ER6-tråden

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Skåneland
Hoj
Honda VTR1000F -98
jag betalade 1400 eller så var det 1600 hos piffes i Staffanstorp, kan verkligen slå ett slag för honom.:yoparty

okej det låter ungefär som min 100 mila service.va lite rädd det skulle sticka iväg i pris men det var inte så farligt.

har du med abs eller utan?e ju tyvärr lite dyrare med abs modellen

har ju servat på brh då hojen e köpt där o jag jobbar i lödde men kanske skulle prova i staffanstorp istället
 

JGEEN

J
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R6
byta frammlampa

Hej!
Någon som vet var man får tag i cykloplyse? Jag vill även byta styre till ett mer rakare. Vilket passar bäst? vill helst ha ett utan den där smala "pinnen" som brukar sitta med insektsskruvar som på crosstyre (vet inte vad det kallas) om ni fattar vad jag menar? Vill även rensa den där bak. + att jag har sett att det finns en liten kort stänka som man kan sätta precis under bakdämparn (vet inte vad det kallas) Någon som kan komma med lite bra tips?
Tack för ett bra forum!:)
 

wohlan

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Borås
Hoj
2006, Kawasaki Er6f
Vill även rensa den där bak. + att jag har sett att det finns en liten kort stänka som man kan sätta precis under bakdämparn (vet inte vad det kallas) Någon som kan komma med lite bra tips?
Tack för ett bra forum!:)

Stänkan kallas för hugger och finns på mcweb.se kostar 1295:- med lite kolfiberinlägg. Den tycker jag är snygg.
Jag rensade precis min bak, beställde på bikersneed.se 995:-

Annars så kan du ju söka på e-bay eller köpa lösa miniblinkers och böjja nått järn själv.
Lycka till :tummenupp
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
okej det låter ungefär som min 100 mila service.va lite rädd det skulle sticka iväg i pris men det var inte så farligt.

har du med abs eller utan?e ju tyvärr lite dyrare med abs modellen

har ju servat på brh då hojen e köpt där o jag jobbar i lödde men kanske skulle prova i staffanstorp istället

jag har med abs, men jag vet inte om garantin gäller efter du har servat den hos piffes då han inte är en "kawasakiverkstad". :confused:
 

JGEEN

J
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R6
Stänkan kallas för hugger och finns på mcweb.se kostar 1295:- med lite kolfiberinlägg. Den tycker jag är snygg.
Jag rensade precis min bak, beställde på bikersneed.se 995:-

Annars så kan du ju söka på e-bay eller köpa lösa miniblinkers och böjja nått järn själv.
Lycka till :tummenupp

Tjena!
Vad exakt köpte du på bikersneed? Tack för tips!
/John
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
körde min ER6-på ring knutstorp i måndags och det fungerade faktiskt över förväntan måste jag säga! Gick fint att hålla tempot i blå grupp och drog även en och annan R1a fram till raksträckan för då har man ju inte så mycket att säga till om längre :gnissla Jäkligt potent cykel för så små pengar :tummenupp
 

Syltlöken

Jag har en motorcykel
Gick med
1 Mar 2008
Ort
Växjö
Hoj
2000 Triumph Thunderbird Sport
För er info:
Körde ifrån en ER-6 häromdagen med min Thunderbird, detta skedde dessutom med flickvännen bakpå limpan.
Tänk på det nästa gång en "kromsläde" dyker upp i din spegel :D :D
 

Christoffer-ER6

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6n -06
"Insåg att han rejsade", tror jag inte, han gjorde förmodligen bara dagens goda gärning :D Eftersom alla med en er6a är så bra människor!

*************

Då var det dags även för min del.. haft min lilla skönhet i 2 veckor nu och igår la jag den :S
På gustav adolfs torg i malmö! Det fixas för fullt inför malmöfestivalen och hale gustav var avspärrat (klockan var 10 på kvällen) men trots det ska jag in... stannar till och svarar i luren som ringer och vänder sedan om för att köra vidare.. vad jag hade glömt var att det stod kravallstaket på andra vägbanan så i kanske 30-40 rullar jag över vägbulan och där var det, utan förvarning, mörkt och 5 meter innen ser jag staketet och nitar frambromsen och glider in i staketet. Tyvärr lägger sig hojen innan dess också! Fram och bakkåpa + tanken blir skrapad, bockat styre och kopplingsgrepp! SATAN!!!

Men som man säger, tur i oturen så klarade man sig helt oskadd..

Var med den på mc-huset idag och fick konstaterat att det inte var annat än styret som behövde bytas, allt annat var bara skönhetsfel!!

Fler här som är med i "vurp-klubben"? :)

En fråga bara: tänkte köpa färg till kåpor och tank men enligt mc-huset fanns det inte någon exakt färg i sverige. Jag har den silvriga modellen, har någon tip på var man kan hitta något så likt som möjligt iaf??

Man förstår nu varför det är bra med ABS, då hade den inte lagt sig iaf.. blir garanterat det på nästa hoj iaf!!

Ha det gott ligister och kör uppmärksamt! :)
 

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Ort
I förvirringens land
Hoj
suzuki gsx-r 750
Så, nu har man varit och provkört en er 6 F. Faktiskt en väldigt kul hoj, även om den kändes betydligt klenare än min z750. (Däremot också betydligt mer lätthanterlig och smidig).. Så nu klurar jag bara på om en grön er6a kan vara snygg och hur man ska kunna motivera att lägga nästan 60 000 på en till mc... den är ju iaf billig i försäkring, så den detaljen är ju lättmotiverad. Hur är den i kostnader för service? Någon här som har koll på sånt? Antar att den kommer få köras ca 1000-1500 mil/säsong dessutom...
 

obbeman

Jomenvisstdåråsåattehh...
Gick med
25 May 2008
Hoj
Den senaste
Någon som har satt fälgstripes på en grön ER6N? Ska köpa en grön 08:a på fre vill gärna se hur det ser ut. Lägg gärna upp bilder.

Rotade fram kameran och sköt ett par bilder. Så här kan det se ut med skön grön hoj med stripes.
 

Bifogat

  • SL372329.JPG
    SL372329.JPG
    233.3 KB · Visningar: 135

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Så, nu har man varit och provkört en er 6 F. Faktiskt en väldigt kul hoj, även om den kändes betydligt klenare än min z750. (Däremot också betydligt mer lätthanterlig och smidig).. Så nu klurar jag bara på om en grön er6a kan vara snygg och hur man ska kunna motivera att lägga nästan 60 000 på en till mc... den är ju iaf billig i försäkring, så den detaljen är ju lättmotiverad. Hur är den i kostnader för service? Någon här som har koll på sånt? Antar att den kommer få köras ca 1000-1500 mil/säsong dessutom...

Stibix Borås tar 51 900:- för nya ER-6 08:eek:r.:)
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top