ER6-tråden

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
...Dessutom levererar VV med nya skruvar, muttrar, plastbrickor samt vita plastpluppar att sätta på skruven. Allt för 60-70 kronor. Hade en MC-butik sålt liknande grejor hade det säkert kostat 600-700 istället :tungan

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
RasRas
Jag kanske missförstod men jag trodde du menade att du behövde borra två nya hål i skylten för din nya hållare och att de gamla hålen är fula. De nya skyltarna från Vägverket kommer utan hål så du kan borra bara de du behöver. Jag gjorde så till min ZX-10R.

Då tänkte du helt rätt! :tummenupp Ska jag beställa en ny skylt direkt. :)

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Snyggt! :tummenupp

Själv kör jag med skylthållare, så jag fixade bara nya hål i den och de gamla täcks ju av skylten...

/Jonas

Nice....Var igår och lade handpenning på min nya "bebis" :yoparty . Får vänta nån vecka på att allt grus försvinner innan det åter blir gasa av. Hoppas att den är värd allt beröm som jag läst om här på forumet :) . Nu skall det bara beställas slip-on så är ljudet som det skall vara. Din skylthållare....Har du modifierat originalet eller har du köpt en 3:e parts ?.

Masse30

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
Er6f 2009
Tjenis på er alla, såg först nu att detta forum fanns här.
Har själv haft en er6n 06a (svart) som senare såldes för att införskaffa en er6f 07a (svart) som jag är skitnöjd med.
Tyckte att det blev lite väl blåsigt på n modellen. Det är stor skillnad på komforten på dem.

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Nice....Var igår och lade handpenning på min nya "bebis" :yoparty . Får vänta nån vecka på att allt grus försvinner innan det åter blir gasa av. Hoppas att den är värd allt beröm som jag läst om här på forumet :) . Nu skall det bara beställas slip-on så är ljudet som det skall vara. Din skylthållare....Har du modifierat originalet eller har du köpt en 3:e parts ?.

Tjena!

Bra val! :tummenupp :)

Min hållare har jag köpt av en firma i England. Från denna sida:
http://www.britnett-carver.co.uk/twinshack/

Jag vet inte om det var så bra ställe att köpa från men det vart ett impulsköp. Det kanske finns något annat ställe som säljer samma typ till bättre pris. Betalade 33,17 pund plus lite frakt (köpte en annan sak samtidigt så jag vet inte om frakten hade blivit billigare utan den). Ganska lång leveranstid, men lätt att montera och resultatet är helt ok.

Trött efter jobbet kommer man hem och ser att man har en lapp i brevlådan. Lappen innebär att det finns ett paket att hämta hos DHL. Åker dit och får då detta:

Vad kan det vara? :)

Tadaaaaaa!

:yoparty

Nu är det bra montering kvar. Tyvärr är det jävligt tjockt med andra saker att göra men jag ska nog kunna hitta lite tid över till detta. :D

/Jonas

Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös

Tadaaaaaa!

:yoparty

Nu är det bra montering kvar. Tyvärr är det jävligt tjockt med andra saker att göra men jag ska nog kunna hitta lite tid över till detta. :D

/Jonas

Snajsigt! Har ett likadant som väntar på montering men tyvärr så har jag en del att göra just nu så det tar nog ett tag tills jag får på det. Vart köpte du det förresten?

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Snajsigt! Har ett likadant som väntar på montering men tyvärr så har jag en del att göra just nu så det tar nog ett tag tills jag får på det. Vart köpte du det förresten?

Jag köpte mitt från Red Racing i Italien. www.redracingparts.com

Det skulle ta mellan 15 och 25 dagar att få hem det och det gick på 18 om jag räknade rätt.

Jag tror att jag kommer att bli nöjd. :)

/Jonas

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Ni som whiiilar er er-6:a....Går det verkligen att trycka upp den på power eller är det "tokryck, förstöra kopplings" varianten som gäller ??

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Ni som whiiilar er er-6:a....Går det verkligen att trycka upp den på power eller är det "tokryck, förstöra kopplings" varianten som gäller ??

När jag åkte motard så använde jag ALDRIG kopplingen, å gav mig f-n på att inte göra det med er6an heller, men fick ge upp till slut, det finns ej tillräckligt med pulver för att rycka upp den, så det fick bli kopplingsvarrianten o det är inga som helst problem på 2:an:tummenupp

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
När jag åkte motard så använde jag ALDRIG kopplingen, å gav mig f-n på att inte göra det med er6an heller, men fick ge upp till slut, det finns ej tillräckligt med pulver för att rycka upp den, så det fick bli kopplingsvarrianten o det är inga som helst problem på 2:an:tummenupp

Ok, då vet man om man skulle få för sig att roa sig med det när man kört in hojjen ..... Faen nu får de ta undan allt rullgrus så man kan hämta den från affären :huvet

Btw: Några tips hur du börjar om man inte ägnat sig åt detta tidigare. Varvtal m.m.

Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ni som kör er-6 är runt 25 och bor i storstad, hur mycket har ni i försäkring på dem? När jag kollade med bilsport och mc så blev det hela 9000:-/halv/helår för mig i Malmö (halva den summan i Lund där jag bodde innan) vilket jag tycker är rätt så jäkla skitdyrt för den hojen.

Har för övrigt inte provkört någon ER-6:a ännu men jag funderar på att göra det i helgen och om den lever upp mot förväntningarna så är jag inte sen på att köpa en:yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024