Eni Motorrad Grand Prix Deutschland (Moto GP Sachsenring)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Som vanligt är den mannen ute och cyklar med sina uttalanden. Om man jämför årets toppfarter mellan Crutchlow och Rossi så leder Crutchlow nämligen med 6-2...
Förvisso, men jag tror nog att Spies avsåg placeringar snarare än toppfart. Dock kan jag gärna medge att Spies verkar vara bitter över sitt misslyckande på fabriksmateriel, och hans uttalande bör därmed ställas i relation till detta.

Har funderat länge på en sak. Rossi har varit utan kronan både 2006 och 2007. Var det samma snack på SH då? Om att han är slut osv. Då satt han ändå på damma hoj som han vann med 2008 och 2009. Varför skulle han inte kunna vinna igen efter tre års uppehåll varav ett åt med skador för första gången och två år med en skrotcykel?
För att han inte har det sista lilla som krävs för att ta racevinster frekvent.
Med alla förare friska får han sannolikt rikta in sig på placering 4-5, även om jag tror att han kommer att ta pallplatser ibland.
Vinsten på Assen och dagens pallplats är ett resultat av att Lorenzo och Pedrosa skadat sig. Det är helt OK och så är spelets regler, men Rossi rår knappast på topp 3 när alla är friska.

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Vinsten på Assen och dagens pallplats är ett resultat av att Lorenzo och Pedrosa skadat sig. Det är helt OK och så är spelets regler, men Rossi rår knappast på topp 3 när alla är friska.

Vem av topp 3 var inte frisk på årets första race?

Smagatusk

Guest

Pedrosa var frisk på Assen.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Crutchlow eller Hayes som tar Lorenzos hoj på Laguna.. Jag tippar på Hayes, eller chansar dom med Nakasuga mån tro?

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Hojlös för tillfället
Crutchlow eller Hayes som tar Lorenzos hoj på Laguna.. Jag tippar på Hayes, eller chansar dom med Nakasuga mån tro?

Om nu crutchlow skulle få erbjudandet att köra lorres hoj skulle han verkligen tjäna på att tacka ja?
Tar det inte tid att köra in sig på hojen eller den så pass lik sin egen så det inte är ett problem?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Om nu crutchlow skulle få erbjudandet att köra lorres hoj skulle han verkligen tjäna på att tacka ja?

Jag fortsätter att hävda att skillnaden mellan fabriksmaterial och satellitmaterial är ytterst marginell. Den siste som (under samma säsong) bytte sin satellitcykel mot en fabrikscykel var väl Aoyama (Assen 2011) och där före Kallio (Brno 2009). Ingen av dem skapade väl omedelbar succe bara för att de satt på en officiell fabrikare...?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag utgår från att ni talar om den äldre...? Jag såg honom på en prototyp i en hel säsong för flera år sedan. Något som gick...sådär...?
Fast det är väl ändå värt att tillägga att den prototypen har inte många lyckats på. Då körde han väl jämnt med de som hade liknande material. Nu utmärker han sig som den klart främste CRT-föraren. Eller är PEA's maskiner så mycket bättre?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Som jag såg det så tog CC in på MM och VR tappa/ lade av! Rätta mig mer än gärna om jag såg så fel!

Ang Hayden är det snarare frågan man ska ställa sig hur de ansvariga i "källaren" utanför Bologna kan se sig i spegeln efter varje race helg?
Du såg helt rätt och det var jag som uttryckte mig slarvigt. Vad jag menade var att de inte hade farten för att utmana MM.

Hayden var 15 sekunder efter sin teamkompis :3freak

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag fortsätter att hävda att skillnaden mellan fabriksmaterial och satellitmaterial är ytterst marginell.

Ja så MÅSTE det ju vara! Vilken nytta skulle NÅGON ha av att medvetet hålla tillbaka materialet för någon, bara för att den kör en semi-fabrikare? Yamaha trycker väl troligtvis på "Gilla"-knappen vare sig CC eller VR vinner. OK, de trycker kanske liiite hårdare om VR vinner
Det skulle ju teoretiskt kunna bli situation i sista racet där Lorre och Rossi ligger 1-2:a, och Cal och Bradley Smith ligger och fightas med Marc och Pedrosa om 3-4:e platserna. Lorre skulle få titeln om han vann och Marc kom sämre än femma. SÅKLART att MonsterYamahan mekas så den går SÅ FORT DEN KAN! Och SÅKLART att den mekas på samma sätt under hela året för att i görligaste mån undvika en sådan situation.
Så tänker jag, det kör för ett stall, ett fabrikat, och då jobbar man tillsammans för märkets bästa!

Eller har jag missat något?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag fortsätter att hävda att skillnaden mellan fabriksmaterial och satellitmaterial är ytterst marginell. Den siste som (under samma säsong) bytte sin satellitcykel mot en fabrikscykel var väl Aoyama (Assen 2011) och där före Kallio (Brno 2009). Ingen av dem skapade väl omedelbar succe bara för att de satt på en officiell fabrikare...?

Ja, de har väl i princip sagt att Crutchows hoj är förra årets prototyp med några små ändringar? Cal själv har ju sagt att Lorenzo kan vinna på hans hoj. Cal behöver starta bättre och vara snabbare de första varven, att köra Lorenzos hoj nästa rejs hjälper nog inte så mycket där.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ja, de har väl i princip sagt att Crutchows hoj är förra årets prototyp med några små ändringar? Cal själv har ju sagt att Lorenzo kan vinna på hans hoj. Cal behöver starta bättre och vara snabbare de första varven, att köra Lorenzos hoj nästa rejs hjälper nog inte så mycket där.

I början av året skiljde väl tanken där fabrikarna hade en tank med större del av soppan under sadeln för bättre viktfördelning men jag har för mig jag läste någonstans (som vanligt...) att Tech3 har dessa nu också?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vi kan, som vanligt, bara spekulera i hur fabrikerna tänker men jag tror att både Honda och Yamaha ser det som ett litet nederlag om satellithojarna kommer före fabrikarna. De största resurserna läggs på fabriksteamen och deras förare. Att då få stryk av något "sämre" kan inte vara så kul, speciellt om man är japan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
P€RRA;5848758 skrev:
Vi kan, som vanligt, bara spekulera i hur fabrikerna tänker men jag tror att både Honda och Yamaha ser det som ett litet nederlag om satellithojarna kommer före fabrikarna. De största resurserna läggs på fabriksteamen och deras förare. Att då få stryk av något "sämre" kan inte vara så kul, speciellt om man är japan.

Jo, det måste ju vara lite nesligt när satelliterna kommer före deras egna tungviktare. Å andra sidan tror jag nog att de hellre ser satelliterna komma före de egna, om det innebär att de också kommer före de andras prototyper. :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO