Ingen som har ett slip-on till er6 till salu?
Är nämligen ute efter ett slipon för bättre ljud.
Simon det är inte värt det. Du kommer tröttna efter 200-300 mil och hojens effektregister försämras..
För skojs skull kan jag visa en bild på hur jag var tvungen att fixa kåpan tills vidare - superlim, tejp och hundlina! Kommer inte vinna några skönhetspriser direKt...
Det verkar också som om jag blir tvungen att finansiera det hela själv, han jag krockade med har gått under jord... kan inte få tag på honom per telefon
Du kan och skall få full ersättning av motpartens försäkringsbolag. I värsta fall ifall det inte går och motparten inte har haft någon trafikförsäkring vänder du dig till Trafikförsäkringsföreningen och då kommer de ersätta dig för dina skador förutsatt att vittnen finns och de är dokumenterade. Det enda du behöver göra under tiden är att se till så du inte använder mc:n på ett sätt så skadorna förvärras. Hoppas det löser sig.
Tjenare!
ny på forumet och är i full gång med kortet, har varit och kikat på er6-n och fastnat för den. fått höra av mekaniker att det är en bra hoj som inte krånglar! Letar som en dåre på alla sajter som finns. Någon som har erfarenhet vad jag bör kolla på speciellt på denna modell? Någon form av sjukdom som finns på denna hoj?
Nu får jag väl skit av er som är på forumet men jag måste ändå fråga, sneglat lite på yamaha xj6 också. Gillar att de säljs med 5år garanti, kawan skulle jag få 2 år på hos en handlare. Har kollat in en -09 som gått 0 mil, den kunde jag få för 60000. Är modellen utan abs, hur ställer ni er till det?
Min kompis hade en xj6 utan abs och det var en juste hoj utan några som helst problem. Däremot går det inte att byta till slipon på den eller låt oss säga att det går men att det inte gör någon skillnad då den enorma burken under hojen blir kvar och det enda du byter är den yttersta tratten ut på sidan vilket inte gör mer än estetisk skillnad. På den hojen gäller att man kör original eller med komplett helsystem vilket är slöseri på pengar på en budgethoj som xj6 - men det är MIN uppfattning.
Personligen efter att ha testat båda så har er6 några hästar färre men så mycket bättre register och vrid så att jag lämnade honom bakom mig vid alla starter från stillastående
Någon av er som brytt er om att byta från original dämpare till Öhlins där bak eller gjort annan tuning så som bytt fälgar eller liknande för att få bättre väghållning?
Jag är inte intresserad alls av vad man kan skruva upp motorn till för alla försök med det leder till mer buller eller sämre register vilket jag inte är intresserad av.
Min vita er6-n -09 skrotades innan i sommar och nu är jag på jakt efter ny hoj och hur jag än vänder och vrider på det och tänker in helheten så är jag tillbaka till att KANSKE vilja ha en er6 igen bara det att det nu är svårt att välja mellar F och N modellen. Såg en nyare svart F idag på stan och den var riktigt läcker