ER6-tråden

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
A fan inte mer,det kan man väl knappt köpa grejerna till servicen för:tummenupp.

Matrialet till min (Olja+filter) gick på 515kr, resterande var arbetskostnad.
Jag har för mig att första oljebytet är på 1200mil enl serviceboken, men dom gjorde det på min ändå :va

universe777

See you in hell don't be late.
Gick med
28 May 2009
Hoj
2000, Triumph Legend 900 *SÅLD* 2008, Kawasaki ER6F *SÅLD* BMW K1100LT 1999 BMW S1000RR 2010
Hejsan nu skall en väldigt snabb er6-f säljas! strax över 210 med GPS
Mycket godis finnes på hojen. Och dessutom drivs den ju på Etanol E85
Hojen finnes för display o test på Johans MC. Annons här

http://www.traderamotor.com/showObject.aspx?id=612160

:tummenupp

Det var jag som köpte den förra året.
Har fått mitt kort nu och blir mer och mer nöjd.
Min jobbarkompis sa att du hade letat efter ett lås och jag vet ej om
han meddelade dig att det fanns ej under min sadel.
Men någon GPS fick jag inte med var är den??? ;-)

Matrialet till min (Olja+filter) gick på 515kr, resterande var arbetskostnad.
Jag har för mig att första oljebytet är på 1200mil enl serviceboken, men dom gjorde det på min ändå :va

Skall väl bytas en gång om året oavsett mil???

Last edited:

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Det var jag som köpte den förra året.
Skall väl bytas en gång om året oavsett mil???

Jo det är ju sant, men dom bytte utan att fråga, vilket iofs inte gjorde nåt då jag inte hade bytt. Men om jag redan hade bytt för säsongen så hade jag blivit sur.

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
Första Oljebytet vid 1200?
Njae, det skulle iaf inte jag som ägare acceptera.

Jag tänker iaf göra oljebyte vid varje servidetillfälle och om det inte blir varje säsong så byter jag olja minst en gång om året ändå.

Vet att flera av er bytt till någon av biltemas modeller på styre? I första hand Street styret, vilka problem har ni haft och hur fick ni bort eller har ni rent av bytt handtagen?
Verkar som att mitt vänstra handtag sitter väldigt hårt!?

momento76

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
kawasaki er6n gpz 550 ktm 125exc
min 600mil service gick på 1850kr utan oljebyte (dom godkände att jag hade bytt olja själv i höstas)

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
1850:- för 600mila låter otroligt dyrt då det enda som görs på 600 mila är kolla av hjul och däcksligate, koll av kedja och styrning samt koll av bromssystemet!

Olja/filter ingår inte ens i 600 mila så att dom godkännde det är inte konstigt.

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Vet att flera av er bytt till någon av biltemas modeller på styre? I första hand Street styret, vilka problem har ni haft och hur fick ni bort eller har ni rent av bytt handtagen?
Verkar som att mitt vänstra handtag sitter väldigt hårt!?

du får borra hål för plast pickarna som gör att handtagen inte snurrar på styret.. lättaste sättet att få väck gummi handtaget är att blåsa in tryckluft under och bara dra bort den

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Det är en myt att man ska ha låga varv, kör hur f*n ni vill ingen glidare Ni kör, så länge Ni inte är inom det röda området så spelar det ingen roll hur Ni kör... första 20 milen borde man kanske ta det lugnt men det är ingen fara att ligga på höga varv så länge man gör alla servicar rätt.

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Yamaha R6 -07
Det är en myt att man ska ha låga varv, kör hur f*n ni vill ingen glidare Ni kör, så länge Ni inte är inom det röda området så spelar det ingen roll hur Ni kör... första 20 milen borde man kanske ta det lugnt men det är ingen fara att ligga på höga varv så länge man gör alla servicar rätt.

men varför står det då i manualen att man inte borde varva mer än 4000 innan man nått 80mil? måste ju finnas en bra anledning till de tycker man.

men men, jag tänker iaf låta den gå runt 5-6000, orkar fan inte växla upp hela j*vla tiden :D

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
KTM 950 SMR
Ni som har bytt till ett slip-on på era er6or hur fick ni av original blåset ? Har precis hållt på och försökt mecka av det gamla men däcket tar emot så kan inte få av det. Man ska väl inte behöva ta loss hela bakdäcket för att få av det gamla ?
Tacksam för svar innan jag gör något jag kommer ångra med hojen :mad:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
men varför står det då i manualen att man inte borde varva mer än 4000 innan man nått 80mil? måste ju finnas en bra anledning till de tycker man.

men men, jag tänker iaf låta den gå runt 5-6000, orkar fan inte växla upp hela j*vla tiden :D

Hehe då kan man undra också varför det står att jag ska ha 2.7 bar i mitt bakdäck.... är det meningen att man ska studsa fram utan grepp? ;)

Nja alltså det kanske inte skadar o ligga på låga varv, men i längden är det skit samma... du kommer väl inte ha hojen tills den gått 10000 mil ändå? :)

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
Ni som har bytt till ett slip-on på era er6or hur fick ni av original blåset ? Har precis hållt på och försökt mecka av det gamla men däcket tar emot så kan inte få av det. Man ska väl inte behöva ta loss hela bakdäcket för att få av det gamla ?
Tacksam för svar innan jag gör något jag kommer ångra med hojen :mad:

Det _går_ att få av det, men det blir mycket mindre bryta och bända om du tar loss bakhjulet först. :)

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Yamaha R6 -07
Hehe då kan man undra också varför det står att jag ska ha 2.7 bar i mitt bakdäck.... är det meningen att man ska studsa fram utan grepp? ;)

Nja alltså det kanske inte skadar o ligga på låga varv, men i längden är det skit samma... du kommer väl inte ha hojen tills den gått 10000 mil ändå? :)

hehe nee men kanske 1000-2000 mil kanske, sen blir det en ZX6R :)

Minier

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
650V-strom
Jag har kommit omkring 90 mil me min hittils, och när jag övningskörde(typ 60 mil) varvade jag nog bara nån enstaka gång över 4000. Men nu när kortet är i hamn så har man ju ruppat lite mer på gasrullen, nafsade på 7000 strecket först idag. Mysigt!
100 mila service på Måndag....

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Nya regskyltshållaren ditsatt!

Blev lite meck med skruvar som ej följde med, köpte en fet skruvsats från Classe och improviserade lite. M8 skruvar och m4 tror jag att jag använde.
Är väldigt nöjd själv. Dock lyckades jag tappa bort en av brickorna som man skruvade fast orginalskylten i på insidan. den ligger nog i hojjen och skallrar någonstans :D får se om jag hittar den någon dag.

(mobilbild och skitig hoj) 2 veckor kvar till uppkörning! :)

Bifogat

• mobilen 037.JPG
    mobilen 037.JPG
    66.7 KB · Visningar: 855

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
ojdå då ska du inte ha den så länge heller? jag köpte min i september förra året och är redan uppe i ca 1100mil:banana

Som mig då, jag har redan kört 620 mil sen 4 April i år sen 437mil under 1 månad förra året. (köpte den sent i Augusti)

Det skall användas.. :)

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Yamaha R6 -07
Som mig då, jag har redan kört 620 mil sen 4 April i år sen 437mil under 1 månad förra året. (köpte den sent i Augusti)

Det skall användas.. :)

oj fan då måste du ha tagit låååånga turer med hojjen :tungan
Nae men ja kör inte såå ofta faktist, den längst turen blir nu på torsdag..jag o en tjejpolare ska åka till Malmö och spana in Zlatans hus :) och någon fika på vägen...lägger upp lite bilder oxå!

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
(E)R-6
Behöver ett nytt framdäck inför Knutstorpskörning nästa vecka. Är inte speciellt snabb men vill ha ett däck med bra grepp. Någon som kan rekommendera något?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept