Förvisso, men jag tror nog att Spies avsåg placeringar snarare än toppfart. Dock kan jag gärna medge att Spies verkar vara bitter över sitt misslyckande på fabriksmateriel, och hans uttalande bör därmed ställas i relation till detta.Som vanligt är den mannen ute och cyklar med sina uttalanden. Om man jämför årets toppfarter mellan Crutchlow och Rossi så leder Crutchlow nämligen med 6-2...
För att han inte har det sista lilla som krävs för att ta racevinster frekvent.Har funderat länge på en sak. Rossi har varit utan kronan både 2006 och 2007. Var det samma snack på SH då? Om att han är slut osv. Då satt han ändå på damma hoj som han vann med 2008 och 2009. Varför skulle han inte kunna vinna igen efter tre års uppehåll varav ett åt med skador för första gången och två år med en skrotcykel?
Med alla förare friska får han sannolikt rikta in sig på placering 4-5, även om jag tror att han kommer att ta pallplatser ibland.
Vinsten på Assen och dagens pallplats är ett resultat av att Lorenzo och Pedrosa skadat sig. Det är helt OK och så är spelets regler, men Rossi rår knappast på topp 3 när alla är friska.