Enduro

HanneZ

Guest
Jag plockade alltid av blinkers m.m. innan jag begav mig ut i skogen.

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Conrad skrev:
"Svemo-träning" är alltså en vanlig träning på en svemoanslutenklubb. :)

Aha, okej.. Men då e det ju lugnt... Då är man alltid på väg till träningen när man är ute och kör på grusvägare, hehe... Bara fortsätta som man alltid gjort...

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Stolten skrev:
Aha, okej.. Men då e det ju lugnt... Då är man alltid på väg till träningen när man är ute och kör på grusvägare, hehe... Bara fortsätta som man alltid gjort...

Närmsta vägen mellan dig och tävling/träning. Dock finns la det alltid någon tävling typ i norrland om man bor i malmö? =P

Få poliser känner till reglerna verkar det som. Jag kör själv min lv-reggade som enduro, jämnt.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
triple skrev:
e-reggad har nackdelen att du måste ha licens och kör till eller från träning (av en svemo-annsluten klubb)
Har du lv-reggat har du dock problemet att du inte har några undantag från en vanligh hoj, det innebär att du måste ha blinkare, backspeglar och ljudkrav.

Jag kör lv-reggat, men eftersom jag bara kör på gata till och från träning (om än väldigt sällan) kör jag egentligen olagligt eftersom jag inte har blinkare, backspeglar eller följer ljudkraven. Alltså det vara bättre för mig att köra e-reggat, tvärt emot vad alla råder en till!

Dessutom måste jag hänga på blinkare, backspeglar, stopa in grejer i ljuddämparen, fixa med luftburken och byta nål när jag ska besiktiga...

så både lv- och e-reggat har sinna fördelar!
'

Backspeglar behövs inte på hoj i Sverige (möjligtvis på heltypsgodkända hojar, är väl alla gatgodkända hojar från 2002 eller nåt)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln