Nej, ingen bensinkran. Det är insprutning, den suger vid behov Samma med choken, automatiskt.
Sitter på bakstötdämparen högst upp, där man kan skruva för att justera, men jag tror inte det är för 68kg? 75-80kg är väl standardvikt oftast?
En stilla fundering från mig.
Skulle ni köpa en ER6a som är servad av privatperson (dokumenterat), eller skulle ni välja bort den direkt? Tilläggas ska att hojen är i ett exemplariskt skick, och är i princip i skick som ny.
Skulle ni köpa en ER6a som är servad av privatperson (dokumenterat), eller skulle ni välja bort den direkt? Tilläggas ska att hojen är i ett exemplariskt skick, och är i princip i skick som ny.
Jag har köpt en -10 med Leo Vinci idag.Tjenare alla,
eftersom många undrar över detta med slip-on utan PC till hojjen så kan jag meddela att jag hämtade ut min hoj från johans MC igår med ett nytt Leo vince på. DB-killern åkte ur direkt och den går som en pärla, ingen som helst antydan till ojämn gång. Man känner också av en betydande kraftökning vilket inte gör ont
Ljudet e magiskt
ok tackar då finns det ingen soppa kran tänkte det när det är insprutning jo menade runt 80 kg skrev fel har hittat verktyget att ändra dämparen men ser inga markeringar, samt ska man ´lossna nån skruv typ eller är det bara att skruva med medföljande verktyg? ser som sagt inga markeringar från 1-7 att ställa den efter
Ingen som lider av det högfrekventa ljudet på -09 eller nyare (som tydligen kommer från soppapumpen)? Nån som lyckats få tyst på det? Öronproppar i all ära, men känns drygt att tvingas använda det för att slippa känslan av tinitus så fort man står still med hojen!
Högst upp på dämparen, närmast motorn finns det en silverfärgad "ring" där man ändrar förspänningen, den har även markeringarna i form av "hack", ser med lite god fantasi ut som formen av drevkuggar, 7 st.
Du ser dem på bilden och även den ovala förhöjning med 2 st hål som är indikatorn på vilken förspänning du har.
Lite rörigt men jag hoppas du förstår mitt svammel.
// Jimmy
Hade samma ljud. Pillade bort tanklocket och tog av en gummi-grej som satt på själva tanklocksringen. Tycker att ljudet minskat betydligt. Lite hörs ju fortfarande från pumpen men det är inget som stör... Har gjort ett inlägg tidigare #8855
Hade samma ljud. Pillade bort tanklocket och tog av en gummi-grej som satt på själva tanklocksringen. Tycker att ljudet minskat betydligt. Lite hörs ju fortfarande från pumpen men det är inget som stör... Har gjort ett inlägg tidigare #8855
är det inte risk att vatten läcker in då?
Ah titta, snyggt Ska testas! Tack
Tänkte bara se om det finns något intresse att köpa mitt Sportsbar till ER-6F 09-?
Fick precis hem rätt delar från USA (skickade mig fel bottenplatta först) så det är sprillans nytt och oanvänt. Ska nog sälja hojjen i slutet på sommaren/nästa vår så ångrade mig och behåller den nog original..
Nypris med frakt & tull var 1850kr.
Vågar inte säga om det passar till ER-6N eller ej..
Mer info och bilder finns här:
http://www.motospecialties.com/stor...ndlebars&type2=Handlebars&category=Sport Bars
Skicka ett pm isf.
Håller med.skulle lätt köpa en hoj som var hemmaservad om den såg bra ut, klarar man inte byta oljan själv kanske man inte klarar av att kolla nivån heller.
Det äv väl mer det övriga skicket som avgör, har ytterst sällan varit med om motorer som gått rasat för mig pga ev vanvård på något fordon.
Tjena!
Är ni som har Er6n nöjda med hojen?
Vad är ni eventuellt missnöjda med!
Har inte hunnit provköra någon ännu, men har läst att den upplevs slö på låga varv. Är det bra klipp i den eller upplever ni den slö?
Mvh / Niklas
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |