ER6-tråden

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Kan intyga att min N gör på mätaren exakt 228 km/h. Detta med orginalburk på...
Att slipon och PC3:a skulle göra något för att öka effekten vidhåller jag fortfarande som bull....bara ett fint säljknep:D

Min gör 220 på mätaren rätt exakt. Har provat flera gånger med samma resultat. Leo Vince-slipon, i övrigt orörd.

Om fjantarna i S40 T4:an som försökte rejsa läser det här kan ni ju åka hem och sätta på mer dekaltrim så kanske ni hänger med :tuttar

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
(E)R-6
Min gör 220 på mätaren rätt exakt. Har provat flera gånger med samma resultat. Leo Vince-slipon, i övrigt orörd.

Om fjantarna i S40 T4:an som försökte rejsa läser det här kan ni ju åka hem och sätta på mer dekaltrim så kanske ni hänger med :tuttar

Har bara testat "flatout" en gång men på min likaså 220. Leo-Vince här med.

Om fjantarna i Porsche Caymanen som försökte rejsa läser det här kan ni ju åka hem och vara mer än nöjda. Oj vad ni försvann! :tungan

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Jag tror inte att du blir missnöjd, Jag fick betala 2 000:-(inkl krängning av gamla och balansering) och det tycker inte jag var så farligt då det finn att beställa på nätet från 1900.

1700kr på däckonline,, fast 2000 med jobbet är bra pris, kom inte ens ner i det på ett sunkigt avon däck hos den lokala.. 2300 var det billigaste dom hade så inga affärer där ;-)

Räknar med att komma runt 7-800 mil på mitt bridgestone, isf är jag nöjd... hmm snart dags o lägga en beställning på ett nytt.

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
1700kr på däckonline,, fast 2000 med jobbet är bra pris.
Jag räknade inkl. frakten + lite överslag ;-)
Räknar med att komma runt 7-800 mil på mitt bridgestone, isf är jag nöjd... hmm snart dags o lägga en beställning på ett nytt.

Jag har kört 7-800 mil på orginaldäcket, men det började kännas lite "skakigt" okontrolerbart ibland på slutet i vissa kurvor. Undra om det skulle vara så:confused: :va :D

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
frakten ingår alltid där iofs.

mitt original var helt slut vid 630mil, hade kanske gått ett tag till men var definitivt olagligt.
Tycker det är dålig fart i den här tråden nu.. är alla på semester?

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Tja igen!

Måste "tyvärr" meddela att jag nu är en z1000 ägare, HELT NY -08 vit som gått 15 mil nu. :)

Man är lite pank men lagom glad, fick passa på när jag varit sugen länge o jag fick bra pris för min ER6-n i inbytes.
Måste erkänna att jag aldrig kommer gå tillbaka till en ER6-n, vilken körglädje z1000 visar, men jag måste tacka ER6-n också, vilken skön "första hoj" det var/är men nu när man fått mersmak på MC så blev det en större hoj helt enkelt.

Slip-on, pc3 o filter kommer på måndag, skylthållare är också beställt!

Jag kommer att titta till den här tråden som vanligt men skriver nog inte så mycket mer, men tack för alla tips och att ni har delat med Er, Ni har hjälpt mig mycket!

Mvh
Micke

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
får väl säga grattis :) har med sneglat på en vit z1000 men är inte sugen på dom dyrare kostnaderna det drar med sig.

Funderar även på sidoförhållande med en harley v-rod :yoparty, eller buell eller.....

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
ja fast jag står alltid för mina egna försäkringar... men 4700 är ett par tusen mer än jag betalar nu.. fast man ska aldrig säga aldrig.
Hur upplever du svängradien? vägrar köpa en hoj igen som är osmidig.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Just hemkommen från Paris. ER6 var en väldigt populär maskin tydligen.
Vissa i bättre skick än andra!!

Bifogat

• Paris1.jpg
    Paris1.jpg
    165.4 KB · Visningar: 199
  • paris2.jpg
    paris2.jpg
    147.9 KB · Visningar: 181

MC Alex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
Ny-06 950SM
Regler.

Försäkrningen står på farsan så överdrivet dyrt blir det inte, speciellt inte första året, 4700kr full/helår.

Så försäkringen står på din farsa då antar jag att även hojen står på din farsa och inte är din! Annars kan jag tala om att försäkringen inte gäller!

Trafikförsäkring är enligt lag obligatorisk för alla motordrivna fordon som är registrerade och påställda hos Vägverket, detta gäller även om fordonet har körförbud eller är stulet. Försäkringstagaren ska alltid vara fordonets ägare.
från Bilsport och MC.

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Hur har ni gjort när ni tar loss fälgen? Hängt upp den på något vänster eller? Går väl inte att lyfta under va?

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Hur har ni gjort när ni tar loss fälgen? Hängt upp den på något vänster eller? Går väl inte att lyfta under va?

fram eller bak? när jag tog väck bakhjulet hade jag inte hunnit köpa depåstöd så jag skruvade i en bult där bobbinen skulle vara på högersidan o ställde den på en pallbock o lät stödet vara i backen på den andra= vingligt så det rekommenderas ej.

Fram så har jag tagit ett rep o hängt den i styrkronan/ramen.

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Så försäkringen står på din farsa då antar jag att även hojen står på din farsa och inte är din! Annars kan jag tala om att försäkringen inte gäller!

Jo det gäller Alex om båda "parter" utnyttjar hojen, finns en tillägsförsärkning som kostar 100kr mer...

Haha vadå inte är min, är väl jag som betalar, sen om den står på farsan skiter la jag i...

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
fram eller bak? när jag tog väck bakhjulet hade jag inte hunnit köpa depåstöd så jag skruvade i en bult där bobbinen skulle vara på högersidan o ställde den på en pallbock o lät stödet vara i backen på den andra= vingligt så det rekommenderas ej.

Fram så har jag tagit ett rep o hängt den i styrkronan/ramen.

Ja, det glömde jag ju iofs skriva. Bak menade jag ju. Såg att Biltema's depåstöd var omtalat och godkänt i en annan tråd så ett sånt får det bli imorgon!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln