Ett par timmar senare kommer åter bilen in i depå med ett motorljud som påminner om en trålare. O tänka sig gängpaj i ett av tändstiften ok det blir till att köra på 3 cylindrar funkar nog.

Lite senare dags igen ingen olja i pärlan tappat oljepluggen hur man kan göra det ok fingängat bult var fan finns det?? jo på tändstift och hjulbultar stiftet gick inte men av med en hjulbult o testa. Passade som en smäck. På med ny olja o ut igen den jäkeln ska ta målflaggen.

Med lite kärlek o tjocka vantar lyckades vi ta målflagg. Kul som fan:tummenupp

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Det var himla kul!

Startade i Pole efter ett superkval. Dock starade vi med -3 varv för 4x4.

Vi höll ledningen första timmen..... låg och gled runt i förstaklungan tills bilen la av vid 21.30. Tändstift och soppapump. Kom ut som 28a och körde upp oss till 12 under natten. Vi var nästan alltid minst 15 sek snabbare än näst snabbaste bil under resten av tävlingen. Tyvärr blev vi påkörda i parisaren vid 05.30 och tappade transpondern. Detta såg vi tyvärr inte förens en timme senare. Då Tänkte vi att det var kört iaf, så vi drog ut på många kort pass med passagerare o fika o bullar i bilen bara för att få köra om folk. Körde upp jämsides, höjde muggen eller bullen, tog en tugga och gasade iväg ;)

Vi blev svartflaggade efter tre timmar utan transponder och blev påtvingade en ny. Vi hade en sjukt rolig helg, våra 100hk ägde! Tyvärr räcker inte det. Den måste ju hålla hela vägen oxå. Vi ställer gärna upp igen....

/Anders, #5, Team Facial, Vit Toyota kombi.

Snodde en bild med mig bakom ratten.... och en passagerare - utan transponder på bakrutan..... eftersom bakrutan försvann när en röd liten bil snurrade in i oss

En bild på johan, med transponder....

Bifogat

• toyota1.jpg
    toyota1.jpg
    83.6 KB · Visningar: 99
  • toyota2.jpg
    toyota2.jpg
    68.3 KB · Visningar: 84
Last edited:

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Fan vad kul!

Grattis till benny & co!
Vi är supernöjda att ha kommit i mål med vår röda peugeot 205(den utan extraljus) Vi lyckades också genomföra hela loppet utan en enda bärgning. Vi kunde ju lika gärna ha plogat banan på en sjöis!
Enda problemet var när jag gled in i en framförvarande bil som hade drag. Den hamnade ju mitt i kylen :-(. En tub packningssilicon ditkletat på utsidan så var det bara ut och köra. Vi är med igen!

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
han passade ju på att åka av i depå-kurvan 2 ggr när han hade fått upp farten till iaf närmare 3 blankt tider :glömdet

Vem var inte i drivorna där uppe varenda varv på slutet? Så; vi åkte helt enkelt fortare... :D

Senior Team Member - Floating Mongos Race Alliance

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag tog bara en bild, efter målgång, de här bilarna lämnades till skrot.
No:43 är pärlan
(men vi har nog ett par hundra kort i en annan kamera)

Bifogat

• skrotade.jpg
    skrotade.jpg
    72.2 KB · Visningar: 196
Last edited:

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
Det va ju ett kul TVspel det där!

Rätt hårt att försöka hänga med 4x4or på is gata

Körde första stintet i 3.5h tills ett avgasrör hoppa isär
där försvann 25--30min
Sen körde jag sista passet från 06.30 till mål 13.30

Det gick att ta chikanen i 145-150blås på vår mätare
men det var väldigt svårt att inte hamna i mjölby då!

Kul skit
Kanske gör det igen
/Johan

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil

där försvann 25--30min

Kul skit
Kanske gör det igen
/Johan

jävligt kul att ni var där :)

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
O, for satan. De svenseker er inte kloka.

Det var svinkallt, det var sne, och det var is !!!!! Dom är fan inte kloka.

Vi från Danmark var tvungna att köpa långkalsonger i köpcentret på andra sidan motorvägen för at kunna overleve. Vi sku köra race på bana trodde vi. Hade feta däck och fina dekaler. Men, de satans svensker hade gömt banan under ett 2-3 cm tjockt pansartäcke av is. Alltsamman kamoflerat av snø. När man kørt lite så försvann snøn och isen kom fram. Dom är luriga dom satans svensker.

Ok, vi provade att köra. Bambi på is. Spinning wheels. Feta däck, många hästar ocg 200 km/h på mätaren trots att bilen stod stilla. Men hjulen spann i 200 km/h. Spinning wheels, dumma danskar!!!!

Vi har några bilder och incar video. När vi har tinat upp hemma i Köpenhamn med några øl och besökt jobbet, så hoppas vi få tid att lägga upp lite bilder och video.

Faaaan det var kallt. Vi frös røven av oss. Nu kan vi klara vad som helst. Tack för super sällskap på banan! Dom fleste körde snyggt och fair.

/Kris
Peugeot 205 (#23 med extraljusen)

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Jag körde inte själv men jag och tjejen var där och hejade fram klubbkamraterna och svärfar till målgången.
Nästa vill jag nog också köra...! :yoparty

Som Gottis postade så finns mina bilder från evenemanget på:
http://www.petrus-design.com/endurance/index.html
Ta en titt, men vänligen kopiera inte bilderna vidare.
Vi ses nästa gång!

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Jag körde inte själv men jag och tjejen var där och hejade fram klubbkamraterna och svärfar till målgången.
Nästa vill jag nog också köra...! :yoparty

Som Gottis postade så finns mina bilder från evenemanget på:
http://www.petrus-design.com/endurance/index.html
Ta en titt, men vänligen kopiera inte bilderna vidare.
Vi ses nästa gång!

Kanonbilder! Tack för att du delar dem med oss! :tummenupp
Klart att du ska köra nästa gång men då får du fota mellan körpassen... :D

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Vi från "Rai-Tan Tai-Tan Racing" vill tacka för en helt sjukt jobbig, men hysteriskt rolig helg :)

Jag vill tacka våran Golf -88 som mot alla odds höll hela rejset (helt otroligt) Vi behövde inte göra ngt på den under hela "testet" förutom byta lite däck efter totalt 2 punkteringar. Höger länkarm satt dock lite löst mot slutet, men det stoppade oss inte. Vi kom i mål! :tummenupp

Kändes lite vemodigt att skrota henne efter 24 timmar. Vi hade liksom boundat rejält, och hon hade hunnit bli en i gänget.
Jaja livet är bra orätvist ibland :)

En annan sak som vi blev lite förvånade över i Teamet. Var att en framhjulsdriven bil kunde kännas som en bakhjulsdriven. Har nog aldrig sladdat så mycket innan med feta ställ. Men vad gör det, när det bara är roligt.

Påvägen hem igår, satt jag o räkna lite lätt:

Bensinförbrukning: ca 1,25l/mil :tummenupp

Trippmätaren stoppade på 248,5 mil. Räknar man sen på hur många varv vi la under "testet" och gångar det med 3,2km, så blev det ca 130mil :va

Det måste betyda att vi spann typ 120 mil :näsblod . Helt galet!!!!!

Det var nog lite halt ändå?

Tack alla för en kanonhelg!

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj

där försvann 25--30min

Kul skit
Kanske gör det igen
/Johan

RESPEKT! Att köra ett 7-timmarspass kräver sin man... Å du var mej en j-v-l på att åka fort med en surMitsu! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Ber om ursäkt att jag stundtals var i vägen med min yviga svansföring och kryssande mellan spårval... Letade som alla andra förtvivlat efter liite bättre fäste.. (Vit Golf med ränder)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Verkar som att ni hade kul..

En annan sitter och förbannar sig själv för att man inte neggade på släkten som krävde födesledags fest och följde med i Team Facial..

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Vi från "Rai-Tan Tai-Tan Racing" vill tacka för en helt sjukt jobbig, men hysteriskt rolig helg :)

Jag vill tacka våran Golf -88 som mot alla odds höll hela rejset (helt otroligt) Vi behövde inte göra ngt på den under hela "testet" förutom byta lite däck efter totalt 2 punkteringar. Höger länkarm satt dock lite löst mot slutet, men det stoppade oss inte. Vi kom i mål! :tummenupp

Kändes lite vemodigt att skrota henne efter 24 timmar. Vi hade liksom boundat rejält, och hon hade hunnit bli en i gänget.
Jaja livet är bra orätvist ibland :)

En annan sak som vi blev lite förvånade över i Teamet. Var att en framhjulsdriven bil kunde kännas som en bakhjulsdriven. Har nog aldrig sladdat så mycket innan med feta ställ. Men vad gör det, när det bara är roligt.

Påvägen hem igår, satt jag o räkna lite lätt:

Bensinförbrukning: ca 1,25l/mil :tummenupp

Trippmätaren stoppade på 248,5 mil. Räknar man sen på hur många varv vi la under "testet" och gångar det med 3,2km, så blev det ca 130mil :va

Det måste betyda att vi spann typ 120 mil :näsblod . Helt galet!!!!!

Det var nog lite halt ändå?

Tack alla för en kanonhelg!

Golfarna verkar ju grymt stryktåliga. Våran bara gick och gick (tills förarana gav upp), samt att den drack mindre än 10l/timman.
Vi hade bara en gammal -85a (75hk) men effekten var inget problem i alla fall. Att det gick att åka så brett med en framhjulsdriven bil trodde inte jag heller :). Blir nog en golf nästa gång med (Hoppas).
Grymt kul helg helt enkelt :D

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Hoj
Kawa zx9r -99
Golfarna verkar ju grymt stryktåliga. Våran bara gick och gick (tills förarana gav upp), samt att den drack mindre än 10l/timman.
Vi hade bara en gammal -85a (75hk) men effekten var inget problem i alla fall. Att det gick att åka så brett med en framhjulsdriven bil trodde inte jag heller :). Blir nog en golf nästa gång med (Hoppas).
Grymt kul helg helt enkelt :D

Även vi hade en Golf med över 25000mil på mätarn när vi kom dit. Höll hela rejset med endast en generatorrem som gav sig. Synd att vi någonstans glömde att skaffa vettiga vinterdäck bara. Så vi fick glida runt på hockeypuckar.
Skitkul helg! Väntar och längtar efter nästa gång! Tack alla!
S V H.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...