EPA-åkare vidrigaste gruppen människor som finns?!?

Vad hade du gjort?


  • Antal röstningar
    0

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
EPA-åkare!

Fyfan vad jag hatar EPA-åkare efter dagens körning. Kommer lite för fort på halvkurvig landsväg som man brukar. Runt 110-120. I motsatt körriktning kommer en gammal Epa-volvo 740 och ska göra vänstersväng över min väg in på en grusväg ca 200 meter bort från mig. Var självklart beredd på bromsen (alla bilister är idioter), men han står stilla. Fint tänker jag. Men när jag är ca 20 meter ifrån han börjar han köra några decimeter över vägen :död
Jag drar åt bromsen fort som fan men ser att han stannar igen så hinner gudskelov inte låsa bromsen då situationen blev lite panik och när jag kommer jämsides ser jag att de sitter och skrattar. :mad:

Nu till frågan jag ställer er. Tycker ni det vore moraliskt fel att åka dit en natt och sätta en kniv i Epans fyra däck?
 
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Göreh!!! :kettiNg!

Men seriöst. Gör det.
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Det ska också sägas att jag är en normalstor ung kille och bara föraren vägde ungefär dubbla min vikt så var inte så sugen på att konfrontera dem. Plus att adrenalinet var skyhögt ett tag efteråt då jag självklart uppfattade situationen som äkta till en början :skrämd
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
10905.jpg
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Det ska också sägas att jag är en normalstor ung kille och bara föraren vägde ungefär dubbla min vikt så var inte så sugen på att konfrontera dem

Det hindrar väl inte att du säger att det inte är så klok att göra som dom gjorde, en dag kanske dom gör det mot fel förare.
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
O sen när e de okej o köra om en bil som signalerar att han ska svänga vänster annat än på högersidan???

Jag mötte bilen alltså. Vi var på väg åt olika färdriktningar och han skulle korsa min väg. Förlåt för missförstånd. Har ändrat första inlägget nu
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Du skulle gjort sporthoj kicken på backspegeln och uiiilat därifrån direCKT! :wiggle
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Det är ju ofta folk börjar rulla bilen innan mötande faktiskt passerat. Framgår inte om det mest var att han faktiskt började rulla en decimeter eller om han uppenbart rullade ut på din sida för att skrämma skiten ur dig. Om alt 1 tja då är det väl inget nytt så gör nästan alla (börjar röra sig innan passeringar och i korsningar etc) om alt 2 blir man förbannad men ingen ide att låta det gå längre än så.

Finner frågan och pollen märklig, solklart är det ju fel oavsett om han ville skrämma skiten ur dig eller om han missa din fart eller helt enkelt bara började korsa vägen då han såg att det fanns plats att börja rulla på. Hur kan det nånsin bli bättre av att börja o kniva grejor.....
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Det är ju ofta folk börjar rulla bilen innan mötande faktiskt passerat. Framgår inte om det mest var att han faktiskt började rulla en decimeter eller om han uppenbart rullade ut på din sida för att skrämma skiten ur dig. Om alt 1 tja då är det väl inget nytt så gör nästan alla (börjar röra sig innan passeringar och i korsningar etc) om alt 2 blir man förbannad men ingen ide att låta det gå längre än så.

Finner frågan och pollen märklig, solklart är det ju fel oavsett om han ville skrämma skiten ur dig eller om han missa din fart eller helt enkelt bara började korsa vägen då han såg att det fanns plats att börja rulla på. Hur kan det nånsin bli bättre av att börja o kniva grejor.....

För mig handlar det om att gör man något sär så får man ta konsekvenserna. Typ som om man begår mord, misshandel, rån osv får man fängelse. Handling->konsekvens. Och det var självklart alternativ 2 som inträffade. Han körde den där korta lilla biten fort innan han stanna. Börjar rulla försiktigt gör ju alla när man passerar :va
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jag tycker främst att de e jobbigt med alla epa/a-traktorer som kör runt hela dagarna o framföralt kl 2 på morgonen, kvittar vilken dag i veckan de e, man blir ju så ireterad så man skulle villa panga en ruta o hälla i bensin o elda upp fanskapet.

O nu har pojken fått körkort o kör ändå värre, aphu vad trött man blir.
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Det intressanta vore ju att se vad som hänt om jag hade dragit på en tvärnit och klotat. Då hade jag inte fått ut en krona på min halvförsäkring då de vidriga epa-äcklen självklart inte hade nämnt något om det jävelskap man höll på med. Men då hade det definitivt blivit att ta med några polare och några basebollträn och golfklubbor till dem istället, OM jag överlevt vill säga
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
fan jag bor på landet, men här är de rätt dåligt med epor... de kanske finns ca 5 till 10st som man ser lite då å då.. värre är de med blöjraggarna som åker i sina volvo 240 å 740 å gasar upp bensin på stan utan att ta sig nämnvärt mycket fortare framåt :p
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
du skulle ha vänt på momangen, följt efter, öppnat dörren och låta dom smaka på skinnhandskarna, ev också stöveln om du har hård tå på den..
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top