Enhet för MotoGP.com-streaming

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag är till skillnad från många i tråden väldigt ointresserad av teknik som den här men har under 2års tid streamat från ipad till appleTV 3 helt utan problem.
Du kan ställa in så iPaden aldrig låser sig och sen är det bara att köra annars kan du väl bara köpa en billig pc och koppla direkt till tv:n.

Syftet med frågan är att hitta en liten, snygg, tyst och billig burk som gör jobbet på egen hand utan plattor eller telefoner.
Full-blowndatorer går vid sidan av detta då de kostar mer eller låter mer och att det blir meckigt med fjärrkontroll med mera.

Det är lite synd att Dorna inte fixat så man kan köra Videopass direkt i senaste AppleTV alltså.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Syftet med frågan är att hitta en liten, snygg, tyst och billig burk som gör jobbet på egen hand utan plattor eller telefoner.
Full-blowndatorer går vid sidan av detta då de kostar mer eller låter mer och att det blir meckigt med fjärrkontroll med mera.

Det är lite synd att Dorna inte fixat så man kan köra Videopass direkt i senaste AppleTV alltså.

Att få dessa saker i samma pryl får man betala för att det ska bli bra.

Polaren har en Apple Mac mini vid teven med trådlöst tangentbord och mus vilket funkar utmärkt fortfarande efter fem år men då pratar vi >5kkr i investering.

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Använd dator och streama från dator till Apple TV och från Apple TV till TV.
Fungerar superbra.:yoparty

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Att få dessa saker i samma pryl får man betala för att det ska bli bra.

Polaren har en Apple Mac mini vid teven med trådlöst tangentbord och mus vilket funkar utmärkt fortfarande efter fem år men då pratar vi >5kkr i investering.

Farmerlip ovan verkar fått till det för 1099:- och en Androidbox.

Och för att vara tydlig: jag har en AppleTV, en iPhone och en iPad.
Jag har också en Videopass och tittar.

Jag är bara inte nöjd.
En Mac Mini och trådlöst tangentbord ingår inte i trådens scope för att tangenbord+mus är ingen fjärrkontroll.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Tiny update:
När jag pillade med Chromecast så dök plötsligt Airplaypilen upp i appen och då funkar saker bättre.
Man kan då som ni påpekat pilla på phonen medan tv:n spelar motogp precis som ni sagt.
Nu är airplaypilen borta igen och jag får playa hela skärmen vilket inte är lika kul.
Varför syns den bara ibland? Så kass.

Vill fortfarande slippa telefonen helt men när detta funkar är det åtminstone acceptabelt.

Jag tycker nog Chromecast känns lite "bättre" men det kan vara inbillning?

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Jag har hela tiden haft samma problem och tyckt att det var störigt att man inte kan använda telefonen medan man använder apple tv, men nu efter en uppdatering av appen (tror jag), funkar det mycket bättre! Kan göra vad som helst med telefonen nu, smsa, surfa osv. Ser annorlunda ut medan det spelar upp också, bara en helgrå bild där det står: playing in AirPlay. Kan även låsa telefonen nu. :tummenupp

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Jag köpte ett bluetooth på Clas för nån hundring. Funkar. Fast jag får inte till svenskt tangentbort till 100%.
Fast nu i helgen ballade Videopass ur helt och hållet för mig. På alla jävla plattformar...
Köpte en sån!
Tyckte 1099:- inkl. frakt inte var så mycket att bråka om.
Funkar klockrent!
Kan dock rekommendera ett trådlöst tangentbord med inbyggd touchpad till den.
Finns säkert andra som funkar lika bra...

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS