Flerpen
Ny medlem
Prova det med en fet Harley och en liten tjock gubbe som ska lasta på.
Det har jag fast utan en liten tjock gubbe. Den lilla tjocka gubben får väl börja tänka på sina levnadsvanor så löser det sig säkert.
Prova det med en fet Harley och en liten tjock gubbe som ska lasta på.
Den lilla tjocka gubben får väl börja tänka på sina levnadsvanor så löser det sig säkert.
Det har jag fast utan en liten tjock gubbe. Den lilla tjocka gubben får väl börja tänka på sina levnadsvanor så löser det sig säkert.
Nja, det har ju torsionsaxlar som ger ganska goda möjligheter att släppa ner släpets bottenplatta lägre än hjulcentrumet.
Du har missat själva poängen. Det är en torsionsfjädring i axeln. Släpper du ner den som ett U så försvinner fjädringen, inte OK. Den skall monteras horisontellt (finns svetsade fästplattor).
Det är inget tekniskt problem i sig. Ta en sån axel, kapa ut mittdelen och konstruera en ram stabil nog men då har man ingen typgodkänd axel.
Och när man inte vill ha ett stort släp med en ramp på.
Och? Hur mycket fjädringsväg behöver du när du står still och lastar?
Ett släp bara för mc-transport....
joråsåattde....
Om du inte kan lasta mc på släp är det kanske inte släpet som behöver moddas...
Customhojar skall väl inte fraktas med trailer utan köras eller?
Sant. Fast kör man hojar så vill man ofta ha dom stående skyddat från väder, vind och stenskott och då blir det ett stort släp ändå.
Enda gången det är lite bökigt med hästsläpet är när jag ska frakta riktigt långa saker typ plank men då hade jag ändå inte velat ha ett obromsat släp med tanke på lastvikten.
Nada, frågan är bara hur man får tillbaka den när man lastat färdigt...
Nu är ju deras marknad nog USA. Ett land som är en aaaaning större än Sverige och där man kanske inte vill köra 200 mils raksträckor för att komma till de roliga vägarna.
Angående att folk suger på att lasta det är nog inte mycket att göra åt. Finns rätt många dåliga exempel på youtube
Nada, frågan är bara hur man får tillbaka den när man lastat färdigt...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|