ER 6 eller Gladius?

T-Fork

Medlem
Gick med
20 May 2007
Hoj
Honda CRF450 2004
Kom ihåg att Suzuki har märkesförsäkring som i mitt fall är jäkligt prisvärd. Men det har jag berättat för dig förut. =)

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Cessna 172N -74
Du verkar inte gilla Yamaha, annars kan jag rekommendera XJ6... jag har en och gillar den skarpt :)

Gryglas

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Köper en i Australien
Hej.
Hur går tankarna nu?
Jag sitter själv och funderar på exakt samma fråga. Gladius eller Er6-N? Skulle bli min fösta då.

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Gladiusen är snyggare den blå-vita, men ER 6f är ju också en fin hoj, sköna val båda två oavsett.

Skaru åka till Växjö lite då och då, så rekommenderas kåpor. Men de e bra träning annars att klänga sig fast, körde en helgtur 140 mil i höstas på en Honda CBF 600 nakenhoj, lite halvmör blev man efter det. "Behagliga" 7000 varv/minut i motorvägsfart. Bra in-ear hörlurar alt öronproppar är skönt.

Lycka till!

Ps. Och om du nytagit körkortet är det vettigt med en Vtwin eller radtvåa, radfyrorna är så sjukt varvvilliga så de åker man oftast rätt fort med!

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Tycker ER6 an (utan kåpa) faktiskt e lite tuff och slänger man på andra pipor låter den tom lite coolt. Men röd ram och resten svart ska den vara :).

Men Horneten är faktiskt cool. Testa en 07a eller 08a och det var faktiskt ganska bra drag i den. Alltså modellen där dom började trycka i en lite nedstämd CBR 600 RR spis i. Den får ju varvas lite mer än en gladius twin kan jag tänka mig men det låter trevligt ändå.

EN varning bara. Köper du twin är du fast för livet, därför är det kanske bättre att börja med horneten :) En 07a brukar ligga på runt 40-50000:-

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Street Triple är absolut något att provköra så länge den inte ligger allt för mycket över budgeten... 2 på SH snäppet under 60k... Grym hoj, vinner typ allt ;)

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!