Tack för info!
Var och kikade på hojen idag. Jag är ju ny på detta, men letade efter sprickor i ram, oljeläckage, missljud från motor etc, men tycker att den verkade vara i fint skick. All service som gjorts hade utförts av en kille på biketech -
http://www.biketech.se/default.asp. Hojen hade alltså krockats i juli, varpå hela framgaffeln och tillhörande kåpor hade bytts ut. Ett jobb som kostat 29k. Han hade kört in i en bil som svängt ut framför honom.
Serviceboken var dock försvunnen, men kan vara så att den ligger hos verkstaden, ska ringa imorgon. Killen där ska ha bra koll på hojen. Jag körde den inte, eftersom det var blött och halt.. Skulle eventuellt kunna testköra den i veckan om det är torrt.
Drivpaketet var nytt, med en kugg mindre på framdrevet. Bromsskivorna såg bra ut. Sadeln är sänkt 2 cm, är det ett enkelt jobb att höja igen? Något man kan göra själv? Hur är det med service - det ska väl göras en vid 2400 mil? Den här har gått snart 2300.. Men om man gjort en vid typ 2000, ändras villkoren då? Vad kostar 2400-mila servicen?
Så oklarheterna som jag ser det - serviceboken, servicen och höjning av sadel. Sen vill jag gärna testköra den med.