Känns som att du antingen är en tuff jäkel, eller också är du helt bombad/blåögd
Tror dock mer på den första varianten, så.......![]()
Själv vet jag inte vad jag ska tro
Känns som att du antingen är en tuff jäkel, eller också är du helt bombad/blåögd
Tror dock mer på den första varianten, så.......![]()
Jag har själv gjort samma resa ett par ggr, det är hur guld som helst med en "betald" MC semester som man bara behöver köra i en riktning. Se dock till att inte köpa ett lik till MC.
Kul läsning!!!
Om du orkar skulle jag uppskatta att veta vad som krävdes för att importera motorcykeln och få svensk reg.
En kul jämförelse är att jag förra sommaren körde ner min Ducati Monster 695 till Spanien, där jag bor numera, och importerade den till mej själv så att säga. Det kostade nästan 700 sek i pappers hantering (100 euro), besiktning, import skatt (450 euro) samt vägskatt etc.
Hur mycket kostade skatt och avgifter för dej?!?
Just nu semestrar jag i Sverige med min spansk reg motorcykel... jag är svensk medborgare men utvandrad och skriven i Spanien så det borde vara helt lagligt. Men folk blir förvånade när hjälmen åker av och jag ser väldigt ospansk ut![]()
Jag lyfter den här gamla tråden då jag tycker det fanns väldigt många intressanta inlägg.Det som krävdes var: pengar(!), påskrivet regbevis från england(ägarbyte), kvitto på köpet, tillfällig försäkring på chassinummer samt en vältränad bakdel
I sverige: lite pappersformalia till Transportstyrelsen (ansöka om tillfällig reg och ursprungskontroll) samt beställning av regbesiktning (byta lyktinssatser pga deras vänstertrafik)![]()
Jag lyfter den här gamla tråden då jag tycker det fanns väldigt många intressanta inlägg.
Min första tanke när jag läste ovanstående... påskrivet regbevis från england (ägarbyte)... innebär alltså att du aldrig skickar in ägarbytet till de engelska myndigheterna (engelska bilregistret) utan åker med hojen som om det vore förra ägaren dvs den du köpte den av som i papprena (det engelska bilregistret) fortfarande äger den!??
Då blir min följdfråga... kan jag ringa från the UK till mitt svenska försäkringsbolag o ta en försäkring på en hoj som fortfarande enl det engelska bilregistret den förra ägaren står som ägare till? Då finns det ju i princip dubbla försäkringar på hojen... dels säljarens eftersom han fortfarande står som ägare... o min nya svenska försäkring!??
Planerar nämligen själv att åka över o köpa en lätt MC... en Aprilia RS 125cc... då de är betydligt billigare än i Sverige.
Min sista fråga... kan man i the UK köpa lyktglas som är högerasymmetriska dvs avsedda för högertrafik? Borde ju rimligen vara billigare att köpa i the UK eftersom i princip ALLT är dyrare i Sverige.![]()
Påtal om glas/ljus för högertrafik verkar hopplöst! jag har letat i UK som en dåre till min FZ6 men ack nej.
glöm bara inte att byta framlyktan , annars får du den inte igenom besiktningen då den bländar "åt fel håll"
jag plockar hem UK hojjar regelbundet, mest för att skrota dom dock och har massa UK lyktor som ingen vill köpa
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |
![]() |
Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |