HanneZ
Guest
Jag plockade alltid av blinkers m.m. innan jag begav mig ut i skogen.
Conrad skrev:"Svemo-träning" är alltså en vanlig träning på en svemoanslutenklubb.
Stolten skrev:Aha, okej.. Men då e det ju lugnt... Då är man alltid på väg till träningen när man är ute och kör på grusvägare, hehe... Bara fortsätta som man alltid gjort...
'triple skrev:e-reggad har nackdelen att du måste ha licens och kör till eller från träning (av en svemo-annsluten klubb)
Har du lv-reggat har du dock problemet att du inte har några undantag från en vanligh hoj, det innebär att du måste ha blinkare, backspeglar och ljudkrav.
Jag kör lv-reggat, men eftersom jag bara kör på gata till och från träning (om än väldigt sällan) kör jag egentligen olagligt eftersom jag inte har blinkare, backspeglar eller följer ljudkraven. Alltså det vara bättre för mig att köra e-reggat, tvärt emot vad alla råder en till!
Dessutom måste jag hänga på blinkare, backspeglar, stopa in grejer i ljuddämparen, fixa med luftburken och byta nål när jag ska besiktiga...
så både lv- och e-reggat har sinna fördelar!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |