Enhjuling motorracing!

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Jag ser dom i trafiken här i Stockholm.
Jag tycker att de är coola.
Minns en gång jag åkte bredvid en tjej på en sådan ca 17 år, snabb. Via väg för mig och div cykelbanor och trottoarer från Årstafältet till påfarten i Gröndal till essingeleden så var hon före. Sedan var hon chanslös. :) Men cool brud!
Många snubbar kör med crosshjälm. Jag brukar ge dem en tumme upp och få en tillbaka. Mötte en på Regeringsgatan, enkelriktat men de vår väl som cykel. Jag gav honom lite plats, han log och morsade. Antar att det var en hojåkare.
Körde om en med moppen i backen från Årsta centrum men han var inte långt bakom. Jag tänkte att jag hänger av honom i hårnålen i den branta backen över tågspåren mot Årstabron. Det sket sig rejält. Han hängde av mig. Imponerande om man vet hur backen ser ut.
Jag vet inte hur fort dom går, 50-55? Har sett några som knäböjer något och lutar sig lite framåt när de gasar på rakorna.
La några veckor på youtube men att kolla i sådana där, för nåt år sedan. Verkar finnas massa olika modeller, hjulstorlekar, effektnivåer etc. Vet att nån modell hade MC-däck iaf. Och dom snabbaste verkar göra över 70 miles/h iaf. Då är det fullt skinnställ som gäller. Är jäkligt sugen på att skaffa en. Men väljer att avstå då det tar så lång tid att läka frakturer i min ålder ;). Och kommer inte att ha tid att lägga på körning heller.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det skulle behövas fler på grinden så skulle det där kunna bli mer underhållande.

Här är tätare mellan förarna men tyvärr inte mer underhållande, jag hoppades ju på mycket kroppskontakt. Det verkar som att dom alla väljer att hålla stora avstånd till varandra. Dom är nog inte så lättkontrollerade.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Men ändå intressant att du kollade på Youtube i "några veckor" :va
Vi har alla olika intressen....eller satt du i fängelse?
Jobbar hemifrån :lol
Snöar in på olika saker på yt i perioder. Nu har det varit ukrainska drönare som gällt över julen och i mellandagarna.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår