Någon som sitter på en bra sida med tillbehör till ER-6an? Har kollat lite på Johans-mc men något säger mig att det måste finnas mycket mycket mer till denna hoj?
Ang toppfarten så gör inte ABS någon skillnad då -n både med och utan ABS toppar 220. Jag antar och tror att det kommer släppa efterhand som motorn och växellådan får några mil i sig.
MissMoonia: Skulle vara kul att se om det är mätaren som diffar som någon nämnde. Kör efter din gamla i tex 100 och se vad du har på mätaren då.
Ang batteri: Det tipsades i tråden om biltemas 80-818 som är ett gelbatteri med samma yttermått som original.
http://www2.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080 (449kr)
Jag var där och köpte ett idag och efter nattens pågående uppladdning så kan jag imorgon kväll lämna en rapport i sann Sverker-anda.
Tävling: Om man sorterar "modellspecifika diskussioner" efter antal läsningar, vad kommer då överst?
1 Tråden för Sveriges populäraste hoj?
x Tråden för den hoj i Sverige som vunnit försäljningstatistiken 5 år i rad?
2 Tråden för Sveriges förnuftigaste hojägare?
Tävling: Om man sorterar "modellspecifika diskussioner" efter antal läsningar, vad kommer då överst?
Ett stort smile på läpparnaVa e 1a priset i tävlingen..................
Grusmoped är säkert skitkulJa så får man väl bli en oförnuftig ägare o säga hej för denna gången då... sålde er6an idag o letar motard.
Angående topfart så måste jag fan mäta upp min med GPSen för jag är övertygad om att jag har åkt 230+ km/h på plan väg förra säsongen, eller så är det bara minnet som sviker...
Angående topfart så måste jag fan mäta upp min med GPSen för jag är övertygad om att jag har åkt 230+ km/h på plan väg förra säsongen, eller så är det bara minnet som sviker...
hmm.. funderar på att skaffa ett slipon. frågan är bara om det är värt det. och måste man skaffa en powercommander för att det inte ska bli kasst? vill ha lite mer ljud i hojen men ändå inte för mycket man vill juh orka med långturer. någon som har nån erfarenhet av Laser Extreme. det ser rätt ok ut på bild iaf
Ja så får man väl bli en oförnuftig ägare o säga hej för denna gången då... sålde er6an idag o letar motard.
Test av biltemas gelbatteri 80-818
Passar i facket:........
Polerna rättvända:...
Hojen startar:..........
Härligt med premiärtur idag!
Jag har då aldrig behövt ladda ett helt nytt batteri, låter i mina ögon väldigt skumt.Behövde du ladda den? Jag har köpt ett nytt och kopplat in den på CTEK. Den visar att batteriet är fullladdat. Stämmer det? En korkad fråga: Vad betyder att polerna är rättvända? Att röda kabeln i motorcyklen ska sitta på + på batteriet?
Jag har då aldrig behövt ladda ett helt nytt batteri, låter i mina ögon väldigt skumt.
Att polerna är rättvända betyder enkelt att när du sätter batteriet i hojen så ska + polen hamna där du har plus kablarna på hojen och tvärt om.
Det är nämligen inte så lätt så att man kan vända batteriet då polerna sitter på ena långsidan.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|