Endurance i Februari

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
JAJA!! :mad:
Får titta på det ihelgen.. Har en verkstadsmanual hemma tror jag, skall se om jag kan rota fram den.

Skulle tanken vara race 9-18 då? Låter ju bra iofs.. Enda problemet är väll att besiktning och kval måste köras dagen innan.
Sen kommer en massa praktiska frågor, men sånt löser man ju snabbt. Jag gillade skrotbilsracets ganska enkla regler, men utan skrottvång så blir ju risken för mygel lite större..

Tanken var besiktning på morgonen från 7-8.30, kval 9-9.45 och racestart kl 10 med målgång kl 18

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tanken var besiktning på morgonen från 7-8.30, kval 9-9.45 och racestart kl 10 med målgång kl 18

Låter lysande!

På skrotbilsrejset är dom ganska hårda mot hård körning eftersom bilarna inte har någon säkerhetsutrustning. Våran bil är som ett mjölkpaket om det kommer en 240 och rammar oss. Inte så skoj.

Kostnad? Det är det viktigaste för oss. Vad skulle det kosta? Vi kör även hellre på en helg än på veckodagar pga. semester.

/ Jens

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Låter lysande!

På skrotbilsrejset är dom ganska hårda mot hård körning eftersom bilarna inte har någon säkerhetsutrustning. Våran bil är som ett mjölkpaket om det kommer en 240 och rammar oss. Inte så skoj.

Kostnad? Det är det viktigaste för oss. Vad skulle det kosta? Vi kör även hellre på en helg än på veckodagar pga. semester.

/ Jens

Kostnaden är det jag kollar nu, beror på hur mycket funkisar som behövs. Självklart skulle man vara tvungen att stoppa tuff körning.
Är inte de flesta lediga mellan jul och nyår? En vardag där kanske? Annars har vi ju helger så det dräller om det, men julafton är nog svårt:D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kostnaden är det jag kollar nu, beror på hur mycket funkisar som behövs. Självklart skulle man vara tvungen att stoppa tuff körning.
Är inte de flesta lediga mellan jul och nyår? En vardag där kanske? Annars har vi ju helger så det dräller om det, men julafton är nog svårt:D

Mellan jul och nyår kanske skulle funka för oss. Du bestämmer datum och kostnad så tar vi ställning efteråt.

Funkisar: Flagga x2 + bärgningsbil som är ute mest hela tiden = gulflagg under tiden bärgning pågår.

Det är typ allt du behöver. Man hinner ju så mycket varv på 8 timmar ändå..

/ Jens

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Vi är absolut på! Kan bli lite problem att få i hop det på en vardag dock. Vore bra om det inte är skrotningstvång eftersom vi gärna använder samma bil i Mars (om möjligt). Tipset är ju att ta det som en öppen bandag, men med typ (skrotbilar) som man inte behöver vara rädd om bara.

Just nu lutar det åt en Mitsubishi Lancer GTI 136hk... Men de är ganska tunga trots att de är små.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vi är absolut på! Kan bli lite problem att få i hop det på en vardag dock. Vore bra om det inte är skrotningstvång eftersom vi gärna använder samma bil i Mars (om möjligt). Tipset är ju att ta det som en öppen bandag, men med typ (skrotbilar) som man inte behöver vara rädd om bara.

Självklart ingen skrotning, men tidtagning och riktigt kval/start.

Jag tror det kan bli riktigt bra. På Anderstorpsrakan kan man ta en tupplur med en sten på gasen... :D

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
NR18: Låter bra!
Utlåning av transponder är nog också nästan ett krav. Det är nog inte så många som har egna..

Angående "för hård" körning så skulle ju 5000 kr racets modell vara intressant.. Alla lag får ett svart kort att dela ut OM de tycker att det teamet kör för hårt/tufft/vårdslöst. Om flera team anmäler samma konkurrent så kan ju dommaren enkelt förklara varför de får svartflagg. Tips bara.

//A

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
JENS!

Hittade en lösning på avgasystemet åt dig.. :D:D
129028797321443136.jpg

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
I morgon åker vi och hämtar en Mikubiaki Evo XXX modell skitsnabb! (Mitsubishi Lancer GTI -90). Hoppas nu bara att den motsvarar våra högt ställda krav :) .
Vi hade bestämt oss att ha något vassare denna gången och vi hoppas verkligen att det blir ett förrace på Anderstorp.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
I morgon åker vi och hämtar en Mikubiaki Evo XXX modell skitsnabb! (Mitsubishi Lancer GTI -90). Hoppas nu bara att den motsvarar våra högt ställda krav :) .
Vi hade bestämt oss att ha något vassare denna gången och vi hoppas verkligen att det blir ett förrace på Anderstorp.

Det tror jag är en bra bil, bra motor och iallafall en ganska schysst väghållning. Lancer är ju dessutom så anskrämligt ful så att man får dom billigt.

Det laget som hade en -94 fick den nog inte för 5000 (om den inte var generalras när dom köpte den) till förra racet.

Jag ska meka tomgång i helgen. Vi har märkt en sak till med våran bil: Den fryser på insidan eftersom den är så förbannat blöt inuti. Kul grej!

Förrace på torpet, hur går det Nr18?

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jens. Jag skall se om jag kan få fram infon och posta ikväll.. Hade lite av en krissituation igår, så det prioriterades bort.

Angående Blöt bil så kan jag varmt rekommendera torrbollen som kan köpas på de flesta marin eller husvagnsaffärer. Stoppa in en sådan under några nätter, gärna tillsammans med en lite kupévärmare så har du torr bil sen.

IQ!
Lycka till, skall bli kul att se bilder på racern!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jens. Jag skall se om jag kan få fram infon och posta ikväll.. Hade lite av en krissituation igår, så det prioriterades bort.

Angående Blöt bil så kan jag varmt rekommendera torrbollen som kan köpas på de flesta marin eller husvagnsaffärer. Stoppa in en sådan under några nätter, gärna tillsammans med en lite kupévärmare så har du torr bil sen.

IQ!
Lycka till, skall bli kul att se bilder på racern!

Frågan är om det funkar i detta fallet. Bilen är alltså inte fuktig, den är swimmingpoolblöt! Men kanske en torrboll + byggfläkt 5Kw!

Jag är så jävla sugen på att raca nu, spelar iofs ingen roll om det är gocart eller vad det är. Kanske måste åka det i helgen.. :D

/ Jens

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Nu är bilen hämtad! Motor och växellåda gick skitbra, men bromsskivorna är skeva och väghållningen väldigt svampig. Men dessa saker borde man kunna ordna till med svarv och vinkelslip. Varvar som fan gör den dock. Den sa inte ifrån förren 7800 varv, :yoparty .
Var ute och körde som en snorunge nyss :D . Är nog bäst att ställa undan bilen innan man kör sönder den...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu är bilen hämtad! Motor och växellåda gick skitbra, men bromsskivorna är skeva och väghållningen väldigt svampig. Men dessa saker borde man kunna ordna till med svarv och vinkelslip. Varvar som fan gör den dock. Den sa inte ifrån förren 7800 varv, :yoparty .
Var ute och körde som en snorunge nyss :D . Är nog bäst att ställa undan bilen innan man kör sönder den...

Dom går fint dom där! Skicka upp bilder, jag lägger upp på våran sen!

Jag ska snart ut och försöka laga våran tomgång.... Den är ju inte helt frisk..

Önska mig lycka till!

/ Jens

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Ny missil!

Så var den nya Motocorsaräsern inhandlad! Inte blev det en Civic som tänkt men japanskt blev det iaf. En Mazda 323F 1,8 DOHC 16V som enligt våra papper ska leverera 128 hk men någon sådan version finns inte... 131 hk borde det vara. Inte är den ny men den funkar rätt bra trots sina 30.000 mil. Bara nån skev skiva, lite malande bakhjulslagerljud, hög luftfuktighet i kupen och en del andra åkommor att sortera ut till tävlingen. Idag fick den frisk olja, filter å lite allmän översyn. Återkommer med rapporter...

/Torbjörn

Bifogat

• 323f.JPG
    323f.JPG
    100.4 KB · Visningar: 41

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Så var den nya Motocorsaräsern inhandlad! Inte blev det en Civic som tänkt men japanskt blev det iaf. En Mazda 323F 1,8 DOHC 16V som enligt våra papper ska leverera 128 hk men någon sådan version finns inte... 131 hk borde det vara. Inte är den ny men den funkar rätt bra trots sina 30.000 mil. Bara nån skev skiva, lite malande bakhjulslagerljud, hög luftfuktighet i kupen och en del andra åkommor att sortera ut till tävlingen. Idag fick den frisk olja, filter å lite allmän översyn. Återkommer med rapporter...

/Torbjörn

Den ser fin ut! Dom där är riktiga slitvargar, men väger en del va? Har för mig att 3st såna var med nu i November.

Det är ingen som har 4st lite bredare alufälg liggande? 4/100 är bultcirkeln.

/ Jens

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...