Enhjuling motorracing!

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kanske på gränsen att det är ”endast mc” men så nära att det motiverat att lägga här?

i usa kör man nu tydligen race med såna eldrivna enhjulingar som annars bara IT-människor använder. Riktigt bra fartkänsla och händer ju lite i racet. Hade nog hellre sett detta på MGP-kalendern än baggers (ja, jag vet, hade inte funkat på storbana)…

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För Storbana hade de ju kunnat köra fullvuxna monowheels där man sitter i hjulet. Går ju dessutom använda motorer från literklubbor!

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Med tanke på att man får båda händerna fria ser jag en potential för utveckling av helt nya sporter.

MC-rugby
MC-polo
MC-hockey

Osv.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Borde vara obligatoriskt med stålmannen-mantel.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Ska man låta sig imponeras för att dom åker på ett hjul hela tiden eller tycka att det är bögigt för att dom aldrig lyfter framhjulet...?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Skitballt, tycker jag. Men vi ungdomar gillar ju nytt :)...
Jag ser dom i trafiken här i Stockholm.
Jag tycker att de är coola.
Minns en gång jag åkte bredvid en tjej på en sådan ca 17 år, snabb. Via väg för mig och div cykelbanor och trottoarer från Årstafältet till påfarten i Gröndal till essingeleden så var hon före. Sedan var hon chanslös. :) Men cool brud!
Många snubbar kör med crosshjälm. Jag brukar ge dem en tumme upp och få en tillbaka. Mötte en på Regeringsgatan, enkelriktat men de vår väl som cykel. Jag gav honom lite plats, han log och morsade. Antar att det var en hojåkare.
Körde om en med moppen i backen från Årsta centrum men han var inte långt bakom. Jag tänkte att jag hänger av honom i hårnålen i den branta backen över tågspåren mot Årstabron. Det sket sig rejält. Han hängde av mig. Imponerande om man vet hur backen ser ut.
Jag vet inte hur fort dom går, 50-55? Har sett några som knäböjer något och lutar sig lite framåt när de gasar på rakorna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Finns det inte något gammalt mc-spel där man kunde slå ner sina medtävlande? Kunde kanske vara något också. MC-boxning?
Road rash, finns även en någorlunda modern homage till den klassikern som heter Road Redemption som är hyfsad.
Billigt på Steam just nu.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...