Enhetsdäck för 125 Junior!?!

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Fick reda på idag under träningen på Sviestad att det tagits beslut om att även 125 Junior skall köra med enhetsdäck 2006, och enligt den informationen skall det vara Metzler som gäller.
Någon annan på forumet som hört något :confused: Det är ju lite sent om det nu stämmer, många har säkert gjort sina inköp, och Anderstorp är ju inte så långt borta.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
christer skrev:
2077509 Fick reda på idag under träningen på Sviestad att det tagits beslut om att även 125 Junior skall köra med enhetsdäck 2006, och enligt den informationen skall det vara Metzler som gäller.
Någon annan på forumet som hört något :confused: Det är ju lite sent om det nu stämmer, många har säkert gjort sina inköp, och Anderstorp är ju inte så långt borta.

Jo det står så på www.roadracing.se

Dom har ändrat vårt framdäck också.

Liknar apa att göra så här med tre veckor kvar till premiären.

/Pär

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag rekommenderar alla förare att totalt skita i det där kravet samt skicka ett protestbrev till Svemo. Dom är ju parodier på sig själva när dom kommer med sånt där bara ett par veckor innan första tävlingen. Herredjävlar vilka nötter vi har i sektionen!

/HW
Ordf. LMS RR

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Enl. säkra källor på Svemo har Peter Sköld kollat upp detta noga och det är endast någon enda förare som har köpt däck och som drabbas av detta. Grundat på detta påstående har rr-sektionen anammat förlaget och beslutat i frågan.

Det är bara NI som kan tala om vad som är sant i denna fråga.

/HW

Dr.zoom

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
gsx 1100
Det kändes underbart att läsa om däcks beslutet i morse gällande 125 jr allra helst då man fixat 5 set av annat fabrikat.Men man fick iaf 18 dagar på sig att sälja dom o skaffa nya.Känner till 5-6 andra föräldrar som sitter i samma sits som jag.Sköld o Lodnert har ingen större koll på läget.
Stefan

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
sleven skrev:
2077559 Jo det står så på www.roadracing.se

Dom har ändrat vårt framdäck också.

Liknar apa att göra så här med tre veckor kvar till premiären.

/Pär
250SP: Det borde inte ha undgått så värst många som kör 250SP att vi haft en omröstning i frågan, visserligen väldigt sent men det slutade ju med Dunlop så det ska inte påverka något vad jag kan förstå.
Röstningslänken: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=115029

Det står ju iofs inget om ändrat framdäck men det var vad Patrik sa till mig när jag pratade med honom igår innan jag talade om för Peter att förarna ville ha Dunlop. Jag tror inte ens det går att köpa 208 fram längre men säker är jag inte.

Men att 125jr ska ha enhetsdäck är mer än jag visste och känns inte helt seriöst att tala om vid den här tiden på säsongen...

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Lodnert är nog inte direkt skyldig, det är Peter som via roadracingfabriken intygat att det inte drabbade mer än någon enstaka förare.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Enhetsdäck två veckor innan premiären???
En femma om man erbjuder alla att köpa däck för dessa priser, men anledningen till att man hoppade över enhetsdäcken i 125jr var ju för att folk skulle kunna åka vadsomhelst och hur billigt som helst.
Säger som HW, protestera mot enhetsdäcken omgående, eller kräv att alla som begär det får dispens i år..

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
HW skrev:
2077864 Lodnert är nog inte direkt skyldig, det är Peter som via roadracingfabriken intygat att det inte drabbade mer än någon enstaka förare.

Njaa, i RR-Fabriken har vi en deal med Bridgestone, som faller med det här. Så... Hur som helst är det här något som drabbar ett fåtal i elfte timmen. (ink oss)
Tanken är väl OK, när iden är att ge alla ett bra pris på däck. Och Greven kommer hålla i markservicen. Nog ska det väl gå att komma med en lösning så att dom som redan köpt däck inte ska behöva göra nya gungställningar av sina Bridgestone, Michelin osv.

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Så du menar att det var skitsnack också???

Dom där herrarna i Svemo ljuger inte bara för oss utan dom snackar helt olika språk sinsemellan i sektionen också? Vart ska det sluta egentligen???

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Torkel skrev:
2077863 250SP: Det borde inte ha undgått så värst många som kör 250SP att vi haft en omröstning i frågan, visserligen väldigt sent men det slutade ju med Dunlop så det ska inte påverka något vad jag kan förstå.
Röstningslänken: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=115029

Det står ju iofs inget om ändrat framdäck men det var vad Patrik sa till mig när jag pratade med honom igår innan jag talade om för Peter att förarna ville ha Dunlop. Jag tror inte ens det går att köpa 208 fram längre men säker är jag inte.

Men att 125jr ska ha enhetsdäck är mer än jag visste och känns inte helt seriöst att tala om vid den här tiden på säsongen...

Nej det har inte undgått mig och jag röstade på Dunlop eftersom jag tycker dom är bra och givetvis för att jag hade köpt sådana redan.
Men jag köpte i slutet av Februari av TL-Racing och fick ett 208 framdäck så nu får vi se om jag får åka på det.

Men på www.rodracing.se står det att vår klass 250 SP ska åka på Dunlop GP.
Innebär det att 207 GP är godkända då eller? Förvirringen är total :confused:

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
HW skrev:
2078183 Så du menar att det var skitsnack också???

Dom där herrarna i Svemo ljuger inte bara för oss utan dom snackar helt olika språk sinsemellan i sektionen också? Vart ska det sluta egentligen???

Skitsnack var det väl inte heller. Jag har sagt till Peter att JAG har inga problem med ett entypsdäck, när det gäller fabriken. Trots att vi fått ett något bättre pris på Bridgestone till våra förare. Jag tycker nog att tänket är rätt om man försöker göra det billigare för alla.
MEN, jag har fått en trave samtal dom sista dagarna. Några har redan köpt däck till säsongen. Sponsrade eller till bra priser. OCH, några, som har helt nya juniorer med, hade räknat med att åka upp dom däck som sitter på från Starol. Så med facit i hand tror jag, och det är bara min egen tanke, att Svemo borde backa, och vänta till 2007. För det är tydligen ganska många som blir drabbade, på olika sätt.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Arthur Dent skrev:
2079320 Skitsnack var det väl inte heller. Jag har sagt till Peter att JAG har inga problem med ett entypsdäck, när det gäller fabriken. Trots att vi fått ett något bättre pris på Bridgestone till våra förare. Jag tycker nog att tänket är rätt om man försöker göra det billigare för alla.
MEN, jag har fått en trave samtal dom sista dagarna. Några har redan köpt däck till säsongen. Sponsrade eller till bra priser. OCH, några, som har helt nya juniorer med, hade räknat med att åka upp dom däck som sitter på från Starol. Så med facit i hand tror jag, och det är bara min egen tanke, att Svemo borde backa, och vänta till 2007. För det är tydligen ganska många som blir drabbade, på olika sätt.
Ja till stor det är det ju föräldrar som ska betala allt ur egen ficka för att grabben eller tjejen vill åka hoj.
Svemo ska väl inte 2½ vecka innan första rejs sätta käppar i hjulen för våra framtida förare genom att nu komman med en sån här påsksmäll :huvet
Det gnisslades bra på Sviestad i går kväll om detta då det var ganska många juniorer där och tränade :gnissla
Ok om det införs till 2007 men inte nu

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
I morse pratade jag med Peter Sköld om det faktum att beslutet kom ut 2 dar innan betalning och anmälan skulle vara gjord till Anderstorp.
Och han förstår problemet och har bestämt att vi får en respit till 1 juni.
Alltså, beslutet kommer träda i kraft efter tävlingen i Linköping.
I praktiken kan man åka på det man har fram till 8 augusti och den tredje tävlingen i serien.
Hoppas det funkar för alla.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Arthur Dent skrev:
2093775 I morse pratade jag med Peter Sköld om det faktum att beslutet kom ut 2 dar innan betalning och anmälan skulle vara gjord till Anderstorp.
Och han förstår problemet och har bestämt att vi får en respit till 1 juni.
Alltså, beslutet kommer träda i kraft efter tävlingen i Linköping.
I praktiken kan man åka på det man har fram till 8 augusti och den tredje tävlingen i serien.
Hoppas det funkar för alla.

Han sa ingenting om hur en sån regel kan komma till utan att det protokollsförs och endast annonseras på www.roadracing.se (som inte är en officiell Svemo-kanal...) ? förmodligen heller inte nån grund till regeln?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
håkan skrev:
2094096 Han sa ingenting om hur en sån regel kan komma till utan att det protokollsförs och endast annonseras på www.roadracing.se (som inte är en officiell Svemo-kanal...) ? förmodligen heller inte nån grund till regeln?

roadracing.se ÄR officiell SVEMO-kanal för RR-sporten och drivs i samråd med SVEMO.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
jP skrev:
2094114 roadracing.se ÄR officiell SVEMO-kanal för RR-sporten och drivs i samråd med SVEMO.

och varför finns det inget protokoll på svemo.se som understödjer beslutet?
l

Last edited:

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
jP skrev:
2094114 roadracing.se ÄR officiell SVEMO-kanal för RR-sporten och drivs i samråd med SVEMO.

Märkligt att svemos generalsekreterare inte känner till detta. Jag talade med honom förra veckan.

/HW

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
HW skrev:
2094339 Märkligt att svemos generalsekreterare inte känner till detta. Jag talade med honom förra veckan.

/HW

Ok, jag skiter ärligt talat i vilket nu.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln