Endurance i Februari

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tjuvtränar lite på isen. Kul som fan med isdäck :D

Hur går det för er andra?

Våran Zigenar-Honda går till och från jobbet var tredje vecka. Går som faen och den tappar mer och mer av den undermåliga spackligen under lacken varje gång man åker över ett gupp. Den är aldrig värd mer än 5000 iallafall.

Vi har ordnat fälgar och ska nu försöka tigga till oss lite beggade däck någonstans...

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Är era bilar skrotade?
Vår står fortfarande som avställd?
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-11-02
Fordonsstatus: Avregistrerad (2009-12-02)
//
Benny

Avregistrerad innebär att den tagits bort från vägverkets register och således kan den inte tas i trafik mer. Alltså finns bara "skrotning" samt annan "ej i trafik" användning kvar.

JENS!
Trevlig att bilen håller ihop! Jag skall se om jag inte ska försöka komma ner o kolla på racet, kan bli skoj! :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
17 är för lågt! 195/50-15 ska det vara Jens!

Lysande motorlampa brukar innebära paj katalysator.. ersättningsrör? Lambdan kan också var paj. Finns en tråd på Hondaklubben som tar upp hur du kan kolla felkoder själv om du orkar leta. På brorsans Civic så var det katalysatorn som pajat när lampan lös. Bilen gick dock fint.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Zigenarhondan har numera stabil tomgång, lysande motorlampa och beställda endurancebromsbelägg! :fakta

Nånn som har ett par 17" däck liggande? Gratis?

/ Jens

17"! Det är ju nästan lägre än Glocalnet...
Vi kommer troligtvis att köra på gamla 14" urdubbde vinterhjul i stället. Troligtvis är väl banan torr, men om man skulle (råka) vara lite långt :rolleyes: ifrån banan någon gång så kanske det är bra med vinterhjul.

Vi ska faktiskt meka och styla bilen lite i kväll, så uppdateringar kommer. Hoppas att den funkar, eftersom vi inte kört med den på 2 månader...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
17 är för lågt! 195/50-15 ska det vara Jens!

Lysande motorlampa brukar innebära paj katalysator.. ersättningsrör? Lambdan kan också var paj. Finns en tråd på Hondaklubben som tar upp hur du kan kolla felkoder själv om du orkar leta. På brorsans Civic så var det katalysatorn som pajat när lampan lös. Bilen gick dock fint.

Nejnej, motorlampan lyser för att jag har kopplat ur kallstartsventilen. :fakta

Sen handlade vi ju fälgar av golfgänget för en femhunka förra racet, men däcken är helt slut! :D

CRXen kommer bli farligt farlig!

/ Jens

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
CRX´n är bra.. Enkel att byta belägg på också om jag minns rätt.. En bult, fast 15mm ringnyckel/hylsa är det enda som behövs när man fått av däcket.

17" på en CRX kräver ju 35-profil om du skall kunna styra någorlunda. Vill minnas att man behöver spacerplattor också.. Inte optimalt mannen..

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
CRX´n är bra.. Enkel att byta belägg på också om jag minns rätt.. En bult, fast 15mm ringnyckel/hylsa är det enda som behövs när man fått av däcket.

17" på en CRX kräver ju 35-profil om du skall kunna styra någorlunda. Vill minnas att man behöver spacerplattor också.. Inte optimalt mannen..

Vad är det som tar i?

Vi tänkte kapa skärmkanterna med vinkelslip... och svänga speciellt mycket gör man inte när man rejsar. den ska inte vara nån bekvämlighetsbil!

Winner is us! :yoparty:gnissla:tungan

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vill minnas att 17" som har för mycket offset kan ta i fjädrarna på insidan fram. Men jag kommer inte ihåg siffrorna (det var länge sen).

Sätta vinklaslipen i skärmkanterna behövs nog inte.. Ta storsläggan så går det nog bra, det var det vi gjorde på Opel när den fick breddade fälgar. Bak räcker det förmodligen iallafall.. :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vill minnas att 17" som har för mycket offset kan ta i fjädrarna på insidan fram. Men jag kommer inte ihåg siffrorna (det var länge sen).

Sätta vinklaslipen i skärmkanterna behövs nog inte.. Ta storsläggan så går det nog bra, det var det vi gjorde på Opel när den fick breddade fälgar. Bak räcker det förmodligen iallafall.. :)

Jag förutsätter att skiten ska klara sig, annars får vi bonnmeka tills knogarna blöder....

Vad har ni andra tänkt på för kul till nästa race då? Våra planer är i full gång...

Be afräjjd

/ Jens

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Troligtvis är väl banan torr, men om man skulle (råka) vara lite långt :rolleyes: ifrån banan någon gång så kanske det är bra med vinterhjul.

Kan upplysa om att jag tror INTE banan kommer vara torr eller snöfri.
Så sjukt mkt snö som vi har fått i Mantorp, har snö upp till fönsterbläcket.
På banan är det uppskattningsvis ca 60 cm snö. En liten bit av banan har ett plogat spår där personalen kör på lunchen, där packas det ihop bra :)
Men ska man kunna köra över huvud taget så måste banan plogas ordentligt men det har nog arrangören säkert löst med Mantorp Park.

Men massor av värme kan såklart lösa det här problemet, det är ju trots allt en månad kvar.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
En spionbild på våran racer...
Vi skippar racestolen, eftersom den vi hade var sne, så man kommer att halka runt fint i bilen.
Olja/filer är bytta, Inredningen delvis urriven, samt extraljus bultade direkt i taket!
Sänkning och sådant skit får nog va. Tror att man kanske kan behöva markfrigång i stället.
Så nu är det mest lite styling + uppsmörjning av bromsar kvar!
(Eller så kör vi som den ser ut och kallar bilen för "Svarta Änkan")

Bifogat

• Lancer 1,3.JPG
    Lancer 1,3.JPG
    83.4 KB · Visningar: 49

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kan upplysa om att jag tror INTE banan kommer vara torr eller snöfri.
Så sjukt mkt snö som vi har fått i Mantorp, har snö upp till fönsterbläcket.
På banan är det uppskattningsvis ca 60 cm snö. En liten bit av banan har ett plogat spår där personalen kör på lunchen, där packas det ihop bra :)
Men ska man kunna köra över huvud taget så måste banan plogas ordentligt men det har nog arrangören säkert löst med Mantorp Park.

Men massor av värme kan såklart lösa det här problemet, det är ju trots allt en månad kvar.

Hrmm, en månad och 10 dagar om jag får be.... Mycket kommer hända tills dess!

/ Jens

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Hrmm, en månad och 10 dagar om jag får be.... Mycket kommer hända tills dess!

/ Jens

Ja vi får hoppas det för det här eländet känns bedrövligt nu.
Nu har dom börjat köra iväg snö med lastbilar för att byn klarar inte mer snö, vägarna har krympt till hälften på bredden, diken kommer bli översvämmade när skiten smälter.
Snö i all ära, men det här är ju överdrivet.

/Nitrous

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag förutsätter att skiten ska klara sig, annars får vi bonnmeka tills knogarna blöder....

Vad har ni andra tänkt på för kul till nästa race då? Våra planer är i full gång...

Be afräjjd

/ Jens

Nästa gång är vi nog med.. Vad vi kör får vi se, det beror på vad vi hittar.. Jag hade ju en Golf GTI Mk1 som var bankittat klar för detta race, men vi fick ju ingen plats, så jag släppte den.

En Cittra AX GTi eller en Volvo 360GLT hade varit coolt!

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Jo, är man van vid att bryta halvvägs är det ju utmärkta vagnar :arsele

:gnissla

/ Jens

Tycker att Jens börjar bli lite väl kaxig nu. Alla andra här vet ju att en Kia Sephia helt enkelt inte går fort nog för att kunna gå sönder :D .
Det var ju helt enkelt därför som ni vann...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC