Old Badger
SportHojsentusiast
Det är ju därför man varvar!Ja verkligen. Max 1minuts tomgångs körning är gäller ju
Annars står den juh på tomgång.
Det är ju därför man varvar!Ja verkligen. Max 1minuts tomgångs körning är gäller ju
Haha ja exakt. Ändå gnäller grannen efter 5 sekunder... Ett pucko!Det är ju därför man varvar!
Annars står den juh på tomgång.
Nej, det er Mekka (-;Vill man mecka är det nog bättre att flytta till Saudiarabien.
Absol absorberar olja och liknande. Det funkar även dagen efter för att suga upp relativt mycket av det som spillt. Det som redan dragit ner i asfalten och absorberats där är naturligtvis svårt att få upp men det mesta borde du kunna få upp.Absol... virker det nu dagen efter?
Der var en granne der klagede, men det var pga. støj, fordi jeg tre gange startede MCen i tomgang for at få fordelt olien. Ikke pga. oliepletten.
Nu meckade jeg jo ikke pga. havari, men pga. planlagt service. Det er heller ikke olagligt?
Om vi ska vara petiga så är det helt förbjudet med tomgångskörning i Malmö.Ja verkligen. Max 1minuts tomgångs körning är gäller ju
Okok trodde det var 1 min.Om vi ska vara petiga så är det helt förbjudet med tomgångskörning i Malmö.
Men ja, såna idioter möter jag med ”kill them with kindness”.
@bonnel hoppas allt är bra med dig! Vi får ta en sväng snart!
Det är lätt att tro det, det gjorde jag till för inte så länge sedan - för så är det ju överallt annars. Men Malmö jobbar hårt på sin miljöimage.Okok trodde det var 1 min.
Det bör vara 1 min iaf enligt Malmö stads riktlinjer : https://malmo.se/Bo-och-leva/Stadsmiljo-och-trafik/Trafik/Tomgangskorning.htmlOkok trodde det var 1 min.
Hah! Jag får pudla på den. Har bestämt för mig att jag fått info om just det.Det bör vara 1 min iaf enligt Malmö stads riktlinjer : https://malmo.se/Bo-och-leva/Stadsmiljo-och-trafik/Trafik/Tomgangskorning.html
hahahah försökte säga det så ödmjukt jag kunde =)Hah! Jag får pudla på den. Har bestämt för mig att jag fått info om just det.
hahahah försökte säga det så ödmjukt jag kunde =)
btw såg att du bodde i Limhamn, där åker man ju förbi titt som tätt =)
Självklart! SkojHaha hojta till om du är i krokarma och vill köra en sväng, eller ta en kaffe, eller båda.
Det är sannolikt inte varvtalet dom avgör utan det "arbete motorn utför".hur många rpm räknas som tomgång
kan jag ställa motorn på typ 1500 rpm o då räknas det inte som tomgång längre
eller defineras det så enkelt att man inte får stå stilla med motorn igång
Jag tror faktiskt att varvtalet är ointressant i det perspektivet. En lastbil och en MC har ju helt olika tomgångsvarvtal. Jag har för mig att definitionen på tomgång är att fordonet står stilla med växel ur och motorn igång. Alternativt att man har kopplingen nertryckt. . Huvudsaken är att fordonet står stilla med motorn igång så räknas det som tomgång. Dock vet jag inte riktigt hur man löser det vid vissa rödljus där man kan få vänta betydligt längre än 1 minut innan det blir grönt. För jag är rätt säker på att det inte egentligen förväntas att man stänger av motorn eftersom det faktiskt leder till betydligt högre utsläpp pga att katalysatorn svalnar.hur många rpm räknas som tomgång
kan jag ställa motorn på typ 1500 rpm o då räknas det inte som tomgång längre
eller defineras det så enkelt att man inte får stå stilla med motorn igång
Men det hindrar ju ingen från att själv ha ett samvete och köpa lite absol istället för att störa i fikat för räddningstjänsten.De var helt ointresserade och svaret var ungefär att är det bara ett oljetråg med étt par liter så låt det vara.
Og just nu har han klaget over, at jeg parkerer foran hans vindue. Spurgt om jeg kan parkere længere væk. Det har jeg svaret ham, at det kan jeg ikke tage hensyn til.Haha ja exakt. Ändå gnäller grannen efter 5 sekunder... Ett pucko!
Aha Lars, din granne är en ”sån”. Kill them with kindness! Inget annat funkar på såna typer.Og just nu har han klaget over, at jeg parkerer foran hans vindue. Spurgt om jeg kan parkere længere væk. Det har jeg svaret ham, at det kan jeg ikke tage hensyn til.
Spændende om jeg komme ud til en væltet höj i morgen.
Vh, Lars.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |