er erfarenhet av tyska fartkameror

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
missade visst någon skylt på väg hem från italien, blev fotad ca 50-60 kilometer för fort. vad händer?

bilen står på företaget om det kan hjälpa

vad har ni för erfarenheter?
vad har era polare för erfarenheter?
rykten?

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Med tanke på att de flesta (?) bilder som tas av svenska fartkameror blir underkända så har jag svårt att tänka mig att de ens bryr sig om en svenskregistrerad bil som fastnar på en av deras kameror.
Är den dessutom skriven på ett företag så hade jag varit ganska lugn.

MEN, man vet ju aldrig.

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Blev också fotad av en kamera i ca 50-60 km/h för fort när jag var i tyskland senast... Jag har inte fått hem några papper eller nått... Detta var för ca 3 månader sen...

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Hur vet ni att ni blev fotade? Såg ni en blixt?

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
blixten går inte att missa, man blev ju helt paff. ser du ett rött skarpt ljus så är det antagligen för sent att ducka.

fler som vet???

mangeSBR

direktör
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
kx500-gröna monstret
jag blev fotad i hannover av en kamera på en avfartsväg från autobahn,ca50-60 km för fort jag med, den satt på ca 1m höjd så den e inte svår att missa när den blixtrar till,,,,å jag har inte fått hem nån bot för det än å det är snart ett år sen,däremot så blev det en laserkörning i 178 på 90 i mjölby på hemvägen till sthlm

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Hade min bil utlånad :notme till några polare som var nere i tyskland för några år sen. De råkade köra lite för fort på ett ställe och blev fotade av en kamera. Några månader efter denna händelse fick jag ett brev i brevlådan med ett brev skrivet på tyska där det stod att min bil hade kört för fort på ett visst ställe och en kopia på fotot var bifogat. De ville att jag skulle erkänna eller ange vem föraren på bilden var. Eftersom jag inte förstår ett ord tyska :rolleyes: :D så förstod ju inte jag vad som stod i brevet... Då skickade jag ett brev tillbaka till dom (på engelska) och skrev att jag förstod nada av brevet och skrev att de fick översätta allt till engelska om jag ska förstå innehållet.. :rolleyes:

Hörde aldrig nåt mer från dom kanske jag ska tillägga.. :fakta :D :tummenupp

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Sverige har inte angiverilag. Ditt företag har alltså ingen skyldighet att till utländsk myndighet ta fram vem som kört bilen. Stämmer inte bilden på körkortet in med föraren så är det kört.

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Du kan vara lugn, Sverige och Tyskland har inget avtal som reglerar detta, det blir för mycket arbete och kostnader för Tyskarna att försöka driva in böterna. Jag blev fotad 4-5 gånger i Tyskland för ca 1 1/2 år sedan och har inte hört av dom. Blir du däremot fotat i något Nordiskt land så är det kört.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Finns det någon hemsida där man kan se var alla fartkameror i Sverige finns? Kan ju vara bra att veta tänkte jag... Inte för att jag kör för fort, men man kanske åker med någon gång... :p

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Aha. Så bra då! DU kanske kan svara på en till fråga: Om man smörjer in ansiktet med valfett, kommer man undan då? :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln