bikestreet
Spänn fast dig!
Tack för era svar. Problemet är bara att jag inte känner någon annan som har en ER-6n. Kan man kanske gå till Johans MC (där jag köpte min hoj) och förklara mitt dilemma och be att få testköra deras provexemplar?
bikestreet skrev:2236190Tack för era svar. Problemet är bara att jag inte känner någon annan som har en ER-6n. Kan man kanske gå till Johans MC (där jag köpte min hoj) och förklara mitt dilemma och be att få testköra deras provexemplar?
Audiman skrev:2236414Vad är det för prestanda på Er6:an, typ toppfarten?
Grymt sugen är man!
Neutral skrev:2234535
Jag har för övrigt beställt en gul naken med ABS i dag från Bröderna Hörbergs i Malmö! Hämtar på lördag.
t_ekdahl skrev:2232704Själv lyckades jag hålla mig "repfri" i typ 5 mil (hem från mc affären) sen hade jag en repa på tanken !!
Funderar på om man kanske kan polera bort den med ett sådant vax som innehåller färgpigment ?!..
Va tror ni ?
Neutral skrev:2239270Vad kostade lackförseglingen?
t_ekdahl skrev:2236432Enligt broshyren är toppfarten 180 km/h men jag har varit uppe i typ 205-210 km/h med min...
// tommy
Jag har en 67hk 240 kilos Guzzi som uppmätts till verklig fart 201 av Motorrad, själv har jag haft 215 på mätaren med väskor och tält men med rejäl glädjemätare antagligen. Var det inte tio % felvisning, enligt nån MC tidning på ER 6an? Fem hästar mer, och en massa kilon färre borde väl göra över 205 är min gissning, verklig fart. Bra aerodynamik, dessutom på Kawan, ser det ut som. Själv har jag lite kvar i handtaget i 200 sittande, med Goretexställ. Fast toppfart ska ju egentligen mätas som ett snitt av samma vägsträcka åt båda hållen, vinden har ju stor betydelse. Få se om jag törs åka fortare nån solig dag..SGR skrev:2243804enligt regbeviset så är den konstruktiva maxfarten 200km/h. min har gjort 215 på mätaren i lite nedför. tänkte kolla den med gps. 10km/h känns som en normal diff vid 200 tycker jag
Audiman skrev:2236414Vad är det för prestanda på Er6:an, typ toppfarten?
Grymt sugen är man!
Amenshit! skrev:2244322Jag har en 67hk 240 kilos Guzzi som uppmätts till verklig fart 201 av Motorrad, själv har jag haft 215 på mätaren med väskor och tält men med rejäl glädjemätare antagligen. Var det inte tio % felvisning, enligt nån MC tidning på ER 6an? Fem hästar mer, och en massa kilon färre borde väl göra över 205 är min gissning, verklig fart. Bra aerodynamik, dessutom på Kawan, ser det ut som. Själv har jag lite kvar i handtaget i 200 sittande, med Goretexställ. Fast toppfart ska ju egentligen mätas som ett snitt av samma vägsträcka åt båda hållen, vinden har ju stor betydelse. Få se om jag törs åka fortare nån solig dag..
SGR skrev:2245660idag gjorde min hoj 215 km/h UPPFÖR hallandsåsen söderifrån med någon toke på den. känns som om den har kraft nog att köra fortare om man drevar om den (jag vet, va fan skulle man göra det för, de e ingen motorvägsplastraket) men den verkar ha potential för lite högra farter om man kryper ner med skallen.
40 underbara mil avverkades idag i skåne och halland. tack för rundan dainesebiker.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|