Är det bara min eller är det så på alla?
Inte hört det på min i alla fall. Däremot piper bränslepumpen (tror jag det är) hela tiden, men inte så det stör.
Jag också ett vibrerande ljud vid ett visst varvtal som kommer från ena sidan motorn verkar det som.
jag tror han menar att det vibrerande ljudet mer kommer framifrån vidmätarhuset(typ).hört det också på en testhoj. säkert något man ska spänna bara...
Hur har ni kört in era hojar ?
gett järnet från början ?
Kör in hojen som manualen säger, man ska inte fuska med inkörningsperioden.
Nej, men köra varierat är bäst. Undvika att varva ur och än mer viktigt undvika att segdra.
Körde lugnt några mil, sen tröttnade jag och följde handlarens råd och killen i länken nedan. Och det var att skita i instruktionsboken och köra precis som vanligt men undvika segdragning på låga varv utan istället varva ur ordentligt. Olja och filter byttes efter ett tiotal mil.Hur har ni kört in era hojar ?
gett järnet från början ?
Körde lugnt några mil, sen tröttnade jag och följde handlarens råd och killen i länken nedan. Och det var att skita i instruktionsboken och köra precis som vanligt men undvika segdragning på låga varv utan istället varva ur ordentligt. Olja och filter byttes efter ett tiotal mil.
Jag försökte följa den här killens råd, fast jag var kanske lite sent ute, man ska tydligen hårdköra direkt men jag väntade till hojen gått 12mil..
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Om den killen hade rekommenderat något som tog längre tid och var tråkigare än tillverkaren, hade du följt det då? Det är bara lättja som gör att man lyssnar på någon man inte vet vem det är över samtliga tillverkare i världen.
Du har inte orkat läsa alltihop jag länkade till va?
Jo, jag läste alltihop för länge sedan. Killen jobbar med racing där hållbarhet inte är särskilt viktigt. Jag står för vad jag skrev - att folk är lata och hittar "bevis" för att de inte behöver anstränga sig. Har du något att bättre att säga än att jag inte läst "artikeln"?
Jo, jag läste alltihop för länge sedan. Killen jobbar med racing där hållbarhet inte är särskilt viktigt. Jag står för vad jag skrev - att folk är lata och hittar "bevis" för att de inte behöver anstränga sig. Har du något att bättre att säga än att jag inte läst "artikeln"?
även om jag inte är expert i ämnet så var väl just hans slutsats att om kolvringarna tätades snabbt så skulle det hålla bättre, och detta skulle man göra med bänkning eller hård körning. mindre sotigt(har för mig han visade bilder med). Jag körde in min utan att segdra och utan att ligga på konstanta vartal, men visst fan gav man vad den hade med när oljan kommit upp i rätt temp nån gång. Inkörning rekomenderas nog mest för att folk inte ska dratta omkull med nya däck med silikonhinna på och okunskap om hur hojen uppför sig.
man finner dem på lite olika ställen i vårat samhälle. Dom som e lite bättre än alla andra
Ska se om jag kan få upp några bilder på min nya båge nu, har tryckt på ett leo vince med. Jag är mycket nöjd hittills , kommer från en Yamaha XT 660 SM.
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|