Endurance VM 2006

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Oj, stackars lilla Kitagawa. Nån som vet vad som hänt Phase One?
Fan att man inte har Eurosport 2 och nu funkar inte www.lemans.org heller för mig.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Victor skrev:
2105843 Åh, vad är Eurosport2 för något och på vilken kanal hittar jag den?
Jag såg starten och tre varv till innan jag somnade.
Har du ComHem tex så kan du få den kanalen. En "slaskkanal" där de oftast kör en massa konstigt (stövelkastning i Österrike tex) men även motorsport på sommaren.

sandstream

Guest
För mig med nollkoll på endurance, vad har Eric Hult för koppling till Fagersjö El?

Kitagawa, han som klotade, la snabbaste varvet för ett par minuter sedan.

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
sandstream skrev:
2106055 För mig med nollkoll på endurance, vad har Eric Hult för koppling till Fagersjö El?

Eric Hult körde Team Fagersjö-els andrahoj på Oschersleben förra året och tog hem en mycket bra 8:e plats tillsammans med Niklas Carlberg och Jim Agombar. Detta efter att förstahojen fick bryta efter ca 3 timmar från en tredjeplats pga tekniska fel på hojen.
I år är han koordinator kan man säga, han hjälper till att organisera och informera mm.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
sandstream skrev:
2106055
Det såg rätt illa ut, men han kör ju som om inget hänt nu.
Men det är klart, de är ju proffs så vill man vara med på den här nivån så kan man ju inte sitta i boxen och lipa.

sandstream

Guest
Mille-R skrev:
2106100Eric Hult körde Team Fagersjö-els andrahoj på Oschersleben...
Tackar :tummenupp
Lord Melchet skrev:
2106630 Det såg rätt illa ut, men han kör ju som om inget hänt nu. Men det är klart, de är ju proffs så vill man vara med på den här nivån så kan man ju inte sitta i boxen och lipa.
Själv hade jag packat väskorna och åkt hem, kanske därför jag aldrig hade blivit proffs :lol

Hörde att han var runt 40 år och japansk SBK-mästare så han har nog varit med om värre saker.

info-guden

infogud
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
Yamaha R1
2006-04-23 ”resume 24h. Inledning 8:e efter 1h. Problem med bromsar. Depåstopp 6min. Ute igen sist av 56 lag. Jakten börjar. Vid 02.00 på natten efter 11h tävling är vi åter 10:e. Problem igen med varm hoj. Stop 20 min ,byte av kylare. Ute igen på 20:e plats. Problemen forts o vi ger upp kl 04.30. Positivt att handen är ok o mina tider var identiska med mina kamraters dag o natt”
Mvh er VM-förare Christer

www.miinin-racing.nu

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Team Fagersjö-el har haft en bra natt men kvällen bjöd tyvärr på bromsproblem, dom var tvugna att byta hela bromssystemet och ramlade ner runt 25:e plats. Nu har dom klättrat upp till 15:e och Janne som är ute och kör nu kör på varvtider som bara dom 3 första teamen kan konkurrera med. Som bäst körde Janne på 1:41,9 nu på förmiddagen.
Nu är det bara att köra så kan vi hoppas dom klättrar några platser till :tummenupp

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jävla Eurosport. Hålla på och visa en timme här och en timme där. Vem faan vill se något från F2 eller Landhockey?!

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Freppa skrev:
2107239 Jävla Eurosport. Hålla på och visa en timme här och en timme där. Vem faan vill se något från F2 eller Landhockey?!
GP2 :7peta

I övrigt håller jag med.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Frustrerande att inte livetimningen funkar som den ska heller. Jag sitter och försöker uppdatera men får mest felmeddelanden.
Fast nu ser det ut som Fagersjö kan ta 13 plats.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Fick livetiming att fungera några minuter och då var Moto National i ledning 3 varv före SERT (Hann inte se om det var 1 el 2) och GMT 3:a.
Fagersjö 9:a!
Sen slocknade skiten igen.
Vive la France!

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Visas live nu på Eurosport 2.
Inte kommit upp nån positionslista ännu dock.
Edit: Fagersjö El ligger på 9e ja.

Last edited:

info-guden

infogud
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
Yamaha R1
Resultat.

1 55 National Motos FRA Honda CBR1000RR SBK F.Protat FRA, O.Four FRA, D.Ribalta ESP 35

2 1 Suzuki Castrol Team FRA Suzuki GSX-R1000 SBK V.Philippe FRA, K.Kitagawa JAP, M.Lagrive FRA 28

3 94 GMT 94 FRA Yamaha YZF-R1 SBK D.Checa SPA, S.Gimbert FRA, G.McCoy AUS, C.Guyot FRA 22

4 8 Bolliger Team Switzerland SUI Kawasaki ZX10R SBK D.Morillon FRA, P.Muff, SUI, H.Saiger AUT, M.Kellenberger SUI 18

5 10 Infini Team/Yohann Moto Sport FRA Suzuki GSX-R1000 SPR Ch.Michel FRA, J.Tangre FRA, V.Bocquet FRA 15

6 44 No Limits & RT Moto Virus ITA Suzuki GSX-R1000 SBK R.Ruozi ITA, E.Monot FRA, F.Jond FRA, M.Codeluppi ITA 14

7 83 Maccio Racing FRA Kawasaki ZX10R STK S.De Rosa FRA, L.Fremy FRA, R.Moisan FRA 13

8 12 Team Fagersjo-el SWE Suzuki GSX-R1000 SBK J.Hanson SWE, T.Andersson SWE, P.Johansson SWE, 11

9 100 Team Endurance Moto 45 FRA Suzuki GSX-R1000 STK Th.Perreau FRA, N.Duprez FRA, D.Briere FRA 10

10 21 RMT 21 Racing GER Honda CBR1000RR SBK S.Mizera GER, R.Chevre SUI, H.Steuer GER, T.Roth GER 8

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Grattis Team Fagersjö-el, verkligen superroligt att det går så bra. Detta ser lovande ut för säsongen. Vi får fira den 6 maj :banana

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati