HeBBa skrev:
Vad är det för krav för att få tävla?
Jag har en ktm 525:a med endurodubb.
vad måste man ha för skydd?
Måste man ha licens?
Vad är det för klasser?
Är sugen att vara med?
När är nästa tävling?
Är det försent att anmälan sig?
kostar?
// HeBBa
Lite svar: Står att man ska ha skyddsställ. vissa kör med skinnställ, kevlarställ, tror även nån sorts endurokläder, osäker. Jag kör med ett vanligt skinnställ,crosstövlar o crosshjälm.mc-handskar Kör även med ansiktsmask, stänker rätt bra med isbitar som man får sår av.
Klasserna är: Finndubb och Endurodubb En cylinder, tvåtakt max 500cc, fyrtakt max 750cc.
Obligatorisk utrustning på hojen är: dödmansgrepp o baklyse 21w. Funkar med diodbakljus (typ cykel)i år men det kommer nog bli hårdare framöver.Måste även ha rätt färger på siffror och bakgrundsfärg på nummerskylt. Står i tillägsreglerna. kan kolla upp närmare.
Du måste vara med i en klubb och ha giltigt medlemskort med dig vid anmälningen. Du kan lösa engångslicens på plats, det gör jag, kostar 300:-
Anmälningsavgiften för enduroklassen är: 300:- och finndubben 500:- Så för dig blir det 600:- Det är det värt
Om isen vill så är nästa tävling den :
4/3 Östhammar Gå in på
www.osthammarsmk.se för deras tävling. Den skulle vara nu i helgen som kommer men isen är för dålig, så den är flyttad.
5/3 Skutskär.
Skutskärs adress är:
www.skutskarsms.nu
Finns telefonnummer till Anders Jansson på hemsidan som är ansvarig för tävlingen.
25/3 Klövsjö, Härjedalens AK
Kan vara för sent till Östhammarstävlingen men det är bara att ringa och höra.
Skutskär kommer ut med inbjudan nu i senaste nummret av IB, Idrottsbladet, eller ring till Anders.
Jag har säkert glömt nåt men det här det jag kommer på just nu.
Bara att tanka upp hojen och hoppas på kallare väder