Endurance i Februari

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Det var inte jag som körde på bilden...
Blev dock omkörd av er efter att jag blivit svartflaggad för bensinläckage 10 min efter start. Annars lyckades jag hänga på er rätt bra tycker jag. Fast vi fegkörde faktiskt denna gången, eftersom bilen bråkade typ hela tiden.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det var inte jag som körde på bilden...
Blev dock omkörd av er efter att jag blivit svartflaggad för bensinläckage 10 min efter start. Annars lyckades jag hänga på er rätt bra tycker jag. Fast vi fegkörde faktiskt denna gången, eftersom bilen bråkade typ hela tiden.

Under nästa hela racet blev vi omkörda av 2 team, Pulverkungen och Geschwint. Resten tror jag faktiskt att vi kampade med eller körde ifrån...

I början däremot var 328an och ett par bilar till riktigt vassa, men det ände ju sig :D

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jaha, då var man anmäld till körningen i Mars:). Som gröngöling på detta kommer jag lusläsa allt om det mesta och troligen ändå inte fatta ett skit. Men kul skall det bli eller som frugan sa: Hur kan ett par ögon glittra så, har du fått julpynt i dom?:D

Nu är Blocket min vän.

Team: Se upp för dårarna (om det var någon som undrade).

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jaha, då var man anmäld till körningen i Mars:). Som gröngöling på detta kommer jag lusläsa allt om det mesta och troligen ändå inte fatta ett skit. Men kul skall det bli eller som frugan sa: Hur kan ett par ögon glittra så, har du fått julpynt i dom?:D

Nu är Blocket min vän.

Team: Se upp för dårarna (om det var någon som undrade).

Ni vet om vilken bil ni ska spana efter va? Mazda 323 med 1,8 liters DOHC-morot.. :fakta

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Ni vet om vilken bil ni ska spana efter va? Mazda 323 med 1,8 liters DOHC-morot.. :fakta

Jodå, det där är vi överens om. Även om vi haft ögonen på roligare bilar, men vi tvivlar starkt på deras hållbarhet:näsblod.

Förövrigt är en 323f nu inköpt...men det råkade bli lite fel...vi TRODDE det var en 1,8 DOHC...men vi kollade aldrig utan nöjde oss med att konstatera att det stod 16v på motorblocket...vi var lite förvånade att den var utan dubbelvinge...men ingen av oss tänkte mer på det:rolleyes:. Först när vi kom ut på skottade vägar tyckte vi att den var lite seg, vi mindes att den var piggare i vår ungdom, men ursäktade det med att vi kör potentare saker nu för tiden. Snabb koll via transportstyrelsen avslöjade dock för oss under resan att det enbart fanns 80 hk under huven:mad:. Hur sjutton vi tänkte kan man fundera över, men att fyra motorintresserade människor inte kollar vad det är för motor i bilen dom köper är ju en av världens bästa frågor.:confused: Att vi därtill kan en hel del om hur exakt en DOHC såg ut och gick, gör ju inte saken bättre.
Men den är fin i övrigt. Dock står vi inför ett vägval nu, antingen sälja eller bonntrimma och hoppas att dess lugna framförande under åren ger en högre hållbarhet under 24 timmar.

Man kan väl inte säga att det började bra.:död

En sådan har också stått på listan:). Vi får väl se hur vi gör, det kanske blir en sådan ändå.

Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Förövrigt är en 323f nu inköpt...men det råkade bli lite fel...vi TRODDE det var en 1,8 DOHC...men vi kollade aldrig utan nöjde oss med att konstatera att det stod 16v på motorblocket.... "massa text"....

Tro mig, 80 hk eller 120hk i februari på en bana som är täckt av snö och när du inte får använda dubbade vinterdäck är ganska obetydelsefullt.
Det är mer värdefullt att ha en bil som har fräscha bromsar och pålitlig motor som inte läcker eller ger oljud. Ett avgassytem som är i bra skick och sitter ihop är bra för det om något kan lätt slitas sönder och då får du svartflagg pga för högt ljud!

Vi letade också 323F men hittade istället en Mazda MX3a som vi ska testa, 1.8L V6a, går som fan och låter som en riktig misil :) , men det har som sagt ingen betydelse.

/Nitrous

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Tro mig, 80 hk eller 120hk i februari på en bana som är täckt av snö och när du inte får använda dubbade vinterdäck är ganska obetydelsefullt.
Det är mer värdefullt att ha en bil som har fräscha bromsar och pålitlig motor som inte läcker eller ger oljud. Ett avgassytem som är i bra skick och sitter ihop är bra för det om något kan lätt slitas sönder och då får du svartflagg pga för högt ljud!

Vi letade också 323F men hittade istället en Mazda MX3a som vi ska testa, 1.8L V6a, går som fan och låter som en riktig misil :) , men det har som sagt ingen betydelse.

/Nitrous
Njae, nu kör vi ju i slutet av mars och hoppas på att snön försvunnit (vilket säkert inte har hänt och då borde vi ha rätt bil:tummenupp).
Den 323 vi har nu verkar i hyfsat bra skick än så länge. Men antar att vi lär få en och annan ögonöppnare i veckan när den tvättas ordentligt och åker upp på en lyft. Tack för tipset med avgassystemet, det får en extra koll.

Köpte ni MX3´an nu? Vi kollade på en sådan, men den försvann osannolikt fort på Blocket:)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Njae, nu kör vi ju i slutet av mars och hoppas på att snön försvunnit (vilket säkert inte har hänt och då borde vi ha rätt bil:tummenupp).
Den 323 vi har nu verkar i hyfsat bra skick än så länge. Men antar att vi lär få en och annan ögonöppnare i veckan när den tvättas ordentligt och åker upp på en lyft. Tack för tipset med avgassystemet, det får en extra koll.

Köpte ni MX3´an nu? Vi kollade på en sådan, men den försvann osannolikt fort på Blocket:)

Köpte Mx3an för några veckor sen.
Slutet av Mars är såklart risken större för torrföre men med förra vintern i backspegeln och som det ser ut nu ska man inte vara så säker :näsblod

/Nitrous

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Köpte Mx3an för några veckor sen.
Slutet av Mars är såklart risken större för torrföre men med förra vintern i backspegeln och som det ser ut nu ska man inte vara så säker :näsblod

/Nitrous

Så sant, när man började köra tvåhjuligt säsongen 2010 hade man landat mjukt i snöhögarna runt Gelleråsen i mitten av april:gnissla.

Därför kom alternativ 3 nu upp på agendan:D. Behåll den vi köpt plus köpa en till men med DOHC motorn. Sedan är det bra att välja någon av dom beroende på underlag och så får den andra vara reservdelsdonator:tummenupp

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Nu är den lackad :D. Såhär blir det när man delar bil med tre KTM-fanatiker:rolleyes:

Bifogat

• DSC_0373_l.jpg
    DSC_0373_l.jpg
    216.6 KB · Visningar: 67
  • DSC_0376_l.jpg
    DSC_0376_l.jpg
    160.5 KB · Visningar: 68
  • DSC_0378_l.jpg
    DSC_0378_l.jpg
    228.9 KB · Visningar: 66
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Ingen som "råkar" sakna en föra till Marsracet?
Jag är sugen i så fall och har rätt hyggligt tempo om det behövs :).

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Har plats och bil Mazda MX3a till Mars racet men bilen har tre st punkter för ombes. som jag inte hinner fixa pga jobb och brist på garage för bilmek.
Söker förare som isåfall har lust och tid att köpa in sig göra klar bilen.

Byta en länkarm bak, två rostlagningar och en strålkastare som inte sitter fast rätt.
V6a på 1.8 L , går som fan :)

/Nitrous

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
TADAAHHH! Motocorsa Racing e tillbaka till Mars-rejset!! Tyvärr utan Don Q som e i Vegas å Petter som e i fjällen, därför är teamet inte helt komplett. Aktuellt team är kosmopolitiskt sammansatt; en halvsenil gubbe ifrån Växjö (jag), en ung/lovande nybörjare från Tjockhult å en rutinerad kartåkare ifrån västkusten. En stol ledig just nu, alltså!

Bilen är en Pegga 205 GTI; ser ut som sk-t å far som en lobotomerad ål över vägen just nu... Men d fixar vi! :tummenupp Hjärtat slår friskt och inger starkt hopp att klara full distans.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC