Det var bra att det inte blev så farligt. Var väl enda gången som jag kände att det blev lite fel. Jag trodde nästan att det var slutkört för oss, eftersom motorhuven vek upp sig. Men det enda som hände var att infästningen till huven trycktes in mot eran stötfångare. Annars såg våran bil ganska ok ut efterracet. Enda direkta skadorna vi hade tillfogade Polis BMW:n som såg till att skapa plats när ingen fanns på båda sidorna av bilen (lika dant på förra racet).
En ska kan man dock konstatera är att man inte behöver ha så snabb bil bara den går hela tiden. Men det var bra mycket roligare med något hyggligt snabbt i alla fall.
Kul som fan i alla fall.
Polizei började med en bränd soppapump på kvalet. Iväg till fultema för att hämta en ny. 1h 16m efter att starten gått så bar det iväg ut på banan. 40 varv bakom ledaren så kändes det inte som att man hade nån direkt chans till toppen, så vi tog det för en lära sig att hantera bil tävling.
Mitt första pass gick ganska bra, men redan på mitt andra varv drog jag i Killer Benz, helt oavsiktligt, ber om ursäkt för det. Får skylla på vårt bromssystem som bara verkade funka på höger fram och vänster bak. Detta medförde att bilen krängde åt höger som satan vid varje inbromsning. Efter start och mål kurvan kom jag in fort, en drös med bilar framför mig, nitar hårt, bilen kränger till och drar in i sidan på Killer Benz som snurrar. Sorry gubbs, inte meningen.
Andra ggn var nån gång under natten, kurvan ut på långa rakan. Kommer på vänster sida för att plocka spår, många bilar där, ser en liten lucka till vänster, gasar på, helt plötsligt så är Team Tjuvs bil i den luckan, jag pressas ut i leka kulorna. Stor däcktrave framför mig, styr in igen för att slippa leka med däcken, Team Tjuv snurrar runt.
Ursäkt godtagen av Team Tjuv.
Under den blöta perioden så försökte jag lära mig bilen en del, märkte att det gick fort att köra på ställ. Denna träning kostade mig 1 avkörning i kurvan efter start o mål.
1gång låg jag redan på ställ där när en svart golf drog till mig lite extra, så man drog en piruett rätt ut på åkern
Sista avkörningen så vart det bara 2 val, mosa golfen framför eller köra rätt ut och plantera bilen vid staketet.
Det blev det sistnämnda.
Kom nerför start o mål, hade 160 knyck in i första böj, döm till min förvåning vad sakta golfen framför gick. Jag visste att jag skulle tryckt ihop honom så han hade bagageluckan i framsätet om jag kört på, jag visste även att en spårändring i denna fart bara kunde resultera i en fet avåkning. Det blev det sista iaf.....
Blev rammad stenhårt och oprovocerat en gång av Team Tjuv under morgonen, det var min teamåkare från Snakepit som inte tyckte om att bli omkörd av mig hehe
En annan påkörning var i vänstern på väg till hårnålen vid depån. Vet ej vad som hände där riktigt med det var en riktigt hård smäll när nån drog in i baken på mig, min bil studsa mot någon annan, lyckades dock hålla mig kvar på banan, vet ej hur det gick för de andra 2 där, det vart lite kalabalik.
Det var de incidenter jag var inblandad under denna tävling.
Fick en svartflagg för att ha kört om på gulflagg med, det var då jag blev bogserad in i depå efter att ha kört av. Tänkte inte mer på det så jag körde ut igen, trodde givetvis att min gulflagg var borta, men det var ny gulflagg på banan. Never crossed my mind, så jag drog ut och körde om några så jag fick gå in o ta mina 10 minuter i depån.
Trots att vi var sena 1h 16m till start(trasig soppapump), 3 avåkningar (30min) och en svartflagg(10min) för att jag körde ut på gulflagg, så lyckades vi köra upp oss till 15:e plats som bäst. Tråkigt nog så var nog koppplingen lite sur på oss på morgonen och bestämde sig för att inte vara oss till tjänst mer
Vi var 3 som körde, snabbaste tid fick vi på söndagsmorgonen 1.47.1
Så nya tag nu, ny beemer och blickarna framåt.
Cya later gators
Team Glennz