BTW, är 59 000:- för en helt ny -09:a billigt, dyrt eller meh?
BTW, är 59 000:- för en helt ny -09:a billigt, dyrt eller meh?
Ah fan... En alldeles för snäv och grusig kurva och både jag och hojen fick smaka på asfalt..Hojen tog mest stryk och behöver nu finna nya kåpor. Någon med bra tips på vart jag kan hitta dessa? motorkåpa, sidokåpa, fram och vid mätarställningen. Inga bucklor i tanken eller ramsne, alltid nåt..
Ta det coolt därute kompisar!
Usch va trist. Tur att det gick bra med dig iaf![]()
Håller med Bael. Eftersom det är gammal modell tycker jag det är dyrt.
7k, er6a -07 (ingen ABS). Svedea. Bor i Malmö.. Hur fan kan det vara så!? Var bor du?
Misstänkte det...
Hur mycket är en sån värd ungefär då tror ni? Om man skulle ge firman ett bud.
Låter rimligt.. Min erfarenhet är att utrustningen kostar mer än man tänker sigKort summering med grov avrundning
:
Ställ - Alpinestars 5000:-
Hjälm - KBC 2400:-
Stövlar - TRX 2000:-
Handskar - Halvarssons 1000:-
Ryggsäck - Kriega 1000:-
Regnställ - SPIDI 800:-
Ryggskydd - 500:-
Totalt - 12700:-
Och så har jag väl glömt något också.. Skönt att den biten är avklarad redan iaf
Tänk noga på vilken hoj du köper. Jag är riktigt nöjd med min, men som student betyder det också att min hobby får gå lite på bekostnad av annat.. Min försäkring (halv) kostar dryga 7k om året, och parkering i mitt garage 300kr/månaden. Parkering svårt att vara utan, men med en äldre hoj hade försäkringen varit mycket mindre. Still worth it!!![]()
Hej på er! håller på med mckortet för fullt och tänkt skaffa mig en egen hojj nu när det närmar sig uppkörning! har siktat in mig på en er-6a men har börjat bli tveksam om den kanske kommer kännas slö?
övningskör nu på en GPz 900R och det är gött klipp i den för att vara så gammal, är rädd att er-6an kommer kännas tråkig när man byter?
Hur gammal är du? Kan vara så att toxy fyller 24a i år och därav blir billgare (det brukar ju bara en gräns vid det året man fyller 24).
Ja är 23 född 1990 med körkort ett halvår, jag hade fått dega 10k (hel) för "säkrast" hos svedea boendes i göteborg!
Det måste ju vara det som är anledningen, eller?Du behöver verkligen BYTA försäkringsbolag.
Jag betalar 8k för Hel/hel + XL tillägg för min -12 hos Svedea.
Alternativ: Säkrast
Född 90
Aha, du bor i Malmö, säger inte det allt?
88a är jag..
Det måste ju vara det som är anledningen, eller?Värdelöst..
![]()
Jag betalar numera ~2400 kr för min 2012a hel/hel. Är 30 och är inne på 5e året med kortet. Har bilsportmc. Förra året kostade den ca 3000 kr.
Ska man köpa en er6a bör man nädtab fundera på att köpa en ny via en handlare som ger rabatt på försäkringen. Jag har nästan 30% rabatt tack vare det och smc. Bor man där det är dyrt och om man är yngre gör de där 30% ganska mycket.
Jag fick också rabatt via mc-handlaren. Vet du om dwt gäller ett år eller längre?![]()
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!